zaterdag 17 februari 2024

Sorry,....foutje!

Het moet niet gekker worden!!!
Afgelopen weken heb ik nogal wat gepost. Ik weeg altijd mijn post omdat zelfgemaakte kaartjes nou eenmaal vaak meer wegen dan de 20 gram die je met 1 postzegel mag versturen. 
Ook zet ik altijd mijn afzender er op want mocht er iets fout gaan dan weten ze mij te vinden i.p.v. de ontvanger.
Nu kreeg ik dus donderdag een kaartje van post.nl dat ik te weinig porto had betaald. 
Hoe kan dat nou dacht ik....
Het kaartje voor mijn vriendin was precies 20 gram en dan zou 1 postzegel toch voldoende moeten zijn, of is het echt TOT 20 gram en mag het dus maar 19 gram zijn?
Zucht en dan die extra kosten! 
5 postzegels moest ik betalen VIJF!!!!
Toch maar even uitzoeken hoe dat zat.
En wat bleek? 
Het was niet dat kaartje, het was een brievenbus pakketje dat ik bij Primera had laten wegen en met TR/TR verzenden omdat daar mijn Designteam werk in zat!
Dat moest dus zeker aankomen, op tijd en netjes. 
Hoe kon dat nou, hadden zij een foutje gemaakt, dan is dat niet mijn verantwoordelijkheid natuurlijk.
Dus een klacht ingediend bij Post.nl dat ik niet akkoord was met de boete.
Ik zou binnen 5 dagen een reactie krijgen.
Vanmorgen toch nog maar even gekeken want ik had nog geen beloofde mail ontvangen en wat schetst mijn verbazing???
Kwijtgescholden, foutje, bedankt!
Je zult maar gewoon betalen, omdat je vreest dat je er last mee krijgt.
Mijn TIP dus, nooit betalen, eerst controleren of het allemaal wel klopt wat ze zeggen.

Dit wilde ik toch even delen met jullie. 

liefs,
Marjolijn.

9 opmerkingen:

alma.heijenk@gmail.com zei

Altijd controleren! maar fijn dat het is kwijtgescholden.
groetjes Alma

Kitty zei

Als mijn kaart 20 gram weegt doe ik er al twee postzegels op, voor het geval mijn weegschaal afwijkt. En ik zet er altijd mijn afzender op, of in elk geval postcode plus huisnummer.
De boetes zijn idioot hoog, iets van €5,- geloof ik op een kaartje. Klopt wat je zegt, als er dan geen afzender op het poststuk staat krijgt de geadresseerde een betalingsverzoek. Er zijn veel mensen die het gewoon vertikken om het te betalen en dan hooguit nog een herinnering ontvangen en verder nooit meer iets horen. Kan ze geen ongelijk geven...

!neke zei

Te gek toch !!!!
Ik kreeg er ook 1 , niet betaald....wacht het af !
groeten Ineke

karin zei

Gelukkig dat het kwijtgescholden werd. Alsmaar de posttarieven duurder maken en slechter bezorgen, dat is het huidige motto van postnl.
Ik kreeg gisteren bericht van een blogvriendin in België dat ze pas de kerstkaart had ontvangen die ik mid december had gestuurd. Dus over grens is het net zo erg.
Groetjes,
Karin

Trudy zei

Die boetes zijn wel erg hoog! Mijn kaarten zijn meestal zwaarder dan 20 gram.
Goed dat je alles even hebt gecontroleerd.
Groetjes Trudy

Marjan zei

Ik erger mee dood aan PostNL op dit gebied, want krijg ook vaak zulke kaartjes. Ik weeg ook altijd en dien altijd een bezwaar in. Maak tegenwoordig ook zelfs een foto van de kaart met postzegels op de weegschaal. Vervelend, maar ga echt niet betalen voor iets wat ik zelf niet fout deed.
Is het gekregen post van iemand anders, dan reageer ik niet, de groeten ermee....

Doris knippenenplakken zei

Gelukkig kwijtgescholden. Ik heb dat ook eens gehad en het kaartje kwam terug naar België heb moeten bijplakken en terug gestuurd.
Daar om zet ik ook altijd mijn tegen adres erop.
Fijn weekend, groetjes Doris

Heidie zei

Wat een gekkigheid. Maar goed dat je het hebt gecontroleerd. Postzegels worden steeds duurder. En de service die wordt echt niet beter.

Liefs Heidie

Hobby Hoogland zei

Goed dat je dit deel.
Ik zet er eigenlijk nooit mijn adres op maar ga dat in het vervolg toch maar doen.
Meestal laat ik de kaart wegen dus denk dan zit het goed.
Fijne zondag nog.
Kaartjes maken weer.
Groetjes Marjan.