vrijdag 26 januari 2024

Birthday calender Rolodex

Kort geleden zag ik bij Marjan een prachtig cadeau voorbij komen dat ze gemaakt had voor Gerie.
Een gevulde Rolodex!
En dat bracht mij op een idee. 
Dus zo gezegd zo gedaan!
Ik ben dus heel enthousiast begonnen met het vullen van mijn Rolodex. Die staat hier al zeker 10 jaar in de kast te verstoffen omdat ik niet wist wat ik er nou eigenlijk mee wilde. 
Door Marjan haar berichtje, dankjewel voor de inspiratie, kwam ik op het idee van een verjaardagskalender. 
Ja, ik weet het die heb ik vorig jaar een gemaakt in mijn planner, die is zelfs nog niet eens af maarrrr, ik heb al gemerkt dat die ook niet werkt. hij ligt in de weg, dan ruim ik hem op, zie ik hem niet liggen en vergeet ik dus alsnog wie er wanneer jarig is. 
Dus  nieuwe poging en het is ook gewoon leuk!
Mijn idee is om al de leuke diertjes en poppetjes van Joset's Cute&Whimsical collectie te gaan gebruiken.
Voor Januari gebruikte ik de gnoom, ik vind het zo'n schatjes, de rest zal vast ook nog voorbijkomen.
Februari, de maand van de liefde dus aan de slag met roze en hartjes!
Ik heb er zelfs een shaker van gemaakt al zie je dat op deze foto niet heel erg goed.
Voor maart gebruikte ik de vrolijke vlinder.
Ook gebruikte ik voor de tabbladen tabjes uit de Planner collectie en de maanden, zowel de stempels als de Die-set.

Het is mijn bedoeling dat ik per jarige een kaartje maak, het liefst met een foto er op en op de achterkant de adresgegevens.
Eerst maak ik alle maanden, dan ga ik vullen!
En ik heb nog meer plannen om dat ding eindelijk eens een functie te geven en leuk neer te zetten.
Daarover later meer.

In mijn enthousiasme heb ik wat extra Die-sets gekocht bij Vaessen en een pons om gaatjes te maken die precies in de Rolodex passen. 
Het begin is er en jullie zien de rest vanzelf verschijnen. 
Gebruikte artikelen uit de Cute&Whimsical collectie

Gnomes 1922
Peek-a-Boo love set 1735
Butterflies 2064
Paper Beautiful brights & Paper pastels

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

14 opmerkingen:

Heidie zei

Wat een leuk idee. En je uitwerkingen zijn al super.

Liefs Heidie

Anoniem zei

Wow…wat supergaaf is dit gemaakt Marjolijn en ook erg mooi qua kleuren…top! Ben benieuwd naar de rest!
Lekker bezig hoor!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

alma.heijenk@gmail.com zei

tjonge je bent nogal wat van plan maar zeker erg leuk en makkelijker ergens neer te zetten. met deze leuke kaartjes een feest om naar te kijken en veel handiger denk ik dan een kalender. alles op 1 plek, incl adres er op werkt denk ik prima.
groetjes Alma

KarinsArtScrap zei

o wat een gave en mooie rolodex kaartjes mooi bewerkt Marjolijn.....gr karin

Scraptastisch zei

Ja wat heeft ze mij verrast met dit prachtige zelfgemaakte kado en het is ontzettend knap dat ze die rolodex houder helemaal zelf heeft gemaakt n.a.v een filmpje! Het is toch enig, dat jij dacht nu dat ding uit het stof en er ook mee qan de slag! Super leuk al die maanden erin en gaat bij jou helemaal goed komen als ik je eerste 3 pagina's zie! Zelfs een hele mooie shaker!
Hou vol hoor Marjolijn!
xx Gerie

!neke zei

Wat een leuk idee en mooi ook !!!!!
Ik heb er ook nog 1 in de kast staan....
groeten Ineke

Angélique zei

Superleuke kaartjes, het ziet er heel aantrekkelijk uit. Nu ga je vast heel veel naar de kaartjes kijken waardoor je geen verjaardag meer vergeet.
Lees ik nu tussen de regels dat het niet bij deze ene rolodex blijft?

GerJanne zei

Oh dat heb je heel leuk bedacht en de eerste drie maanden zijn al heel mooi! Leuk dat Marjan je inspireerde. Die is ook zo knap met van alles! Heel creatief! En jij hebt er straks en mooie kalender bij. En als hij n iet gat werken heb je er toch veel plezier aan beleefd!

Kitty zei

Wat een goed idee! Ik heb er twee (ergens onder het stof) liggen, een originele en een hobby-versie. Moet ik toch ook eens wat mee...

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat leuk dat je geïnspireerd raakte in Blogland Marjolijn en ik vind dat je de eerste drie maanden al heel mooi vorm hebt gegeven. Leuk dat schudgedeelte in februari, dat zal extra gezellig ratelen. Gezellig toch om zo bezig te zijn en je hebt er straks iets moois bij.
Lieve groetjes Miranda

Epie zei

Wat n gaaf idee en zo prachtig bewerkt , superleuk
Fijn weekend v Epie

Marjan zei

Heel gaaf die Rolodex om te gebruiken als verjaarsdagskalender, staat nog leuk ook. Mooie onderdeeltjes heb je al gemaakt, Marjolijn! Februari een beetje in valentijnssfeer :)

Hobby Hoogland zei

Wat grappig dat je de rolodex uit het stof heb gehaald en er zulke leuke maandkaartjes van heb gemaakt .
Leuk dat je mijn naam erin heb gezet als inspiratie.
Hoop dat je nog vele leuke kaartjes mag maken.
Zie er naar uit.
groetjes Marjan.

Doris knippenenplakken zei

Wauw wat een prachtige Birthday kalender pagina's. Heel mooie kleuren en details knap gedaan.
Fijn weekend, groetjes Doris