woensdag 29 november 2023

DDBD 23 DAY 29 (Blogpost E.C.D.)

Het is weer mijn beurt om iets te laten zien op het E.C.D. blog.
Deze keer heb ik gekozen om vast een pagina voor mijn December day-by-day te maken.
In de ECD-ArtjournalSpecials groep op F.B. is een overzicht geplaatst met "prompts" voor je december day by day als je dat leuk vindt om die daarbij te gebruiken. 
Persoonlijk pik ik hier en daar wat mee en gebruik ik alleen de "prompts" die voor mij van toepassing zijn.
Deze vind ik erg leuk, "snow globe"
Ik ben dus meteen aan de slag gegaan en heb er deze pagina gemaakt. 
De blister is van sizzix, hij past precies in de iris-shutter, zo gaaf. 
Achter de globe heb ik een stukje acetaat geplakt zodat de sneeuw er netjes in blijft zitten en je er toch nog doorheen kunt kijken. 
TIP! Voor de Iris shutter heb ik geen glue-dots maar de lijm van Tombow mono liqued glue gebruikt. Omdat die lijm een beetje rubberachtig is wordt hij niet keihard en blijft dus een beetje flexibel. 
Het werkt prima!
Als je de shutter open schuift zie je nog een huisje tevoorschijn komen. 
Hier de pagina nog even uit de planner, dat kijkt toch altijd wat rustiger. 
Voor de huisjes heb ik de snow village uit de Art journal collectie gebruikt. 
Heel veel huisjes zodat het wel een dorpje op een berg lijkt.
De basis pagina is gemaakt met de summer state of mind set en papier uit de "Christmas fields notes" set 12x12". 
Aan de onderkant heb ik daar een rijtje huisjes op verwerkt, daarna ben ik de huisjes op de Iris shutter pagina gaan plakken, van boven naar beneden met het kerkje uiteraard bovenaan.
Ook de kerstkrans die om de globe zit is uit de Art journal collectie.
die heb ik 3 x gestanst uit designpapier en rondom de globe verwerkt. Daarna heb ik met distressink en een aquarel penseeltje de blaadjes nog een laagje groen gegeven. 
De datum heb ik gemaakt met de cijfers uit de Postage stamps set van Esther.
Kijk hoe schattig dat huisje daar. 

Het was weer leuk om jullie iets te mogen laten zien dat ik voor E.C.D. gemaakt heb.
Dankjewel voor je bezoekje,
liefs, Marjolijn. 

Gebruikte artikelen van E.C.D. 

4 opmerkingen:

!neke zei

Wat een gave creatie !!!!!!
Groeten Ineke

GerJanne zei

Ha Marjolijn,
wat een mooie pagina uit je planner en die globe vind ik geniaal! Het lijkt inderdaad wel een dorpje met al die huizen/gebouwen...

Els zei

Wat een super mooie pagina heb je weer gemaakt en veel leuke elementjes te bewonderen. Mooi met die schudbol met sneeuw erbij.
Groetjes, Els

anita01 zei

Even flink bij je genieten, schitterend geheel en die huisjes zijn echt mega leuk he, ben er gek op.... jou tip ga ik gelijk noteren en wens je heel veel creatief plezier en djw voor al jou Blog bezoekjes, zo gezellig...dikke knuffel van Aniet