donderdag 9 maart 2023

T.N. Bees


Het is zo leuk om te doen, het lijkt heel spannend maar het lukt eigenlijk altijd!
En vind je het niet mooi? Begin gewoon opnieuw....
Lekker kliederen en van iets moois iets nog mooiers maken, of van iets lelijks iets moois maken, het kan allemaal! Ik heb dit Travel Notebook bewerkt, helaas vergeten een foto te maken van het origineel maar dit is het Travel Notebook dat ik heb gebruikt hiervoor.
Ik ben helemaal weg van de prachtige moulds van Finnabair en nu ik toch naar de beurs ging had ik deze al gereserveerd bij Sandra's Hobbyshop en gelukkig lag hij daar klaar voor mij, wat is hij mooi!!!
Het spelen kon beginnen, nog dezelfde avond vulde ik met softclay de Mould en nu was het wachten, tomtidomtidom. De volgende ochtend waren ze droog en zo mooi en,...ze vielen gewoon uit de mould dus geen breukjes er in, geweldig!
Het T.N. heb ik eerst met transparante gesso van Amsterdam bewerkt, het hoeft niet zeggen velen maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Daarna met de stencil uit de Art journal collectie van E.C.D. de rechterkant van het T.N. bewerkt. Dit deed ik met texture paste van dutch doobadoo (niet op de foto) de Bijen en de bloemen, Florals12 van E.C.D. plakte ik er op met liquitex gel medium, die pot heb ik al jaren en werkt nog wel, soms moet je ook geluk hebben.  
Toen de boel een laagje zwarte gesso gegeven, volgende keer maak ik de  bloemen toch eens van zwart cardstock nu zijn ze wit aan de onderkant en al zie je dat niet, ik weet het!!!
Ik had op de beurs ook nog een set Pentart patina effect gekocht dus daar ging ik heel enthousiast mee aan de slag, helaas werkt het helemaal niet. Alleen het goudkleurige poeder dat erbij zit gaf een leuk resultaat maar er kwam geen chemische reactie waardoor mijn T.N. dus eigenlijk een prachtig anitque koperen groen/turkoois effect had moeten krijgen. Helaas. Maar niet getreurd, ik heb altijd nog Gilding wax en dat werkt altijd dus daarmee en de slag en dit is het resultaat. 
Ik ben er blij mee. 
De Pentart patina set, daar ga ik nog eens over lezen, vragen en op iets anders proberen. 
Het lijkt net metaal, zo mooi!!
En die bijen, ik word er zo blij van!!!
Kan het iedereen aanbevelen.

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn.
Scraplijn

4 opmerkingen:

Je@net zei

Wat mooi!!

Els zei

Wat een prachtige voorkant heb je met de nieuwe spulletjes gemaakt.
Groetjes, Els

Kitty zei

Geweldig en wat een werk heb je er van gemaakt zeg!

Jolanda Goes zei

Inderdaad het lijkt wel metaal, zo mooi! Hoe langer en vaker je kijkt, hoe meer je ziet.