dinsdag 31 mei 2022

Cruising....adventure awaits!!! nieuwe collectie!

Wat ben ik verliefd op dat bootje uit de suitcase album. 
Geweldig. En wat is het leuk om er mee te spelen, Het maken is al een feestje en als je het bootje dan ook nog kunt laten varen dan wordt het helemaal leuk!!!
Waar het bootje naartoe vaart? Het avontuur wacht.
Voor dit kaartje heb ik ook de pull tab van Joset gebruikt en kijk eens wat leuk, het bootje vaart heen en weer.  
De elementen uit P.E. 48 zijn als reinforcements gebruikt. 
Nu gaat dit kaartje niet in mijn planner maar ik vond het toch een leuk idee.
Het touwtje loopt van het anker naar de tab.
Als achtergrond heb ik een zwart kaartje gebruikt, dat staat mooi in contrast met het blauw. 

En zo is het kaartje gemaakt.
Ik heb eerst alle onderdeeltjes van het bootje gestanst uit wit 250 grams DCP papier,
Alle onderdeeltjes zijn bewerkt met distressinkt.
Antique linnen, Pine needles, Faded jeans en Frayed burlap.
Daarna kregen ze allemaal nog een randje frayed burlap.
Vervolgens bouw je het bootje in elkaar. 
Net echt toch?
Alle verdere onderdelen van het kaartje.
Eerst breng je de pull tab aan in de mermaid tail pagina,
De tab vouw je voor een deel dubbel en daar plak je de "cruising tab" (uit book 4) op.
Dat doe je zo dat hij helemaal zichtbaar is als je de tab uittrekt. Het overige deel vouw je om en plak je vast, zo wordt de tab extra stevig. 
Plak dan de mermaid tail pagina op het midden van het met distress inkt bewerkte kaartje.
Het bootje plak je nu zo op dat als de tab dichtgeschoven is je de opening eronder niet meer ziet. Ik heb de kleinste strook gebruikt.
Vervolgens plak je het stuurwiel, het visje en het anker over de gaatjes aan de rand van de pagina, de zeester krijgt een plekje links onder. 
De stempel plak je tussen de zeester en het anker. 
Maak een dubbele kaart, ongeveer een cm groter van zwart cardstock en daar plak je je kaartje op. 

Naar wie zal ik dit kaartje sturen? 
Hopelijk hebben jullie wat inspiratie op gedaan.

Gebruikte materialen van E.C.D. 

Suitcase album ( het bootje) 
Pull tabs
Planner Essentials 48
Stempels CS 263
Book 4 reminiscence

Bedankt voor je bezoekje,
liefs,
Marjo(scrap)lijn. 


1 opmerking:

Denise Botko zei

Love it and love that you put all the materials that you used and broke it all down into the steps you took! Thanks for sharing!