zondag 29 oktober 2023

12 Days of Christmas (Postmailbox)

Met de nieuwe postmailbox van Esther maakte ik dit mini-album voor
"the twelve days of Christmas"
Het kerstmannetje maakte ik met soft clay en daarvoor gebruikte ik een figuurtje uit een advent kalender met chocolaatjes er in, die malletjes zijn erg leuk om ze te hergebruiken, sommige tenminste deze was mooi scherp waardoor ik het ook echt goed kon gebruiken. Daarna kreeg het een laagje zwarte gesso en wat guilding wax in diverse kleuren. 
Ook heb ik er een wax seal aan gehangenen en een klein sleutelbosje. De sleuteltjes heb ik gemaakt van zwart stevig cardstock met een Die van Marianne design. Ook die kregen een laagje guilding wax. 
De wax-seal van de kerstman heb ik al jaren, leuk dat het nu weer zo'n trend is geworden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze een beetje vergeten was. Nu komen ze goed van pas en ik heb er inmiddels al een aantal bij gekocht die vast nog wel voorbij zullen komen. 
Zoals ik al zei heb ik dit albumpje gemaakt voor "the twelve days of Christmas"
Eigenlijk is dat een heel erg leuke periode om foto's van te verwerken. 
De periode loopt van 25 december, 1e kerstdag tot de dag dat de wijzen komen, 6 januari dus.
In die periode vindt dus ook oud en nieuw plaats, oudejaarsdag en nieuwjaarsdag.
En stiekem tel ik die 13e dag, 3 Koningen er ook nog bij. 
Dan zijn de kerstdagen echt afgesloten. 
Ik vind het echt "The most wonderful time of the year"
Dus vanaf de 1e december tot en met 6 januari probeer ik elke dag een foto te maken en die in mijn D.D.B.D. en hier in te verwerken. 
En dan over het albumpje, wat een leuke set is dit, ik had al heel lang aangegeven bij Esther dat ik een oude brievenbus zo leuk zou vinden en kijk nou toch!!! Dit is zo geweldig. 
Ik zag later dat ik het brievenbusje zelf een beetje fout in elkaar had gezet maar het is nog niemand opgevallen, of wel en niemand zegt er iets over, hihi. Ik ga dus niet zeggen wat er fout is, misschien valt het wel niemand op. 
Voor de pagina's gebruikte ik het papier uit Esther haar 1e reminiscence book, dat had veel kerst in zich. Met de nieuwe paperclip numbers maakte ik de twaalf dagen van de periode, 
Bij elke pagina zit een mini envelopje uit de postbox set, daarin kan een briefje met wat journaling.
De achtergrond van sommige pagina's heb ik bewerkt met distressink en stencils.
Verder heb ik nog diverse stempels gebruikt en wat elementen uit Annette's en de Art-journal collectie.
Al met al vind ik het zelf een erg leuk albumpje geworden en ik hoop dat het me dit jaar lukt om de foto's er ook in te verwerken want dan is het pas echt leuk om in terug te kijken. 
Oh en wat ik niet moet vergeten te vermelden, deze postbox past prima in de full size planner, helaas niet in de sidekick planner maar met wat aanpassingen zou dat ook wel lukken denk ik. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd maar de postbox zelf kan wel op een pagina in de sidekick planner. en je kunt er ook superleuke kerstkaarten mee maken natuurlijk!

Gebruikte artikelen:

Deze links verwijzen allemaal naar Doe@Ding maar je kunt ze natuurlijk ook bij je eigen favoriete hobbywinkel bestellen als je ze leuk vindt of bij E.C.D.

Bedankt weer voor je bezoekje en ook alvast veel plezier met de voorbereidingen voor kerstmis, 
of je nu kaarten maakt of leuke andere dingen, alles wat je zelf maakt voegt iets extra's toe.

Lieve groet,
Marjolijn. 

9 opmerkingen:

femke zei

Heey Marjolijn,

dat is een heel gaaf 12 dagen van kerst boekje geworden. Ook leuk om een adresboekje van de brievenbus te maken. En fout in elkaar gezet? Uhm...een beetje anders misschien. Waarom zou het trouwens niet daar kunnen?

Groetjes Femke

Angélique zei

Wat een prachtige creatie! Alleen die tekst voorop: Do not open until Christmas... en wat zie ik op de volgende foto? 🤔🙃
Heel mooi gemaakt, daar ben je vast heel lang mee bezig geweest.
En een foutje bij het in elkaar zetten? Ik heb een vermoeden, maar alleen omdat je het meldt en dan nog ben ik er niet zeker van. Veel plezier bij het verzamelen van de foto's.
Fijne zondag!

Jolanda Goes zei

Echt geweldig Marjolijn! Leuk om al die oude papiertjes (uit book 1 toch?) ook weer voorbij te zien komen. En wat goed dat Esther naar je geluisterd heeft. Mijn ouders hadden zo'n brievenbus in de tuin staan, mijn moeder vond de kleur rood niet leuk en heeft hem in grachtengroen laten schilderen, zelfde kleur als de kozijnen en deur van ons huis. De gleuf zat net onder de deksel, bedoel je dat met je foutje :) :)

Anoniem zei

Marjolijn, wat laat je ons toch weer mee genieten van dit mooie postbode album.
Blij dat Esther naar je geluisterd heeft.
Je waxzegel komt hier mooi van pas.
En leuk dat je een chocolaatje als molletje gebruikt,wat een goed idee.
Gewoon weet een heel gaaf project.
Bedankt voor het delen.
Groetjes Anita

Anoniem zei


Wat een leuk album en zo mooi gemaakt, is het ook mogelijk om je te volgen?
Succes en vriendelijke groeten, Dorien Iltink.

Scraptastisch zei

Ja heel gaaf je mailbox en foutje? Je eigen draai eraan geven is toch prima en ik zie het maar is niet storend en zo kan er nog meer kerst post in, whaha Ik heb de leuke brievenbus van Marleen en ga daar eens mee experimenteren om er een oude look aan te geven of een mini boekje, wie weet!
Je hebt het weer amazing gedaan allemaal, en je handmade poppetje van klei is zo cute!!! kom er maar op!!!
xx Gerie

GerJanne zei

Volgens mij kan het prima zo! Waarschijnlijk bedoel je dat je het bovenste gedeelte andersom had moeten plakken? Dat de gleuf iets lager had gezeten?
Ik vind het een top creatie. En zo leuk dat we elkaar kijken, ook al maak ik heel wat anders dan jij op dit moment. Ik bewonder je creativiteit en ben steeds nieuwsgierig naar wat je nu weer laat zien.
Hoe is het met je schouder? Kom je aan rust toe?

Els zei

Een super mooi mini albumpje Marjolijn en zo leuk met de waxzegel en de sleuteltjes erbij. Een echte blikvanger.
En de oude brievenbus erbij die past er perfect bij. de chocolade malletjes is ook zo gaaf. Erg leuk allemaal.
Groetjes, Els

Marjan zei

Ik had niks gezien als je niets gezegd had, misschien wat Gerjanne zegt, dat dacht ik ook namelijk, Maar het is zo erg leuk en je albumpje is een lust voor het oog! Leuk dat je wax seal nu weer zo goed van pas komt! En erg leuk die sleuteltjes en het kerstmannetje.