donderdag 10 augustus 2023

Love this...

Dit is een lang bericht met héél veel foto's. Eigenlijk had ik er allemaal losse berichtjes van gemaakt maar dat werden er te veel en er komt nog zoveel ander leuks. Ik zou zeggen ga er gewoon even voor zitten en bekijk alles op je gemakje met een lekker kopje koffie of thee erbij! 
Deze pagina's waren te zien bij Craft&Create T.V.  
Hier kun je ze wat beter bekijken.
Ieder jaar maak ik wel een album van onze tuin, gewoon omdat ik het leuk vind alles weer in bloei te zien komen en er steeds wel iets veranderd.
Dit prachtige papier had ik nog liggen en nu werd het tijd dat ik het eens uit de kast haalde. Heerlijke vintage een beetje pastelkleurtjes en zo mooi bewerkt. Indertijd vond ik het te mooi om in te knippen. Nu komt het prachtig tot zijn recht in dit album. En verder? Allemaal Dies en stempels van E.C.D. uit de laatste collecties van Esther en Joset,
De chevron pocket is weer echt gaaf, daar kan een heleboel extra's in.
Op de tags heb ik wat stempels en de leuke rups van Joset verwerkt.
De klok zit bij de chevron.
Hier heb ik op de rechterpagina de grootste tag dubbel gevouwen en daar weer een pocket van gemaakt. Links heb ik de vlinder van Joset gebruikt.
Op de tag zit een foto van Koby die lekker aan het badderen is in onze oude zinken teil! Dat vind ze heerlijk! In de pocket een kleine tag.
Op de tag zit ook het cameraatje waarin wat journaling staat, het kan gesloten worden met een photo turnbutton.
Na het badderen is het heerlijk uitrusten op een handdoekje op de bank. haha., de diva!
De stempeltjes uit de set passen precies rond de "lens" van de camera.
Overal in de tuin hebben wij heerlijke zitplekjes, in de zon, in de schaduw, onder de bomen of overkapping, eigenlijk kunnen we het hele jaar buiten zitten, haha.
Mijn favoriete plekje is achter in de tuin onder de druiven, daar zit ik helemaal beschut, niemand kan me zien en het is er zo lekker, geen hete zon, praktisch geen wind als het waait en lekker rustig. 
Met een boek en een kopje koffie of thee kan ik me daar uren vermaken. 
Fröbelen doe ik buiten niet, teveel op en neer geloop met spullen halen boven. 
Omdat ik altijd iets vergeet is dat dus veel lopen. Goed voor de beweging maar niet voor mijn stemming, dus dat doe ik lekker in My Happy Place!
Maar als het mooi weer is geniet ik lekker veel van de tuin en het buiten zijn. 
Voor deze pagina heb ik gebruik gemaakt van de windows 1 pagina voor de sidekick. De gaatjesrand heb ik er af gesneden zodat er een strook overblijft met 3 deurtjes. Zo kan hij dus ook prima in de grote planner.
De deurtjes kun je sluiten met de photo turnbuttons. Wat zijn die leuk !!!!
Onder nog wat boompjes uit de set en de tekst is met de nieuwe collectie gemaakt, wat een leuk lettertype weer!!! De photo turnbuttons zitten ook in een van de nieuwe sets.
Op de rechterpagina een slider met een filmstrip er in, erg leuk voor hele kleine fotootjes. Deze fotootjes maakte ik zo klein met de Selphy CP1200 en de Selphy app. Instelling "label layout" mini-label met randen en met border, je kunt dan 8 minifotootjes printen. Ze zijn echt ook haarscherp.
Door de slider kan de filmstip op en neer bewegen zodat je de fotootjes in het midden kunt zetten. Een heel erg leuk detail weer voor zowel in de grote als in de kleine planner. Ook erg leuk op kaarten! Achter de flapjes en op deze pagina is nog voldoende ruimte voor journaling, daar ben ik nog niet aan toe gekomenen. 
Deze set gaat wel een van mijn favorieten worden denk ik. Leuk om een shaker in te maken. Ik heb er ook weer een pocket van gemaakt natuurlijk haha. Op de tag staat wat journaling 
Het was zo heet al een paar dagen dat we besloten om het bad maar weer eens op te zetten om wat af te koelen.
Zelfs de tuinkruiden hadden het heet dus die mochten ook in het bad.
Aan de binnenkant weer wat journaling en een foto van nog een "gezellig plekje"
Op deze pagina heb ik ook de frame page gebruikt. Hier heb ik hem in de lengte gebruikt het bovenste stuk kreeg een stempel waar ik journaling op kan verwerken en wat tickets aan de zijkant. 
In het frame heb ik met een verpakking een venster gemaakt en daar wat gedroogde bloemen in verwerkt. Daaronder wat stempels uit de collectie van Annette.
Links een foto van een hommel die ik redde eerder dit jaar en daar heb ik de bij van Annette verwerkt. 
Uit de frame page heb ik een stukje gehaald met een pons, daarachter een tagje met weer wat journaling. 
De laatste pagina met links de slak, wat is hij leuk hè! Daarboven de cirkel met de pocket en daarin heb ik met de kleinere cirkel 3 pagina's gemaakt die aan elkaar zijn gemaakt met een tabje en een eyelet. Een soort mini-album.  Aan de achterkant ruimte voor journaling.
Aan de voorkant foto's van diertjes in de tuin. Rechts een envelopje uit de Art journal collectie en daarin nog wat fotootjes die ik nog wil verwerken maar waar ik nog niet aan toe gekomen was. Misschien blijven ze daar wel gewoon zitten, haha. Onder nog een fotootje met daarbij een kleine vlinder gemaakt met wat losse onderdelen van de vlinder.

