vrijdag 17 mei 2024

ATC's cute&whimsical

Gisteren werd ik om 5 uur wakker met een ideetje in mijn hoofd. Wat doe je dan? Juist, opstaan en aan de slag. Zo werden deze ATC's geboren.
Ik dacht, zou het lukken om de diertjes van Joset in zijn geheel op een ATC te krijgen. 
Nou, ik kan je vertellen, het is gelukt!
Het was flink passen en meten en alleen bij de kikker heb ik een kleine aanpassing moeten maken, de rest kreeg ik er allemaal zo op. 
Bij de kikker heb ik de voorpootjes van het lijf afgeknipt (au!!) en iets meer naar het midden geplaatst, als je het niet weet zie je het niet eens denk ik. 
Ze zijn allemaal flink "gedistressed" met het schuur gereedschap van Tim Holtz. 
Voor de achtergrond gebruikte ik de fancy cut-aways van de everyday elements collectie.
Ook die heb ik flink onderhanden genomen, met distress ink, schuurpapier en al heel oude distress embossing powder, ook van Tim Holtz. Ik had geen idee of het nog zou werken want het staat zeker al meer dan 10 jaar in de kast en men zegt dat de kwaliteit langzaam minder wordt. 
Nou dan heb ik geluk want deze doet het nog prima. 
Bijkomend voordeel, in mijn pancakemaker ging het nog vlot ook. 
Maar ik weet weer precies waarom het er staat,
het stinkt en het rookt als je het verhit en dat moet wel ongezond zijn. 
Gelukkig kan ik een raam wijd open zetten maar ik vind het nog steeds niet aangenaam ruiken.
het lijkt me ook niet echt gezond maar dat is met andere producten vast ook zo. 
Kijk hoe leuk hij daar hangt. Slow the slot.
Bij de kameleon heb ik ook alle puntjes een beetje distresspoeder gegeven. 
En de toucan, Daar ging eigenlijk alles mee mis en toch staat hij hier te shinen.
Het begon er al mee dat ik per ongeluk de snavel zwart kleurde, ach ja dacht ik, leuk voor Halloween.
Vandaar de kleuren 😜
Toen knoeide ik met lijm en dat wilde ik weghalen. Normaal gaat dat prima met een lijm-gum maar nu haalde ik de inkt er ook af, dat was niet de bedoeling. 
Het gaf echter wel een grappig effect, best wel stoer en een beetje vintage.
Zo bedacht ik dus om het geheel te schuren en dat heb ik dus gedaan. 
Daarna nog een laagje distress ink brushed corduroy en ik vind ze helemaal geweldig.
Je snapt het al, bij de anderen was het dus geen bijkomend geluk meer. 
Ik vind ze leuk geworden. 

Voor deze ATC's gebruikte ik weer uitsluitend E.C.D. producten. 

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

10 opmerkingen:

!neke zei

Ik vind ze super !!!!!!!
groeten Ineke

Angélique zei

Super! Wat zijn ze geweldig gaaf geworden! De diertjes zijn prachtig zo, maar ook hun achtergrondjes zijn perfect, ik ben fan!

R's Rue zei

These are so cute.
www.rsrue.blogspot.com

Trijntje zei

Hele mooie atc kaartjes met deze leuke dieren. Mooi gekleurd en gescheurd. Geeft zeker een mooi effect. Groeten Trijntje

KarinsArtScrap zei

deze zijn geweldig en gaaf Marjolijn......gr karin

GerJanne zei

Hihihi.... zo leuk om het hele proces te lezen en de 'tegenslagen' en hoe je het oploste! Ze zijn echt superleuk geworden! Spaar je zelf ATC's? Het is opeens weer actueel, las ik!

Elizabeth zei

Ze stralen een bijzonder warme sfeer uit! En ik heb geprobeerd om te begrijpen hoe je ze hebt gemaakt, maar ken niet alle materialen.
Maar één ding is me wel duidelijk; elk stukje krijgt een grondige 'behandeling' voordat je het opplakt!

Kaartenkraam zei

Zo zeg, je bent weer volop bezig zie ik wel. Daardoor heb ik best wel wat gemist maar ik heb weer even teruggekeken en bijgelezen.
Wat zijn die ATC's leuk geworden, super met die opengewerkte achtergrond en jouw manier van bewerken vind ik tof!

Fijne Pinksteren!

groetjes van Ank

Kitty zei

Ze zijn geweldig! Leve de 'happy accidents'!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een gave ATC kaartjes Marjolijn. Die distresste look en de mooie achtergronden maken er juweeltjes van, zonde om weg te geven hihi.
Lieve groetjes Miranda