woensdag 31 mei 2023

F.D.C.#1

Het is nog steeds ver zoeken naar mijn inspiratie, ik merk zelfs dat ik even gewoon niet zo'n zin heb om te fröbelen. Zit liever in, de tuin, een boek, de bioscoop., op een terras of ik ga wandelen. 
Maar het zal best wel weer goedkomen, dat is wel vaker zo geweest. 
Gelukkig kwam ik op het blog van Kitty iets leuks tegen waarvan ik dacht, het is niet moeilijk, ik heb alles in huis en wat een leuk idee!!!
Zo werd dus mijn 1e kaartje voor een Full Deck geboren. 
Zelfs daar ben ik 2 dagen mee bezig geweest.
Op deze f.b. pagina staan erg leuke challenges voor deze kaartjes van 
*numbers *birds *holepunch *bright pink, 
dat was de opdracht voor card number 1
Mijn kaartje kreeg eerst een laagje met een bloemetjes-servetje, daar zie je nauwelijks iets van terug. Daarna ging er een laagje acryl verf overheen, daarop heb ik gestempeld met een tekst stempel en een border, ik had ook nog een takje er op gestempeld maar dat was grandioos mislukt dus maar weer een laagje acryl er overheen. De vogel heb ik gemaakt met designpapier uit de oude Art-journal collectie maar kreeg daarna ook een laagje inkt en wax, ik vond hem niet roze genoeg. 
Uiteindelijk nog een nummer er op en een gat erin. Weliswaar met een eye-let er doorheen maar het gat is gemaakt met een gaatjes ponstang, geheel volgens de prompts voor Card one. 
Het was leuk om hier mee bezig te zijn, toch even fröbelen aan een heel klein projectje. Het doosje speelkaarten, gevonden in een heel oude spelletjesdoos op zolder,  ligt nu op mijn bureau in het zicht zodat ik, als ik er weer zin in heb niet op zoek hoef, haha. 

Gebruikte artikelen E.C.D.

Retro numbers  trio1745
Retro alphabet trio 1741

Ik had nog iets leuks gezien op het blog van Kitty maar daar ga ik een andere keer mee aan de slag. 
Ik zie gewoon echt te veel leuke dingen voorbij komen, hihi. 

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn.

2 opmerkingen:

Els zei

Hoi hoi daar ben ik weer eens en Wow wat super leuk zijn deze speelkaarten en wat heb je er een leuk kaartje van gemaakt. Helemaal hot momenteel.
Ook je creaties van de side kick, week 18 en Hugs en Kisses en de boeken legger vind ik heel mooi!!
Groetjes, Els

alma.heijenk@gmail.com zei

hoi hoi,
wat leuk die speelkaarten challenge, en je verjaardag kalender pagina vind ik ook erg mooi geworden.
hopelijk komt je inspiratie door kleine projectjes te doen weer terug. Zomers valt het niet mee om steeds wat te bedenken.
gr Alma