vrijdag 10 februari 2023

Get creative

Met de nieuwe collectie van Esther, "Get creative" stroomde de ideetjes binnen. Niet zozeer voor in de planner maar voor in mijn T.N. (Travel notebook) 
Aangezien ik nooit reis gebruik ik die gewoon voor creatieve uitspattingen.
Ook erg leuk om te doen.

Voor deze pagina heb ik een oude spijkerbroek gebruikt.
Met de sizzix chrome precision base plate is het een koud kunstje om dikke stof te snijden met een stans.
Let wel op je stansen, die kunnen krom trekken. Ik heb het wel gedaan en hem daarna weer terug gebogen, dit is natuurlijk voor eigen risico!!! ;)
Aan de rechterkant heb ik met een stans uit de "craft lover"set P.E.58 2010 het borduur stukje gestanst, dat ging perfect met de precision plate! 
Verder heb ik diverse al oudere sets van de Art-journal collection van Ilse en Charlene gebruikt. 
Dat ligt hier bijna te verstoffen en nu dacht ik, laat ik eens aan de slag gaan met al dat leuks!!!
En leuk is het! Het hartje heb ik uit dik papier gestanst en zo vast geborduurd op de stof. Je kun het ook eerst omwikkelen en dan vast zetten, was misschien handiger geweest zelfs. Daarna heb ik er kleine glaskraaltjes in vast gezet. 
De bloemen links, daarvoor heb ik een takje uit gestanst en dat als mal gebruikt om de tak op de stof te tekenen, daarna geborduurd.
De borduurring komt ook uit de set van Esther en heb ik van een restje karton en design papier gestanst, dat over elkaar geplakt en op de stof gelijmd, Hij is zo wat steviger. 
Het stukje leer is het label van de spijkerbroek, dat heb ik er af gehaald en daar met Stazon op gestempeld.
Zie je die mooie gaatjes en de glaskraaltjes, leuk toch?
Het frame heb ik ook dubbel gestanst en met wat lijm en steekjes boven vast gezet.
De foto is van een muisje dat ik aan het breien ben voor Eva's muizenhuis.

En dat bolletje met de breinaalden is uit de set van Esther, de haaknaald die eigenlijk aan het bolletje zit heb ik er af geknipt en de breinaalden er doorheen gestoken. 
Op de achtergrond heb ik met een stencil en acrylverf nog wat details aangebracht, sommige omgetekend met een finliner die ik ook langs de rand van de stof heb gebruikt.
Het geheel heb ik daarna op zwart cardstock gestikt met de naaimachine. Door in het midden ook te stikken heb ik er 2 pockets van gemaakt waar aan elke kant een tag in zit. 

Heerlijk om zo wat te maken en niet over dagen of gebeurtenissen na te hoeven denken. 
Gewoon lekker fröbelen. 

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn
Scraplijn

3 opmerkingen:

Kitty zei

Supergaaf! Ik zie dat je een "creatieve uitspatting" gemaakt hebt van een "creatieve uitspatting", hahaha. Leuk hoor! :)

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat ontzettend creatief en mooi allemaal Marjolijn. Zo gaaf dat hartje en die geborduurde tak ernaast. Het gebruik van spijkerstof als ondergrond vind ik er nog wat extra's aan geven, je moet er maar op komen. Lekker toch als je zo kunt genieten van het bezig zijn met je hobby, is ook nog eens gezond hihi...zen-momentjes noem ik dat.
Fijn weekend vast.
Lieve groetjes Miranda

Els zei


Deze pagina's heb je super mooi gemaakt met je jeans en ontzettend leuk al deze details te bewonderen.
Ja inderdaad is hier mee spelen vele male leuker dan al die vreselijke gebeurtenissen in de wereld.
Lijkt mij leuk om het poppen-/muizenhuishuis ook nog eens te zien.
Groetjes, Els