donderdag 28 maart 2024

Born to create..

Een albumpje in een envelopje.
Het envelopje kreeg kleur met tea dye distress ink en de randjes kregen een randje sorched timber, daarmee heb ik ook de stempels geplaatst. 
Het albumpje is gemaakt uit 1 vel.
Onderaan dit bericht laat ik wat stappen zien. 
In het albumpje allerlei flapjes en tagjes en mini envelopjes voor leuke tekstjes of fotootjes. 
Ook de buitenkant kreeg wat stempeltjes.
Hier zie je ook de tagjes en de envelopjes.
En de andere kant van dat alles.
Als het albumpje in elkaar gevouwen is past het prima in de envelop. 
Dit was zo leuk om te maken. 

Het is misschien niet goed te zien maar dit is een héél klein albumpje, het is maar 2 x 2,5" en past daarom dus prima in het envelopje uit de Art-journal collectie.
Voor wie het leuk vindt hieronder een kleine beschrijving van het albumpje. 
6x6" designpapier.
Horizontaal rillen op 1 en 3,5 "
Verticaal rillen op 2 en 4 "
Alle randen kregen een kleurtje distress ink tea dye
Snijdt op de rand van 1" de 2 buitenste stukjes weg. 
De onderste vakken worden schuin ingesneden.
Geef ook die randjes een beetje tea dye ink, Alles aan beide kanten.
Niet echt goed te zien en ik heb vergeten om wat foto's te maken maar je vouwt nu de bovenste flapjes naar boven en lijmt ze vast met een dun lijntje lijm 
Uit de reststukjes heb ik een rondje van ongeveer, 1" geponst en een aantal reinforcers waar ik eyelets mee maakte.
Daarmee maak je de sluiting van het albumpje.
1 brad komt op het midden van de pagina onder, ik heb de pootjes een beetje korter geknipt, dat was achteraf niet nodig geweest.
Het andere bradje komt in het flapje boven. 
Het touwtje voor de sluiting heb ik gemaakt van Hemp cord en gekleurd met de distress ink. 
Aan de binnenkant plak ik het andere restje dat netjes is afgerond met een hoekpons. 
Verder zal het wel duidelijk zijn hoe het in elkaar zit en dan begint het leukste werk. Het vullen en aankleden van het albumpje. 
Ik heb voor dit albumpje alleen E.C.D. producten gebruikt maar wel uit diverse collecties. 
Voornamelijk uit de Art-journal collectie en de planner collectie.
Het papier is uit de Cute&Whimsical collectie Pretty Pastels.

Het was weer heerlijk prutsen, ik heb er van genoten. 

Bedankt weer voor je bezoekje en alle lieve reacties die jullie sturen, dat vergeet ik eigenlijk altijd te zeggen maar het is zo leuk om al die reacties te lezen. 
XOX
liefs,
Marjolijn. 

18 opmerkingen:

dutchess zei

You have been having fun creating…lovely xxxx
❤️❤️❤️❤️

Yvonne Capello zei

Wat een leuk envelopje om kado te geven. Ga hem zeker namaken met de nieuwe lijn van Annette

Kitty zei

Leuk miniboekje! Ik hbe een jaar of wat geleden zoiets gemaakt met fotootjes van Daan er in.

Marjolijn van Elsberg zei

Ik had de grotere versie ook al vaker gemaakt. Maar deze mini nog nooit. Echt leuk ook als verjaardagstaart o.i.d.

alma.heijenk@gmail.com zei

zeker leuk geworden...
groetjes Alma

alma.heijenk@gmail.com zei

zeker erg leuk geworden
groetjes Alma

!neke zei

Geweldig !!!!!
Leuk de uitleg !!!
groeten Ineke

KarinsArtScrap zei

super gaaf gedaan Marjolijn....gr karin

Heidie zei

Wat een leuk klein album heb je gemaakt.

Liefs Heidie

Je@net zei

Ziet er weer leuk uit, Marjolijn!

Marjan zei

Wat heb je dat weer prachtig gedaan, echt heel gaaf die kleine formaatje en een mooie bijpassende enveloppe!

Hobby Hoogland zei

Wat een leuke mini album en ook een duidelijke uitleg.
vind je slider kaart ook erg leuk.
Moet nog een kaartje maken voor Jenna met de paas haas , maar nog geen tijd voor gevonden.
Vind jou kaart wel mooi als voorbeeld.
Gezellige paasdagen.
groetjes Marjan.

Scraptastisch zei

Super leuk dat je er zo'n mooie uitleg bij hebt gegeven en ja ik heb er ook al eens één gemaakt maar niet zo'n ienie mini, hihi Zo leuk met de pockets en flapjes, om zoals jij hebt gedaan mooie labels in te stoppen! Fijn om zo creatief bezig te zijn Marjolein!
Fijne paasdagen,
xx Gerie

Angélique zei

Wat een superleuke creatie en met een heel duidelijke uitleg, dankjewel.

Marjolijn van Elsberg zei

Wat leuk, ben benieuwd wat jij er van maakt.

Elizabeth zei

Oh, wat is dit geweldig leuk Marjolein! En ik ben zo blij dat je er een tutorial van gemaakt hebt, want dan kan ik dit eens gaan maken als ik niet weet wat te doen... en wel wil knutselen...

Epie zei

SUPERLEUKE creatie en bedankt voor de duidelijke uitleg
Groetjes Epie

Jolanda Goes zei

Een echt Marjolijn project met zoveel aandacht voor de mooie details.