Gebruikte artikelen E.C.D.
De gehele nieuwe collectie van Esther!!!😁
Onderdelen van Annette's collectie en ook die van Joset kwam er aan te pas. 

bedankt voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

12 opmerkingen:

femke zei

Heey Marjolijn,


dat zijn gave tuin pagina's geworden met deze supergave nieuwe Best of lijn.

Groetjes Femke

GerJanne zei

Sjonge, ik weet bijna niet wat ik zeggen moet. Wat een geweldig album! Ik heb het allemaal zitten bewonderen en die details allemaal! Zo ontzettend gaaf!
je hebt ook een mooie tuin, dat zei en lees ik. Heerlijk zo'n plekje onder de druiven. Lijkt me heerlijk. Wij mogen ook niet klagen hoor, altijd zon en altijd schaduw, dat vind ik heel fijn!

Marjan zei

Jeeeetje, wat heb je hier veel werk aan gehad (denk ik) en hoe gaaf is het geworden! Een heel mooi naslagwerkje van je tuin. Ook het cassette albumpje hieronder is een prachtig ding! Herken dat opnemen wel, haha. En ik denk inderdaad dat ik ene jaartje ouder ben dan jij, als jij net aan de Havo begon toen de MMS, HBS stopten. 68 inmiddels, wat vliegt de tijd.

Anja v K@@rten zei

Jeetje, wat is dat leuk geworden zeg!
Een boekje vol met mooie kiekjes van mooie plekjes ha ha
Heel inspirerend Marjolein!
Creatieve groetjes, AnjavK

Els zei

Wow wow wat is hier vandaag veel te zien en heerlijk al die pagina's te bewonderen. De turnbuttons heb ik ook nog en gebruik ze eigenlijk te weinig.
De rups vind ik ook zo schattig op de label en hoe Koby van zijn bad geniet.
Prachtige pagina's Marjolijn!!
Groetjes, Els

Jolanda Goes zei

Wat een prachtige foto's van jouw heerlijke tuin. En zo mooi verwerkt, inderdaad de pastelkleurtjes doen het hier prima bij. En Koby in de teil, gewoon té leuk!!

Marjolijn van Elsberg zei

Wat leuk Femke om je hier te zien, dankjewel voor je reactie.

Marjolijn van Elsberg zei

Hihi, dan ben je toch een paar jaartjes ouder Marjan, ik ben 65. Bedacht me later ook dat mijn zus al op het Mavo zat dus ja. Dankjewel voor je reactie.

Marjolijn van Elsberg zei

Dankjewel Anja.

Marjolijn van Elsberg zei

Dankjewel Els,die turnbuttons zijn wel echt leuk! Ik heb nu een inspiratie doosje gemaakt, stelt niks voor hoor maar allemaal leuke dingetjes er in waar ik doorheen kan scharrelen. Dan denk je er eerder aan om het te gebruiken.

Marjolijn van Elsberg zei

Ja, Koby is zo leuk, ik word altijd blij van haar. Dankjewel Jolanda.

Kitty zei

Ik vlieg weer even langs, loop hopeloos achter met mijn blogrondjes dus ik reageer niet overal op hoor. Maar ik heb wel even rondgeneusd. Wat maak je toch veel en wat mooi allemaal. De foto van je kat in de zinken bak viel me ook op, haha, zo leuk!
Ik denk wel eens dat fabrikanten van hobbyspul expres telkens weer nieuwe mooie spulletjes maken om ons te verleiden, haha. ;) Is natuurlijk ook zo, je koopt je arm als je niet oppast... Ach ja, elke hobby kost geld hè.
XXX Kitty