dinsdag 22 augustus 2023

JOY

Deze kerstkaart maakte ik met de nieuwe release van Annette, die is ook weer zo gaaf!!!
Voor de basis gebruikte ik soft finish cardstock dat ik heb geëmbost met een 3D embossingmal quilted van Tim Holtz. Daarvoor heb ik eerst de mal ingesmeerd met distressink uncharted mariner en dat een spraytje water gegeven. Oh ja en 3x door de Big shot!
De takjes kregen kleur met distressinkt Pine needles en de blaadjes erbovenop kregen ook een laagje uncharted mariner. Het woordje JOY heb ik gemaakt van shimmer sheetz, van E.C.D. helaas niet meer te koop maar andere folie of een stukje goud papier is ook leuk natuurlijk.
Het kerstmutsje kreeg een laagje Barn door. Op de randjes heb ik gestempeld met de sterretjes stempel die in een van de sets van Annette zit. 
Het kaartje kreeg ook nog een laagje spetters en eindelijk, eindelijk is me dat eens goed gelukt!!! 
Met een gouden borduurdraadje heb ik de kerstbel (uit de set met de kerstman van Joset) en de 2 kleine tagjes eraan gebonden.
De tagjes komen uit de cassette set van Esther, "The best of" de tekst er op is gestempeld met een stempeltje uit de sentiment set van Annette, ik heb daarvoor wel het stempeltje door midden geknipt maar als je dat met één knipje doet kun je hem op je stempelblok ook weer netjes tegen elkaar aan leggen zodat je hem weer kunt stempelen zoals Annette hem heeft ontworpen. 

Dit jaar had ik me voorgenomen om eens geen kerstkaarten te maken maar ja, als je zo'n leuke sets krijgt is dat absoluut onmogelijk. 
Ik ben blij met dit resultaat en hoop dat ik jullie er een beetje inspiratie uit kunnen halen.

Gebruikte Artikelen E.C.D.
Nieuwe sets van Annette
Joy & Merry
Festive season
The best of (Esther)
Het belletje zit bij de oude kerstman van Joset.

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

8 opmerkingen:

Els zei

Wat een schitterende kerstkaart en zo leuk die kerstmuts op de letter.
Super!!
Groetjes, Els

Crea Astrid zei

Een mooie kerstkaart heb je gemaakt. Prachtige achtergrond en leuk gedaan zo met de kerstmuts.

Groetjes, Astrid.

Marjan zei

Wat een gave achtergrond heb je gemaakt!! Heel gaaf kaartje met de grote JOY letters en de takjes en bellen!

Anoniem zei

Wow…wat een geweldig leuke kaart met veel techniekjes, erg leuk resultaat. Ik ben helemaal weg van je achtergrond…top!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

karin zei

Echt prachtig gemaakt die achtergrond. Heel mooi kaartje en wat een leuk idee die kerstmuts op de tekst.
Ik maak regelmatig kaartjes voor de verkoop in een kringloopwinkel. Marfien is daar vrijwilliger en brengt soms een voorraadje papier.
Groetjes,
Karin

Scraptastisch zei

Ja, ook weer een mooie nieuwe release Marjolein.
Prachtige inkt achtergrond heb je gemaakt en toch een handmade kerstkaartje gemaakt, haha. Ik scroll nog even naar beneden,
xx Gerie

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een prachtige kerstkaart Marjolijn. Zo fijntjes dat klokje en die tekstlabeltjes aan dat draadje. De grote tekst met feestelijke muts komt mooi uit tegen je leuke achtergrond. Ik vind het een kunstwerkje.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Nou, dat zou zeker jammer zijn, als je geen kerstkaarten zou maken met deze set. Heel mooi kaartje is het! Leuk de muts op de J!