dinsdag 8 augustus 2023

Birthday calender August (Prompts playing cards)

Dat heeft me wat hoofdbrekens gekost, wat doe ik nou met die speelkaarten, mmmmmm.
Al vrij snel wist ik snel dat ik echte kaarten wilde verwerken op de pagina. Ergens had ik nog een setje heel oude patience kaarten liggen, die zijn kleiner dan gewone kaarten, ik heb de set harten gekopieerd en uitgeknipt, daarna bewerkt met distressinkt: tea dye,, frayed burlap, walnut stain en een randje zwart, Ook heb ik ze wat ouder gemaakt door te scheuren , buigen, (oh wat werd mijn vader dan boos!!!!) en schuren, haha. Ik zou willen dat hij er nog iets van kon zeggen. 
Maar hé, dit zijn geen echte!
Tja, en toen??????
Ineens realiseerde ik me dat in een van de reminiscence boeken van Esther iets met speelkaarten zat. 
Toen was het snel gedaan. 
Nou ja, het was veel werk maar als het idee er eenmaal is gaat het bijna vanzelf. 
Je ziet het bijna niet maar voor de pocket gebruikte ik de nieuwe Die-set van Esther, Chevron plus.
Voor het kalenderblad gebruikte ik de grootste nieuwe tag die ik zelfs nog iets verlengd heb met een stukje van het designpapier anders kon het kalenderblad er niet op.
Ik had niet gedacht dat ik het een leuke pagina zou vinden, ik heb niet zoveel met het thema deze keer maar ik ben uiteindelijk heel tevreden.

Helaas ken ik geen jarigen in Augustus, mmm nog niet tenminste.

Gebruikte artikelen E.C.D.
2054 Pocketset set Chevron plus
2055 Tab 4 & tags
1986 Alphabet tabs
1915 Large numbers
1657 Months
cs 252 Monthly overview
Reminiscence book 1 & 3
Paper from the summerclass "new horizons"

Bedankt voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

6 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Ja hoor, Marjolein is er ook weer gezellig vandaag. Het is toch grappig dat je bij bepaalde dingen er herinneringen van je ouders door je hoofd gaan hè?! Het verhaal van het verbuigen van de speelkaarten begrijp ik wel, want we moesten altijd zuinig zijn op spullen. Ik ken de kleine patience kaartjes dat kaart spelletje deed ik ook altijd met mijn vader. Je pagina's zijn weer super geworden en gaaf dat je augustus ook uit de kaarten hebt gestanst. Fijne dag verder en het blijft knutselweer maar hoop toch nu wel weer eens op een zomerzon.
xx Gerie

GerJanne zei

Ik kijk altijd met bewondering naar planners en albums. Vind het zo knap. En helemaal als ik lees hoe deze tot stand kwam. Het kostte je even wat hoofdbrekens, maar wat een gaaf resultaat. Mooi dat er herinneringen aan je vader naar boven kwamen. Mijn vader is twee maanden geleden overleden en ik herken het. Vooral als je een fijne, lieve, liefhebbende vader hebt gehad, zijn dat zulke mooie herinneringen....

Jolanda Goes zei

Een supergave pagina MArjolijn en wat schattig die kleine speelkaartjes. Mooi verhaal mooie herinneringen aan je vader. Lekker rustig, geen jarigen in augustus. Kan je lekker eens iets voor jezelf maken :P :P

Marjolijn van Elsberg zei

Niet alleen zuinig Gerie, aan zo'n krul in de kaart kon je ze herkennen! Mijn vader althans.

Marjolijn van Elsberg zei

Sterkte Ger-Janne, koester de mooie herinneringen maar. Misschien eens een album maken met foto's en verhalen van je vader. 😘

Marjolijn van Elsberg zei

Of voor Halloween!!!!🎃