dinsdag 12 maart 2024

Hippity Hoppity Happy Easer

Mr. Rabbit is zo leuk!!!!
Ik was vanmorgen al om 5 uur wakker, had een idee, ben mijn bed uitgesprongen en heb dit kaartje gemaakt. (Dat was zaterdag) 
Hieronder zie je in stappen hoe ik dat gedaan heb. 
Het heeft me ook weer wat nieuwe ideetjes opgeleverd dus dit zullen jullie misschien wel vaker voorbij zien komen. 
En ik maar zoeken , naar een Die-set met hexagonen, nee, echt, die heb ik dus niet!!!
Maar gelukkig kwam ik wel deze pons tegen van Stampin'Up!
Daar heb ik dus 20 hexagonen mee gestanst.
Die heb ik bestempeld met de ruitjes stempel en oxide inkt, dat patroon heeft vast een naam maar ik kan er niet opkomen. 
Dat deed ik ook met de andere 10 maar dan met de stippen stempel.
Ze kregen allemaal een randjes distress ink, scorched timber, heel donker bruin is dat. 
Daarna heb ik ze in een patroon op een ondergrond geplakt en daar het konijn op gestempeld, deze keer ben ik het niet vergeten.
Het konijn, of moet ik toch stiekem zeggen deze paashaas, heb ik eerst gestempeld met oxide brushed corduroy en dat uitgeveegd over de afdruk. 
Daarna nog een keer gestempeld met de scorched timber distress. Het strikje en de knoop heb ik nog een keer extra gestempeld. die kregen een spiced marmalade kleurtje.
Die heb ik uitgeknipt en op de kaart geplakt, daarna nog de teksten er aan toegevoegd en een witte achtergrond waarvan ik de randen groen heb gekleurd. 

Een vruchtbare ochtend dus.
Laat Pasen maar komen.
Ben benieuwd of jullie naast kerst ook Paaskaarten maken?
Ik niet veel hoor, alleen voor mijn kinderen en een vriendin.

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn.

11 opmerkingen:

Elly zei

Oh wat is dit een gave kaart! Vind hem super die meneer konijn, zag hem al op fb meerdere keren voorbijkomen...zal hem denk eens op mijn lijstje gaan zetten.
En dan ben je vroeg bezig geweest,
groetjes Elly

Angélique zei

Supergaaf Marjolijn! Heel mooi gemaakt. Zo te zien heb je ook enorm genoten van het maakproces.

Kitty zei

Heel mooi Marjolijn en die snorharen maken het toch wel af ;) !
Heet zo'n ruitjespatroon niet gingham?

KarinsArtScrap zei

een prachtige kaart Marjolijn........gr karin

alma.heijenk@gmail.com zei

oh wow het is een prachtige kaart geworden!!! maar wat was je al vroeg uit de veren zeg.
groetjes Alma en bedankt voor je uitleg van de werkwijze.

karin zei

Echt mooi! Zo leuk die achtergrond, schitterend gemaakt en ook de paashaas ziet er prachtig uit.
Groetjes,
Karin

Crea Astrid zei

Wat een prachtige en gave kaart heb je gemaakt. Ik moet zeggen dat je het zo erg goed hebt opgelost, als je geen hegaxon mal hebt. Mooi gedaan ook met het stempelen erop. Geeft een heel erg mooi effect zo.
Ik heb vaak als me iets te binnen schiet (en dat is meestal als ik net in bed lig), dat ik dan even naar beneden ga en het dan vlug even opschrijf of iets teken, maar ga er niet zo vroeg voor uit. Hihi.

Groetjes, Astrid.

Annie H zei

Wat een supermooi projectje in die frisse paaskleurtjes. Maar … om 5 uur draai ik me nog eens om hoor 🤭
Groetjes, Annie

Elizabeth zei

Oh, je was vroeg wakker... (herkenbaar voor mij van een aantal jaren terug) en dan meteen aan de knutsel!
Je kaart is schitterend, maar daar zitten heel wat uurtjes in.
De combi geel-groen vind ik heel mooi.

Epie zei

Wat een toffe paaskaart Marjolijn en mooie achtergrond
Fijne dag en groetjes Epie

GerJanne zei

Wat een tof idee Marjolijn! Het dat ruitje Tartan? Weet het niet zeker, maar zou kunnen.... De haas is super!! Ook de achtergrond met die hexagons vind ik een top idee, misschien leen ik dat een keer van jou!
En nee ik maak geen paaskaartjes.