zondag 20 maart 2011

Workshopje Cadeau-envelop.

De beurs is weer voorbij en dus nu voor alle liefhebbers het workshopje van mijn cadeau-envelop hier op mijn blog.

Veel plezier ermee,
ik zou het leuk vinden als je naar mijn blog verwijst als je dit workshopje maakt en op je blog plaatst.

Gereedschap:
Rilgereedschap
Papiersnijder
Mal envelopjes. Of sizzix stans T.H.
Crealies inshape mal.
Dubb. Tape
Lijm of gluedots.
Stempels (Viva)
Randpons
Materialen:
Cardstock
Designpapier
Bloemetjes
Bindtouw
Flossdraad
Glossgel
Stempelkussentje (bruin)
Krimpfolie
Stazon inkt (bruin)
Pin
Minilabeltjes
Knoop
Werkbeschrijving:
Snijdt een strook cardstock van 30,5 cm x 15 cm.
Ril de korte kant op 10,5 cm en op 21 cm.
Leg de Crealiesmal naar keuze tegen de vouwlijn aan de kortste kant en teken langs de buitenste rand het figuur af.
Knip langs de getekende rand.
Aan de andere kant kun je de rand met een randpons bewerken.
Je cardstock ziet er nu zo uit.
Kleedt de kaart zowel aan de buiten als aan de binnenkant aan met designpapier maar houdt dit ongeveer een halve cm kleiner dan de vormen.
Voor de kant waar je de crealies rand hebt gebruikt maak je weer gebruik van je mal, nu alleen een maatje kleiner.
Bewerk alle randjes, ook de vouwlijnen met een stempelkussentje.
Plak alle delen met dubb. tape vast.
Maak aan de voorkant twee gaatjes in de kaart waar straks het touw doorheen kan, doe dit op dezelfde afstand als de gaatjes in de knoop die je gebruikt.
Bewerk de rand van de voorkant met glossgel puntjes
Laat dit drogen.
Ondertussen maak je het het mini-envelopje voor de binnenkant.
Teken het envelopje van je keuze en knip dit uit.
Bewerk alle randjes en vouwen weer met stempelinkt.Vouw het envelopje in elkaar.
Zorg dat er achterdoor een scrappersflosdraadje loopt.
Plak er een stuk dubb. tape overheen. Laat nog even de beschermlaag zitten.
Dit is een envelopje gemaakt met de stans van Tim Holtz.
Maak je pin. Of gebruik een kant en klare pin.
Stempel met bruine Stazoninkt het label op doorzichtig krimpfolie.
Knip het label voorzichtig uit langs de lijnen.
Krimp de folie met de heattool of in de oven als je geen heattool hebt.
Zoek een paar bijpassende bloemetjes of pons ze uit je restjespapier met een bloemen pons.
Controleer of de gel al uitgehard is. Zonodig even voorzichtig met de heattool bewerken.
Heb je die niet dan moet je het echt goed laten drogen en even ged…. hebben.(aj)
Zet de grote bloem met de knoop en het bindtouw (of scrappersfloss) vast. Rijg je label er aan en maak een halve knoop Je kunt er ook nog een minilabeltje met een zelfgeschreven tekstje bij verwerken. Plak de bloemetjes naar eigen inzicht op de voorkant van je envelop.
Stempel in de rechterboven hoek het poststempel.
Plak met dubb.tape een kantje langs de bovenkant van de envelop.
Ga nu verder met de binnenkant.
Stempel wat stempels naar keuze in diverse hoeken van je envelop.
Plak het mini-enelopje met dubb. tape vast.
In het envelopje kun je geld of een lief briefje doen.
Je envelop is nu klaar, veel plezier met geven.

Workshop door:
©Scraplijn.
Marjolijn van Elsberg.

8 opmerkingen:

NicoleJ zei

wat een ontzettend leuk cadeau-envelopje. Een duidelijke workshop, die ik vast nog wel eens ga maken! Lief dat je dat met al je bloglezers wilt delen!

Groetjes Nicole

Marjo zei

Wat een geweldige cadeau envelop. Ik heb hem even gekopieerd en ga hem binnenkort aan mijn moeder laten zien zodat we hem samen (en met Lisandia) kunnen maken.
Groetjes Marjo

Anita zei

Ik heb samen met Jenny op de beurs gestaan en zij deed ook deze workshop.Ontzettend leuke mallen hoor.
Veel mensen waren geintresseerd of gewoon nieuwsgierig hoe het werkte.
Die van jou vind ik erg mooi!
Een echte Marjolijn-uitwerking :-)

Groetjes Anita
ps: ik ben erg blij met m'n blogje en het leuke is dat ik nu jullie blogs ook makkelijk kan volgen.....ik ben helemaal up to date wat er gebeurd in blogsaland

Maja Rijkers zei

Leuk dat je je workshop op je blog hebt gezet! Ik heb nog iets nodig voor een cadeautje en dit envelopje is daar heel geschikt voor. Ik heb alleen geen mal maar ga proberen om dat anders op te lossen. Bedankt vind hem super!!!

Yvonne zei

Dank je wel voor de uitleg wil hem zeker ook een keer maken Lieve groet Yvon

Ellen zei

Wat is dit een leuke envelop zeg!! Ik heb dan wel geen mallen, maar daar is vast wel een mouw aan te passen, dat lossen we wel weer op...ga hem zeker een keer maken!! Die van jou is super!

Joyce zei

Wat een leuke workshop van een super mooi en leuk cadeau-envelopje!
Ik heb de link hiernaar toe gauw opgeslagen, zodat ik hem snel een keer kan maken.

Dank je wel voor het delen!

Groetjes Joyce

@nnie zei

Wat een schattige enveloppe,
liefs Annie