maandag 27 november 2023

All I want for Christmas........adventskalender

Dit is het dan........
Ik hoop dat het de moeite waard was om er even op te wachten, dit is de plek waar al die superleuke lieve poppetjes van Joset naartoe zijn gegaan. 
Deze advent kalender maakte ik voor mijn vriendin, we maken ieder jaar iets leuks voor elkaar.
Geen grote cadeaus gewoon leuk.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dit jaar echt moeite heb om afstand te doen van mijn cadeau. 
Hij stond al een paar weken op mijn slaapkamer zodat ik er elke avond en ochtend naar kon kijken, dat ga ik echt missen. 
Met de Cricut heb ik een heel simpel kubusdoosje ontworpen en dat heb ik 24 keer gemaakt.
Elk doosje is 5x5cm, om precies te zijn 2x2" want ik heb in inches gewerkt. 
Ik moet nog steeds uitzoeken hoe ik het patroontje kan delen maar als dat gelukt is laat ik het weten voor de liefhebbers. 
Elk doosje is aangekleed met designpapier van E.C.D. Elk doosje kreeg ook een tabje met een cijfer er op van de dag, zo is het makkelijker open te maken. 
Dat was al heel leuk om te maken maar dan begint het aankleden. 
Hier en daar wat takjes, gingerbread mannetjes en van die leuke zuurstokjes.
Een sneeuwster op de top maakt hem helemaal af, of toch niet?
Er moesten natuurlijk ook lichtjes in de boom en,..... al die lieve figuurtjes kregen met een magneetje een plekje op de boom. Ze kunnen er dus af en ook weer heel makkelijk terug geplaatst worden. 
In elk doosje zit een klein aardigheidje, geen spectaculaire dingen.

Sommige cadeautjes waren te groot dus daar zit dan een praline of kersenbonbon in met een tagje er aan waar een nummer op staat. Dat correspondeert met een nummer op een cadeautje wat ze mag uitpakken.
Dit is toch een feestje!!!
Voor dag 25, eerste kerstdag een lantaarntje, dat hoort erbij. 
Jullie hebben dit al gezien in een eerdere post.
Nog even alle figuurtjes op een rij. 
Hier het lieve rendier met de slee, in de hoek een mooi takje met belletjes er aan. 
Het meisje met de zwavelstokjes, ze is een beetje smoezelig maar dat komt van het rondlopen op straat, ze is zelfs haar warme slofje verloren. We weten allemaal hoe dit verhaal is afgelopen. 
Nogmaals wil ik via haar aandacht vragen voor alle mensen die momenteel op straat wonen in ons rijke land, hoe is het mogelijk. Denk een beetje aan ze en help waar het kan, ook zij verdienen een warme plek, niet alleen met kerst maar gewoon altijd. 
Vergeet niet dat dit lot ons allemaal kan overkomen.
Deze ondeugende Elf, ook die zagen jullie al voorbij komen.
Hij is zo leuk!!!!
Santa, uiteraard!!! En zijn kleine helper, de gnoom hij houdt hier de wacht over de verlanglijstjes van alle kinderen.
Lieve Mrs Claus, ook Santa kan niet zonder de steun van zijn vrouw. 
Het lichtje, voor de donkere dagen. 
Ook de zijkanten kregen een mooi stukje papier.
En de achterkant ook natuurlijk
Ik ga niet alle producten die ik gebruikt heb hier plaatsen want dat wordt een hele lijst.
Alle figuurtjes zijn van Joset en op de E.C.D. site te vinden.

Als je er vragen over hebt mag dat altijd natuurlijk. 

Stiekem hoop ik dat jullie net zo genieten van deze post als ik er van genoten heb.
Inmiddels is de advent kalender bij mijn vriendin en kan zij er van genieten, dat gun ik haar zo.
Ik kreeg van haar ook een prachtige advent kalender, die ga ik zeker nog laten zien, er moeten nog mooie foto's van gemaakt worden.

Bedankt voor je bezoekje en wie weet heb ik jullie hiermee geïnspireerd om ook eens een advent kalender te maken.

Liefs, 
Marjolijn.

