maandag 26 februari 2024

Butterfly shaker ATC

Dit is een ATC kaartje dat ik gemaakt heb met de vlinder uit een Planner Essentials set.
Ik kwam op het idee door de insert card die ik gemaakt had met de cricut. Bedacht me dat je dat effect ook zou kunnen krijgen met Dies.
Het is al een oud trucje en hieronder laat ik zien hoe ik dat gedaan heb.
Om het effect meer zichtbaar te maken heb ik er meteen een shakerkaartje van gemaakt.
De randjes van de foam heb ik weggewerkt met reepjes Designpapier van 3 mm in dit geval. 
Voor dit kaartje gebruikte ik 2 stukjes designpapier van 2,5 x 3,5" de grootte van een ATC kaartje dus. De Die plakte ik met verwijderbare tape op één van de papiertjes.
Dat heb ik op de rand van de snijmat gelegd precies bij het lijfje van de vlinder.
Daar leg je de andere snijplaat bovenop, die mag gerust wat oversteken.
Het geheel heb ik door de bigshot gedraaid.
Dan is een kant van de vlinder gesneden. ik heb helaas vergeten om daar een foto van de maken.
Zo doe je dus ook de andere kan van de vlinder, als je heel goed kijkt zie je dat het lijfje onder en boven nog net vastzitten in het papier.

Met dubbelzijdige tape en hier en daar een druppeltje lijm heb ik dit op een stukje Acetaat geplakt, ook 2,5 x 3,5"
Langs de randen reepjes foamtape van 3 mm dik.
Daar shakermateriaal in gedaan en dan de achterkant er op geplakt. 
Ook van deze stappen heb ik vergeten om foto's te maken. 
Ik hoop dat het toch duidelijk is wat ik bedoel. 
Daarna heb ik aan de zijkanten de reepjes DSP geplakt, dat foam zit er toch niet echt mooi uit. 

Het is een oud trucje, zeker niet zelf bedacht maar ik vond het wel leuk om weer eens te delen. 

Dit ATC kaartje maakte ik weer met producten van E.C.D.

Planner essentials 42 shapes, frames&words
en DSP C015 beautiful Brights

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn.

14 opmerkingen:

Trijntje zei

Prachtige shaker kaart. De vlinder is heel erg mooi. Groeten Trijntje

Je@net zei

Wauw, wat mooi gedaan!

!neke zei

Leuk !!!!
Thanks voor de uitleg !!!
groeten Ineke

Kitty zei

Héél mooi effect!

karin zei

Heel leuk gemaakt. Bedankt voor de beschrijving.
Groetjes,
Karin

Angélique zei

Dat is een leuke, originele ATC, leuk bedacht om er een shaker van te maken.

GerJanne zei

Oh dat is heel mooi gedaan. En helemaal met het shaker gedeelte. Ik ken de truc niet... nog maar eens rustig doorlezen. Ik moet het echt lezen en zien...

Kaartenkraam zei

Hele mooie schudkaart en fijn uitgelegd!

groetjes van Ank

Elly zei


Wat een geweldige ATC kaartje is dit.
Groetjes Elly

KarinsArtScrap zei

een mooie schudkaart Marjolijn.........gr karin

Marjan zei

Dat oude trucje geeft nog altijd een mooi effect, ik vind het super deze shaker atc!

Marjolijn van Elsberg zei

Je zat weer in de spambox, zo vreemd, de ene keer komt je reactie goed binnen en dan is het ineens weer spam. Ik vraag me af of er verschil is tussen reageren via telefoon of laptop/pc.

Anja v K@@rten zei

Wat een enorm leuk idee, ik ga dat binnenkort ook eens proberen. Dank je wel voor deze bijzondere tip!
Creatieve groet, Anja

Epie zei

Een schitterende shaker vlinder heb je gemaakt.....
Doegh Epie