donderdag 20 februari 2014

Let your bike do the talking! (359)

Wat kan ik toch tobben over het maken van een lay out en al lijkt het alsof ik me er met een "Jantje van Leiden" heb afgemaakt, niets is minder waar.
Gisteren de hele dag zitten denken hoe ik het zou doen, uiteindelijk had ik een hele mooie sketch gevonden van sketchabilities voor een lay out met drie foto's, dus aan de slag.
Toen moest het papier er komen, tja, zo'n vrolijke foto's vragen om vrolijk papier, dus in mijn bakje "vrolijk papier" gedoken!!!En dan, want ja, dan ga ik toch weer aan de slag met dat inktkussentje, allemaal mooie bruine randjes want ik kan het niet laten!
Alles neergelegd maar nee, dit was niet het idee dat ik voor ogen had, maar wat dan????
Opnieuw in mijn bakje met  "vrolijk papier"gedoken en toen vond ik dit, Echo Park, al een oude lijn Springtime, maar zo leuk en zo toepasselijk.
En nu heb ik het echt allemaal los gelaten, nou ja, ik ben toch nog begonnen links met gesso en een mask wat figuurtjes aan te brengen, maar vanaf dat moment heb ik tegen mezelf gezegd, neen Marjolijn, je doet het niet! Er komt nu eens geen intkrandje aan te pas. Ik ben dus uiteindelijk gewoon gaan plakken, en ponsen en plakken en kijk eens wat leuk!!!!
En oh ja, de zon achter de wolk, tja deze nieuwe fiets roept toch een beetje een, hoe zal ik het noemen, dubbel gevoel op. Het is een fiets met een randje, waarom? Dat staat op de journaling en die heb ik er achterop geplakt. Niet in het zicht deze keer want zo'n vrolijke snuit met zo'n prachtige leuke fiets moet toch ook vrolijk getoond worden!
Nieuwsgierig naar de journaling?
Zie hier:
 
let your bike do the talking,

Make today ridiculously amazing,  

Wat ben je ontzettend blij met je prachtige nieuwe fiets die je voor je 11e verjaardag kreeg van Opa en Oma, helaas mocht opa het allemaal niet meer mee maken maar we hopen maar dat hij vanuit het hiernamaals jou toch nog kan zien fietsen op je prachtige Miss Grace gazelle fiets!!!  De kleur staat je prachtig , lekker eigenwijs en opvallend. En de mand voorop, Charlie heeft hem ook al gevonden, wat leuk, wie weet kan hij wel een keertje mee gaan fietsen met ons, hihi. Ik hoop echt Sarah dat we samen heel veel leuke fietsritjes gaan maken komende zomer, lekker veel fietsen en picknicken, mooie plekjes bezoeken en genieten van elkaar en de buitenlucht. En natuurlijk onze prachtige fietsen want ja, ik was best wel een beetje jaloers en kocht direct ook zo’n mooie fiets, maar goed, na 17 jaar mocht dat ook wel toch?

Het lettertype is mijn handschrift wat ik ooit heb gemaakt.
Dat is nl. verschrikkelijk als ik meer dan twee zinnen moet schrijven.
Maar op deze manier is het goed te lezen haha.
De titel en de quote stonden op de fiets en op de verpakking van de bloemetjes om haar mand, die vond ik zo leuk en toepasselijk dat ik ze ook op de lay out en in de journaling heb gebruikt.
 
Bedankt weer voor het kijken,
liefs,
Marjo(scrap)lijn.

 


12 opmerkingen:

Stampin with Liz Design zei

Heel erg leuke en frisse lo geworden! Van die papierlijn heb ik hier ook nog wat liggen. Erg mooie fiets heeft ze gekregen!

Margot zei

leuk! die fiets heb ik ook! en Opa zal zeker van bovenuit trots zijn op zijn kleindochter!

Unknown zei

Hele mooie frisse lo Marjolijn! en je moet idd proberen niet te veel erover te tobben.... dan is het geen ontspanning meer! en je maakt hartstikke mooie dingen dus je hoeft je niet druk te maken!

Anita zei

Mooi lootje Marjolijn al mis ik wel je inktrandjes hoor ;-)
Mooi verhaaltje erbij, wat een pracht fiets heeft ze van opa en oma gekregen.
Wel een beetje jammer dar opa het niet mee mocht maken.
Komt er van jouw fiets ook een lootje?

Groetjes Anita

Scrappiness zei

Wat een bevalling, maar superleuk lootje geworden. Ik hoop dat Sarah nog heel lang plezier heeft van haar nieuwe fiets, zodat haar opaatje nog lang bij haar is. Mooi symbolisch de wolk met "traantjes". De lettertype van handschrift ben ik ooit ook aan begonnen maar uiteindelijk niet doorgezet. Ik zou niet meer weten waar dat kon. Wel gaaf dat jij dat hebt.

Unknown zei

Wat een leuk lo'tje! En wat staat ze strots bij haar mooie nieuwe fiets!

Unknown zei

Wat een leuk lo'tje! Hetvpapier past mooi bij de foto's, en wat sraats ze trots bij haar mooie nieuwe fiets!

Rieni zei

prachtige layout met hele bijzondere journaling. iets om te koesteren

Je@net zei

Super leuke lo, Marjolijn. Alles past perfect bij elkaar, een mooi en vrolijk geheel!
Fijn weekend!

nit@ zei

Ik vind het een heerlijke layout! super fiets, mooie meid geweldige kleuren. een snoeppie!

groetjes
anita

Karin zei

Hij is echt superleuk! En wie weet wat opa allemaal nog meekrijgt vanuit 'daar boven'.

Stampidoe@gmail.com zei

Kippenvel journaling marjolein, maar wel heel mooi gedaan