13 opmerkingen:

Je@net zei

Ooooh....daar word je toch even stil van! Wat heb je dit mooi gemaakt, Marjolijn. Echt super prachtig, je vriendin weet straks niet wat ze ziet en ik kan me voorstellen dat het moeite kost om er afscheid van te doen!

Els zei

Eerst ben ik sprakeloos Marjolijn, wat ontzettend mooi heb je deze adventskalender gemaakt. Snap wel dat je dit cadeau gaat missen, maar ik weet zeker dat je vriendin dit heel mooi vindt. Zoveel leuke elementjes en daar heb je heel wat uurtjes ingestoken. De sneeuwkristal vind ik hier heel mooi bij en wat slim om de figuurtjes met een magneetje te bevestigen.
Prachtig!
Groetjes, Els

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauwww wat een schitterende adventskalender heb je gemaakt Marjolijn. Over elk detail is goed nagedacht en alles ziet er tot in de puntjes verzorgd uit. Ik zit hier met mijn neus tegen het scherm en te smullen met mijn ogen. Ik snap dat je hier zelf zo van geniet en je vriendin zal dit zeker en vast ook gaan doen. Overdag heel mooi en sprookjesachtig als de lichtjes aangaan. Ik vind hem Geweldig met een hoofdletter!
Lieve groetjes Miranda

Kitty zei

Het is toch niet normaal wat jij allemaal maakt he... Wow wat een prachtig cadeau!

Anoniem zei

Een heel groot compliment Marjolijn, wow…wat is dit mooi gemaakt. Een grote klus maar dan heb je ook wat! Je vriendin zal hier blij mee zijn en dat snap ik!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Scraptastisch zei

Waanzinnig mooi heb je dit gemaakt voor je vriendin en wat zal ze hier van genieten Marjolein! En dan 'savonds zo mooi verlicht, ik geniet hier met volle teugen, wat veel prachtige details ... die krakeling met kristalletjes ... teveel om op te noemen! Ook zo slim om de figuren van Joset er met een magneetje op te doen! Zeker weten is Joset hartstikke trots op je als ze dit ziet en dat denk ik wel! Fijne dag verder Marjolijn,
xx Gerie

Marjan zei

Wow, wat een mega gmooie creatie en wat zal je vriendin een gat inde lucht gesprongen hebben, echt onwijs gaaf gemaakt en prachtig resultaat! Petje af, hoor!!

Elly zei

Wat een geweldige creatie heb je gemaakt en wat een werk zit erin, veel liefde ook dat zie je wel.
Geweldig ook met die lichtjes erin. Ze gaat hier zeker heel blij mee zijn.
Groetjes Elly

GerJanne zei

Oh... wauw wauw!! Wat kan ik me goed voorstellen dat je er moeilijk afstand van kon doen. Gelukkig had je hem mooi op tijd klaar, zodat je er zelf nog van kon genieten en anders de volgende keer toch maar twee maken!
Er is zoveel te zien en je hebt zulke leuke details verwerkt. Ik vind het een pronkstuk!!

Angélique zei

Oooooooohhhhhhhhhhh!!!!!!!!!! Jeetje, wat is dit gaaf! Ik kijk mijn ogen uit. Ik blijf maar je post doorkijken, van b9ven naar beneden, weer terug naar boven, weer naar beneden..... wat een plaatje, prachtig gemaakt! Wat een mega waardevol cadeau voor je vriendin door alle tijd en liefde die je er in hebt gestopt.

Hobby Hoogland zei

Wat een pracht. Kijk met volle bewondering naar alle details op je adventskalender . Wat een klus maar dan heb je ook iets prachtigs .
En dan die lichtjes er ook nog bij maakt het helemaal af.
Snap dat je er eigenlijk geen afscheid van kan doen.
PRACHTIG.
Groetjes Marjan.

alma.heijenk@gmail.com zei

oh, wat is dit MOOI!!!!
wat een prachtige advents kalender heb je gemaakt. zo mooi ook met de lichtjes er bij... super.
gr alma

Crea Astrid zei

Wowwww, wat een prachtige creatie heb je gemaakt. Daar zitten aardig wat uurtjes is. Heel veel mooie details ook op verwerkt. Een prachtig geheel zo.
Lief van je, dat je vriendin het van je heeft gekregen. Die zal er vast erg blij mee zijn.

Groetjes, Astrid.