woensdag 22 mei 2024

Milk bottle (dingetje)

Gisteren was ik van plan om heerlijk te gaan fröbelen maar uiteindelijk liep mijn dag compleet anders dan gepland. Zo gaat dat maar al te vaak, hihi, gelukkig meestal leuke dingen die mijn dag prettig verstoren en dat was gisteren ook het geval. 
Maar nu terug naar mijn mini fröbelwerkje.
In het book 7 zitten hele gave "Milk bottles", zo noemde Esther ze volgens mij. Ik denk dat het etiketjes zijn waar flessen mee afgesloten worden of zo, wij kennen ze in ieder geval niet, ook niet van vroeger maar wat zijn ze leuk!
Ik heb ze dus allemaal uit gestanst en wilde er embellishments mee gaan maken. 
Verder dan deze ben ik nog niet gekomen. 
Het bottle ding heb ik een randje brushed corduroy gegeven en een randje schorched timber, beide distress ink. 
Daarna heb ik met tacky glue de gedroogde bloemetjes er op geplakt
Dat kreeg een laagje Versamark en embossingpoeder.
Ik had dit rondje nergens opgeplakt wat eigenlijk wel mijn bedoeling was. het is dus een beetje krom getrokken. Met het terug buigen is de laag embossingpoeder gebroken dus nu is hij net gecrackled. 
Ook wel een grappig effect maar het was niet mijn bedoeling. 
Eigenlijk wilde ik hem niet laten zien en opnieuw beginnen maar toen bedacht ik me dat ook "mislukte" projectjes soms erg leuk zijn. 
Ik ga hem dus gewoon bewaren en later vast ergens gebruiken. 
Ik had ook nog een prachtige hommel gevonden in de tuin, helaas overleden, die wilde ik ook zo verwerken maar ik ben hem kwijt. 🙈

Wie weet vind ik hem nog. 

Nu ga ik weer verder met mijn werkjes,
bedankt voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

12 opmerkingen:

Kitty zei

Op melkflessen zaten vroeger doppen van een stevig soort aluminiumfolie. Die zaten er strak overheen geseald. Je kon ze eraf halen of er een gaatje in maken. Wij spaarden die doppen op de kleuterschool voor de arme kindjes in Afrika...
Het is evengoed een mooi werkje geworden Marjolijn, maar ehhh, had je er nou echt een dooie hommel bij willen plakken? *shock*.

!neke zei

Wel heel erg leuk !!!!
groeten Ineke

Marjolijn van Elsberg zei

Ik woonde vroeger om de hoek bij de melkfabriek wij gingen van die lange repen halen waar de doppen uitgesneden werden maar die waren lang niet zo leuk dan deze. En wat betreft de Hommel Ja ik vond hem zo mooi Ik dacht die krijgt een plekje in mijn planner maar helaas de Hommel is gevlogen tenminste ik ben hem kwijt maar ooit....

bolletjelucky.blogspot.com zei

Whaha, wil je nu echt een dode hommel opplakken? Jeetje, misschien is hij daarom "gevlogen" LOL. Ik vind dit echt een leuk mini knutsel project en dat crackle maakt het extra vintage. Ik deed dat wel eens expres en dan met een poetsdoekje wat distress inkt vintage photo erin wrijven, lijkt het meteen oud.
Lieve groetjes Miranda

Angélique zei

Een heel leuke originele embellishment, dat zal vast een flink gepriegel zijn geweest.

KarinsArtScrap zei

wat leuk gedaan Marjolijn.......gr karin

Elizabeth zei

Ik vind het soms leuk om een heleboel 'versierdingen' te maken, zoals ik ze maar noem. Maar het heet 'embellishments' weet ik. En dan heb ik ze vast klaarliggen als ik iets maak en zoek wat erbij past...
Je dop is hartstikke leuk geworden!
En die hommel is natuurlijk gewoon bij gekomen en weg gevlogen:)

Marjolijn van Elsberg zei

Ohhh goed plan! Ga ik proberen.

Marjolijn van Elsberg zei

Dat vind ik het leukste, dat gepriegel.

GerJanne zei

Hihihi... dat wilde ik dus oom schrijven: hij leefde vast nog en is hem gevlogen! Maar wat een gaaf embellishment heb je gemaakt met de bloemetjes! En dat crackle effect is een heel mooie toevalstreffer!

Elly zei

Hij is superleuk!!! Klopt dat trekt krom, maar ach het is en blijft handwerk he.
oeps een hommel, ben echt benieuwd hoe dat eruit had gezien, brrr.
Groetjes Elly

Jolanda Goes zei

Dacht dat ik al gereageerd had, maar op een of andere manier kan ik opmerkingen die ik via mijn telefoon niet versturen ;(
Ik vind dit een heel gaaf Happy accident Marjolijn, beetje als de cracked glass techniek. Maar brrrr...een echte hommel in je project verwerken, geen wonder dat ie zich verstopt heeft :P