maandag 21 augustus 2023

Week 31&32 sidekickplanner 2023

In het weekend van 5&6 Augustus was er een groot feest in de haven voor onze deur t.g.v. het 100 jarig bestaan daarvan. 
De Piushaven.
Helaas was het enorm slecht weer en regende het echt veel.
Maar tussen de buien door hebben we toch een paar keer een rondje gedaan en wat schepen bezocht. Fantastisch al die oude schepen.
Ik heb zoveel foto's gemaakt, dat past echt niet op een pagina in mijn planner. Mijn bedoeling is om daar een apart albumpje van te maken, dat ga ik dan later laten zien.
Maar het moest natuurlijk wel in mijn planner. 
De foto en de journaling ticket heb ik in een envelopje verwerkt.
Op de flap van de vlop staat het weeknummer.
Week 32 was niet heel spannend, ik was bezig met het opruimen van mijn Hobbykamer, het was er prima weer voor dus lekker aan de slag.
Maar zaterdag, al uitgesteld vanwege de vele regen, gingen we naar Jolanda en Ed, we gingen een Trompetplant ophalen en we waren uitgenodigd om gezellig  te komen eten.
Dat was een echt avontuur!
De plant heeft al een mooi plekje in een pot in de tuin en bloeit nu erg mooi.
Wat een pracht die grote bloemen.
En dan het eten, dat was niet zomaar eten.
Jolanda, de "Masterchef" had een gerecht uitgezocht dat lekker moest stoven in de 
"Dutch oven"
Ik had er al wel eens van gehoord maar dit is echt leuk!
Samen het eten voorbereiden en Jolanda heeft alles verder klaargemaakt. 
Op een vuurkorf bij een kampvuur, zo gezellig en avontuurlijk. 
Het eten was voortreffelijk en gelukkig heb ik het recept gehad. 
Marokkaanse stoofschotel met kip en pompoen, 
Wij aten het met courgetten, champignons, winterpeen en paprika, i.p.v. pompoen maar dat was ook heerlijk. 
Wij een lekker wijntje erbij en de mannen aan het alcoholvrije bier, haha, goed geregeld!
Het was een heerlijke avond en wij hebben genoten.
Nogmaals dank Jolanda, xx

Week 33 heb ik ook bijna klaar maar dat is voor een volgende post.
Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

7 opmerkingen:

jolanda goes zei

Supermooie pagina's Marjolijn met die mooie papiertjes weer. en ik moet een beetje blozen van alle complimenten. Het was supergezellig samen koken en eten. Veelbplezier met je mooie plant, ik hoop volgend jaar meer bloemen te hebben, dit kaar verwacht ik er niet veel meer van.

GerJanne zei

Wat ontzettend leuk Marjolijn! Ik merk dat ik een beetje enthousiast ga worden over zo'n soort planner. Je maakt een dagboek eigenlijk per week, ontzettend leuk! Zeker voor over een paar jaar om weer terug te kijken.
EN wat die muizen betreft. Heb je het al geprobeerd met een diervriendelijke val waar je een klein stukje boord met pindakaas op doet? Ik had er een in de schuur die aan het huis vastzit. Binnen een half uur, tsjakka in de val. Nadeel is dan wel dat je ze 300 meter bij je huis vandaan moet zetten, anders komen ze terug.
Maar die bij mij n de schuur zat, zat dood in de val. Ik heb me serieus afgevraagd of de pindakaas niet meer goed was. Of hij kreeg een hartaanval door de klap van het valluikje. Hoe het ook zij, de muis is weg!

Els zei

Prachtige pagina's met de trompetplant en de Marokkaanse stoofschotel.
Leuke foto's om in deze sidekickplanner te verwerken. Je kan zo op een leuke manier terug kijken naar deze gezellige avond.
Groetjes, Els

Marjan zei

ZO!! heb jij zoiets zomaar voor je deur! dat is boffen! Erg mooie pagina's maakte je in je planner, echt super gedaan! Het etentje klinkt heel gezellig en ook daar weer mooie pagina's over gemaakt!

Scraptastisch zei

Jij hebt lekker veel reuring voor de deur aan de haven en het 100 jarig bestaan zal heel bijzonder zijn geweest met de oude schepen! Daar krijg je, je pagina's wel mee gevuld en heb je weer prachtig gedaan! En wat zijn jullie heerlijk verwend door Jolanda ... jammie
xx Gerie

Scraptastisch zei

Jij hebt lekker veel reuring voor de deur aan de haven en het 100 jarig bestaan zal heel bijzonder zijn geweest met de oude schepen! Daar krijg je, je pagina's wel mee gevuld en heb je weer prachtig gedaan! En wat zijn jullie heerlijk verwend door Jolanda ... jammie
xx Gerie

Anoniem zei

Mooie pagina’s heb je gemaakt…je hebt er feeling voor!
Die plant is supermooi met deze bloemen, succes met het behouden ervan!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards