dinsdag 23 mei 2023

Boekenlegger

Al een week lang heb ik totaal geen inspiratie, of eigenlijk zeg ik dat fout, ik heb misschien wel te veel inspiratie en kan geen keuze maken🙈 Daarnaast wilde ik perse in mijn planner werken, met mijn pagina voor Mei heb ik daarin niet veel te doen en met al die leuke nieuwe spulletjes wil ik toch wel leuke planner pagina's maken. 
 Dus ben ik gaan kijken in mijn boekje met ideetjes en toen kwam ik tegen,
"pagina met boeken die ik nog wil lezen en films die ik nog wil zien"
Oké, en hoe pak ik dát dan weer aan? hihi....
Het bleef dus bij tobben.
Uiteindelijk bedacht ik om een pagina te maken met boekenleggers en daarbij een lijst met de boeken die ik nog wil lezen, die films komen dan later wel weer dacht ik.
Maar ja, wat moet ik met tig boekenleggers??? Ik lees maar één boek tegelijk.
  Kreun.....
"Gewoon beginnen Marjolijn" sprak ik mezelf streng toe. Nu moet ik zeggen, het lekkere weer helpt natuurlijk ook niet echt mee om in mijn hobbykamer te gaan zitten, ik ga liever wandelen of in de tuin zitten met een boek!!!
Haha, dus ik maak gewoon een boekenlegger en daarna zie ik wel wat ik er verder mee doe.
Zo gezegd zo gedaan dus. 
Dit is hem dus geworden. 
Voor deze boekenlegger heb ik diverse stempels van E.C.D. uit de planner collectie en 1 achtergrondstempel uit de nieuwe Art-journal collectie gebruikt en ingekleurd met 
Tombow waterbased pencils.
De stempeltjes heb ik uitgeknipt en op een strook designpapier van (2 x 6")  (5 x 15 cm.) geplakt. 
Daarna heb ik er een laagje collage medium overheen gedaan zodat de plaatjes niet loskomen bij gebruik.
Ik heb nog een hele pot met leuke felle kleurtjes kralen van de kinderen ooit, die kregen een laagje 
"Distress foundry wax statue". Een mooi oud goud lijkt het nu.
Aan de bovenkant heb ik een tabje geplakt en daar met jute touw de kraaltjes aan geregen.
Het touw is wat steviger en gladder gemaakt door er een dun laagje tacky glue overheen te smeren. De Boekenlegger kreeg hier en daar ook nog wat wax en nu is hij klaar voor gebruik.
Leuk toch, kan ik toch weer die tuin in,..... al is het weer vandaag wat minder. 

Gebruikte artiekelen E.C.D.

Filmstrip E.C.D. sku 1656 (niet meer verkrijgbaar bij E.C.D.)

Ik denk dat ik nog even verder ga lezen.....
bedankt voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

3 opmerkingen:

alma.heijenk@gmail.com zei

hahaha, zo herkenbaar... teveel ideeën in je hoofd en uiteindelijk niets wat er uit je handen komt.
en dan zeggen tegen jezelf ; kom op!
leuke boekenlegger geworden.
gr Alma

Crea Astrid zei

Wat een prachtige boekenlegger heb je gemaakt Marjolijn. Mooi van kleur ook en grappig zo hoe je het in elkaar hebt gezet. Een goede tip om het touw in te smeren met tacky glue. Mooi hoe je de kralen hebt bewerkt.
Nee, het weer is vandaag niet zo lekker, helaas. Maar er komen nog mooie dagen aan, als ik vooruit kijk bij het weer.

Groetjes, Astrid.

Kitty zei

Aaaarrgghh! Weer een meisje dat superleuk is! Ik ga me voorlopig maar even beheersen ;)
Je hebt een prachtige boekenlegger gemaakt.