zaterdag 9 december 2023

Kerstkaart 6 t/m 14

😄
Hèhè, het is me gelukt, vandaag 9 kerstkaarten gemaakt.
Gisteren een doos kerstkaarten gekocht bij de Primera en vanmorgen was ik om half vijf wakker en dacht ik, dat ga ik doen. Ineens was de inspiratie daar. Ach ja, zo gaat dat soms, die hallmark kaarten komen ooit wel eens op. 
De foto's doen dit kaartje geen eer aan maar het was een hele donkere dag hier. 
Misschien plaats ik nog wel nieuwe foto's. 

De sneeuwbal heb ik ook vorig jaar getekend naar het voorbeeld van Carla Kamphuis.
Deze heb ik dus gescand, verkleind en geprint, 9 keer.
De mooie gouden cirkel is uit de Art journal collectie van E.C.D.
De achtergrond heb ik geëmbost met een mal van Sizzix. 
Daar heb ik eerst oxide inkt op gesmeerd. 
De randjes zijn ook gedisstrest en kregen een laagje gesso, net als de blaadjes. 
Het kaartje er achter is ook met distress inkt bewerkt en kreeg een randje bruin. 
Ik ben best tevreden over het kaartje.
Met de strik er op is het echt wel af. 
En dat dan keer 9!
Dat doe ik eigenlijk nooit, in productie kaartjes maken maar voor nu vond het wel even prima. Iedereen krijgt toch maar 1 kaartje haha. 

Van E.C.D. gebruikte ik de krans uit 

De embossingmal is van Sizzix

Nog 6 te gaan. Yeahhhhh, normaal vind ik het superleuk om kaartjes te maken maar dit jaar komt er niet veel uit mijn handen. Misschien moet ik toch eerder beginnen, maar dat denk ik ook ieder jaar. 

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn.

10 opmerkingen:

Marjolein zei

Datis een mooie reeks geworden. Schattig plaatje en de achtergrond is ook leuk geworden. Ik gebruik die manier van met een embossingfolder werken niet vaak, maar het geeft een mooi effect. Fijne zondag! Marjolein

Je@net zei

Wat een leuke serie kerstkaarten!

Els zei

Mooie kerstkaarten heb je gemaakt en ik heb ze gelukkig allemaal al gepost en dat is ook geruststellend.
Groetjes, Els

femke zei

Heey Marjolein,
Inspiratie kan echt op de gekste momenten en tijdstippen toeslaan en wauw zelf getekend nog wel die snowglobe. Leuke kaartjes zijn het zo geworden.
Groetjes Femke

Kitty zei

Ze zijn schitterend Marjolijn! Seriewerk is wel handig hoor, zeker als je in tijdnood zit of verder de inspiratie niet zo kunt vinden.

alma.heijenk@gmail.com zei

fijn dat het nu lukt met de kerstkaarten. ze zijn mooi geworden.
gr Alma

Heidie zei

Wat een mooie kerstkaarten. Ik heb er een stuk of 30 gemaakt. Was ook wel echt productie werk.

Liefs Heidie

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat knap om er zo meteen een hele serie te maken. Ze zien er leuk uit Marjolijn en net wat je zegt, je stuurt ze naar allemaal verschillende adressen. Win, win dit.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Je hebt een mooi ontwerp gemaakt en uitgevoerd! En zoveel. Grappig dat je al een doos kerstkaarten had gekocht! Zul je altijd zien: opeens komt de inspiratie toch!

Marjan zei

Groot gelijk om een serie te maken, ik doe dat ook wel. Ze zijn prachtig!