vrijdag 24 februari 2023

T.N. Vastentijd

Carnaval is voorbij, maar dat heb ik niet gevierd. Na de carnaval begint de vastentijd. 40 dagen, tot Pasen. Vroeger hadden we thuis een vastentrommeltje en oh wat vond ik dat geweldig, alle snoepjes die je kreeg gingen in dat trommeltje en met Pasen mocht het open en mocht je weer snoepen! Heel vol was dat trommeltje nooit hoor want wij kregen niet zoveel snoepjes. 
Maar het idee was leuk en het was spannend, ik vond de vastentijd als kind heel indrukwekkend, de verhalen in de kerk, de kruisweg en de kruisiging van Jezus. Ik moest er altijd om huilen. Nu kom ik nooit meer in de kerk. Maar een beetje bezinning in je leven, dat kan nooit kwaad. Ik heb de vastentijd dus wel een beetje vast gehouden voor mezelf. Dan probeer ik me wat meer bewust te zijn van hoe goed wij het hebben en probeer ik daar wat meer dankbaar voor te zijn. Ik stel mezelf een aantal doelen waar ik aandacht aan besteed in die periode en daar probeer ik me aan te houden. Dat is lastig en lukt me zeker niet altijd, soms lukt het me maar enkele dagen, ben ik weer afgeleid en ga ik gewoon op de oude voet verder en met Pasen denk ik dan, ik heb me weer niet aan mijn eigen beloften gehouden. Maar de intentie was er wel! Dit jaar heb ik besloten om een T.N. te gebruiken voor de vastentijd, iedere dag een pagina bewerken en daar per dag de behaalde doelen in noteren, misschien is het dan iets makkelijker om het vol te houden.

Dit is dus mijn eerste pagina in mijn Vastentijdboekje.

In de pocket zit een Tag verborgen, op de achterkant noteer ik de behaalde doelen van die dag.

Op de tag is ruimte voor een foto, mijn idee is om elke dag een selfie te maken en die er in te verwerken. Ik ben er nog niet uit of ik dat ook daadwerkelijk ga doen dus nog even zonder foto.

Voor dit albumpje gebruik ik het "rainbow of happiness" papier uit de ART journal collectie van E.C.D.
Verder probeer ik gewoon te doen wat ik leuk vind en een van mijn doelen is om niet zo'n hoge eisen aan mijn boekje te stellen, gewoon doen en niet te veel nadenken, loslaten.
Een van mijn doelen voor deze tijd. 
Dat is me dus voor deze pagina ook niet gelukt, hihi. Ohhh ik zit soms uren te turen voor ik iets op durf te plakken. 
Maar goed, het is ook nog maar dag 1

Ik ben best benieuwd of jullie ook iets doen aan de vastentijd. 
Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn.
Scraplijn. 

4 opmerkingen:

Je@net zei

Een heel herkenbaar verhaal en een erg leuke pagina!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat mooi dat je jezelf zo doelen stelt Marjolijn en helemaal leuk om dat in een boekje te verwerken. Ik doe niet echt iets met de vastenperiode maar ben wel heel dankbaar voor al het goede in mijn leven. Een van de uitspraken die ik vaak doe is :"wat hebben we het toch goed he ", en de rest van de familie vult aan : " en zo lang he" ( dat zei ik er altijd achteraan en dat is overgenomen hihi)
Lieve groetjes Miranda

Els zei

Wat een leuk idee Marjolijn om zo'n vasten albumpje te maken en ik hoop dat je dit keer al je doelen gaat bereiken. Deze pagina's zien er leuk uit.
Groetjes, Els

Kitty zei

Wij doen niet aan vastentijd want niet echt religieus, "niet ongelovig" zeg ik wel eens. Maar het is evengoed niet verkeerd om een periode lang wat meer na te denken over onze wereld en die om ons heen.