woensdag 9 augustus 2023

The best of.......(mini-album)

En dan dit ontzettend leuke setje!!! 
De cassette, wie kent hem nog. 
Esther zei in haar live, wie nog weet waarom je soms een potlood nodig had voor deze dingen is van onze leeftijd!! haha. De L.P. is weer helemaal terug, mijn dochters hebben weer een kastje vol! 
Zo leuk, zou dat ook de toekomst zijn van dit kleinood.
Dit jaar is het 60 jaar geleden dat de cassetterecorder leven in werd geblazen, een stuk handiger dan de bandrecorder en voor iedereen bereikbaar. Oh wat hebben we bij de radio gezeten om stiekem nummers uit de Top 40 op te nemen, en dan boos worden als de D.J. er weer doorheen praatte.
Maar nu hebben we dit setje, van papier, om de leuke herinneringen weer op te halen.

Ik maakte er een mini-album mee.
De randjes kregen een laagje gouden embossingpoeder. 
De pagina's maakte ik aan elkaar met het dubbele "dingetje" dat bij de set zit. weet er even geen naam voor. Links maakte ik pockets waar een tagje in kan. Het tagje maakte ik uit het stukje dat uit de pagina rechts komt. De kleinste tag van de nieuwe set past perfect. 

Rechts maakte ik een venster met de pagina die erbij zit, van de stukjes die je er uit snijdt heb ik dus de tags gemaakt die die links in de pocket zitten. Aan de pagina's een tabje uit de nieuwe Tag set. Er kan een foto op of journaling.
Ik heb zoveel ideeën waar ik dit albumpje voor kan gebruiken dat ik nog geen keuze heb gemaakt. Waarschijnlijk komen er nog veel meer van deze albumpjes!
Achterin heb ik een envelopje gedaan, altijd handig om wat dingetjes in te doen. 
Genoeg ruimte dus voor fotootjes en journaling.

De pockets maakte ik met deze stans. 

Een stukje papier van hoek tot hoek en dan stansen. 
De puntjes heb ik er af geknipt. 
De pocket is er in gelijmd.

Ideetjes voor dit album? 
De top 2000, nou ja mijn top 5 of 10 dan!
Mijn Christmas favorieten of zelfs een December day by day.
The twelve days of Christmas.
Esther laat ook nog zien hoe je het in je planner kunt verwerken, ook erg leuk. 
Oh wat ben ik benieuwd wat ik allemaal ga zien met deze set.
De set? Dat is "the best off" 2058

Dit was het weer even.
Bedankt voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn.

8 opmerkingen:

Ellen zei

Wat een leuk album, zo anders dan anders. Nu weet ik gelijk aan wie ik mijn mini album boek kan geven (als ik het kan vinden ).

GerJanne zei

Sjonge wat ontzettend leuk! Mooi gedaan en ik vind het zo knap!
EN zo herkenbaar wat je schrijft over het opnemen van de cassettebandjes. Hahaha... met de vingers aan de knoppen, je moest er twee tegelijk indrukken op mijn cassette recorder en dan een lelijk woord als de dj erdoor heen ging praten....We deden het allemaal...

Els zei

Wat heb je dit albumpje bijzonder mooi gemaakt met deze cassettebandje set.
Heel leuk met de tags en de pockets.
Groetjes, Els

Jolanda Goes zei

Dit is echt zó leuk! Goeie ideetjes ook met de pockets en envelop. Wij hebben hier nog honderden bandjes liggen, heel veel live concerten die Ed zelf heeft opgenomen. We hebben ook nog een cassettedeck, maar durven ze niet meer af te spelen, ze zjin al zo oud dat we bang zijn dat de tape blijft plakken of breekt.

Marjolijn van Elsberg zei

Dat laatste zou ik ook bang voor zijn maar ja, nu heb je er niets aan. Ook zonde🙃

Marjolijn van Elsberg zei

Dankjewel Els

Marjolijn van Elsberg zei

Hihi, dat lelijke woord zullen we hier maar niet herhalen, al klinkt dat in deze tijd waarschijnlijk heel braaf.

Marjolijn van Elsberg zei

Dankjewel Ellen, leuk om van je te horen.