zaterdag 14 oktober 2023

Week 40 sidekickplanner 2023

Het lukt weer een beetje, het fröbelen.
Als ik op mijn houding let en niet te veel doe in korte tijd gaat het best wel.
Uiteraard wil ik niks forceren maar niets doen?..... ik kan het niet.

Dus hier mijn week 40.
De tussenliggende weken heb ik wel al in mijn planner zitten maar een beetje afgeraffeld, niet eens de moeite waard om te laten zien. Ik zal ze misschien nog wel bijwerken maar mezelf kennende komt daar niets van. Daarom heb ik het ook weer hier opgepakt, als ik eenmaal achter lig vind ik het niet meer leuk en dan heb ik de neiging om het hele project aan de kant te schuiven. Nou na al die weken vind ik dat zo jammer dus ik heb het op deze manier opgelost.
Op de linkerpagina heb ik een envelopje verwerkt met daarin wat foto's en journaling, achter de envelop heb ik ruimte gelaten zodat het weer een pocket is geworden. 
Daarin zit mijn weekoverzicht geschoven.
Het was een hele drukke maar oh zo gezellige week. 
En de rechterpagina.
Eindelijk was het dan zover, de reünie!!!  
Wat hebben we er naar uit gekeken en wat was het een gigantisch groot succes!
Na ruim 16 jaar is het gelukt om weer een gezellig samenzijn te organiseren.
Oud-collega's van mijn oude werkplek, het Fraterhuis Joannes Zwijsen, een verzorgingstehuis voor religieuzen, alleen mannen indertijd, de fraters van Tilburg.
Het gebouw staat er zelfs al jaren niet meer. Veel oud-collega's zijn er ook niet meer helaas.
Maar al met al hebben we met een groep van ruim 30 mensen een fantastische middag gehad. 
Allemaal collega's uit de periode van 1974 tot eind 1985.
Iedereen heeft er van genoten, allemaal blije gezichten, sommige herkende ik niet meteen maar na een beetje graven kwam het beeld en de herinneringen weer terug.
Misschien ga ik hier wel een apart albumpje van maken want ik heb uiteraard nog meer foto's.
Dit was wel de meest bijzondere foto, mijn oude hoofd van de zorg en onze administrateur.
Inmiddels 89 en 92 jaar oud en nog volledig bij de pinken en redelijk gezond.
De organisatie was veel werk maar zo de moeite waard, over 5 jaar weer hebben we gezegd.
Niet meer zo lang wachten want we worden allemaal een dagje ouder.
Achter de foto heb ik ook een pocket gecreëerd door alleen de randen te plakken, daarachter zit de journaling verborgen. 
Hier een overzicht van de hele pagina.
De krans van kastanjes maakte ik als herfstdecoratie en ligt buiten op tafel te pronken. 
Eva heeft er ook 1 gemaakt, zij had het ergens op Pinterest gezien. We zijn toen samen kastanjes gaan rapen en hebben daarna een middagje heerlijk geknutseld, ouderwets gezellig. 

Wat heerlijk om weer een beetje bezig te zijn.
Ik moet zeggen dat dit typen meer last veroorzaakt dan het fröbelen dus daar ben ik nog een beetje voorzichtig mee al ga ik wel al mijn blogmaatjes nu weer eens bezoeken en kijken naar hun prachtige creaties want ook dat heb ik al een tijdje niet meer gedaan. 

Gebruikte artikelen

Sidekick essentials 05
Sidekick essentials 19 remember this
CS253 note pieces
CS254 weekly thoughts
Lettermal, eigen collectie
Hoekpons

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn.

8 opmerkingen:

Marjan zei

Wat klinkt dat als een heel fijne bijeenkomst, maar inderdaad... niet lang wachten. Zo lunch ik vier keer per jaar met de ex-collega's met wie het allemaal klikte en nog. Maar dat zijn er zeven bij elkaar en jouw groep is wel een stuk groter.
En je pagina is weer top, heel gaaf gedaan! Doe maar voorzichtig met wat je kunt en niet kunt, komt wel goed op den duur. Fijn weekend!

Kitty zei

Wat prachtig weer en wat een mooi verhaal erbij Marjolijn! Ik vlieg even door je blog maar laat niet overal een reactie achter hoor, ik loop weer hopeloos achter met mijn blogrondjes...
Fijn trouwens dat het weer wat beter gaat (las het op mijn blog ;P ) Hopelijk blijft het herstel in een stijgende lijn gaan.

Groetjes, Kitty

Scraptastisch zei

Hoi Marjolein,
Je voelt zelf wel tot hoever je kunt gaan en snap dat stil zitten moeilijk voor je is. Ik heb dus het zelfde, hier ligt een sidekick planner al twee jaar in huis maar dan moet je wel lekker door kunnen gaan en dat lukt nog steeds niet. Dus dan nog maar even geduld. Wat leuk een reünie en al die mensen weer te spreken, gelukkig kon je heen! En je prachtige planner pagina hierover is weer een mooie herinnering! Een krans van kastanjes heb ik ook een keer gemaakt met lijmpistool op een strokrans lijmen hè, blijft ook lang goed en zal gezellig staan op je buitentafel?!
Een goed weekend en pas op jezelf!
xx Gerie

Anja v K@@rten zei

En weet je Marjolijn, verplicht niets doen is ook knap waardeloos he?
Bewaak je grenzen en meer dan je best kan je niet doen. En fröbelen maakt het hoofd weer lekker leeg en dat is ook goed voor genezing nietwaar? ;-)
Creatievebeterschapsgroetjes, Anja

bolletjelucky.blogspot.com zei

He Marjolijn, gewoon rustig bekijken wat wel en niet gaat. Het zijn mooie pagina's geworden in warme herfstkleuren. Een mooie herinnering aan een leuke bijeenkomst en wat is die kastanjekrans gaaf. Ik ben dol op kransen, vind het altijd meteen zo gezellig staan.
Lekker rustig aan doen hoor.
Lieve groetjes Miranda

Els zei

Wat een leuke en gezellige reünie is het geweest en daar kan je mooi op terug kijken.
Ik snap wel als je achter loopt en dat je er dan weinig zin in hebt, maar op deze manier heb je het prima opgelost. Het zijn twee prachtige pagina's geworden.
Luister goed naar je lichaam en forceer niets, dan komt het vast wel weer goed. Dat doe ik ook met mijn Ischias, wat nog steeds niet helemaal over is. Soms gaat het beter en soms weer wat minder en dan doe ik het rustig aan.
Groetjes, Els

karin zei

Gezellig zo'n reünie van oud collega's. Je hebt een prachtig boekje gemaakt met je foto's en herinneringen. Altijd leuk om nog eens terug te kijken zoiets.
Fijne zondag.
Karin

GerJanne zei

Heel gaaf!! En wat een bijzondere foto heb je in je schitterende journal van je oude hoofd zorg en de administrateur. En dan is vijf jaar best lang! Ontzettend leuk zo'n reunie!