donderdag 28 september 2017

Kunstroute Diessen 2017

Om de 2 jaar is er een kunstroute in Diessen, samen met mijn vriendin Juul ga ik daar graag naartoe, heerlijk wandelen, genieten van de buitenlucht en natuur en ondertussen ook nog wat cultuur snuiven. 
Het was ook nog eens heerlijk weer dus we hebben genoten. 
Als herinnering heb ik geen Project Life pagina gemaakt maar een mini-album 
Het album heb ik gemaakt met de nieuwe stencil van Scr@p.
6002-0845 Scr@p Stencil - Mini album
Ik heb een oranje vel cardstock van 30x30 cm gebruikt voor het album.
Dat heb ik aangekleed met crème-kleurig cardstock dat bewerkt is met diverse masks en Color burst.
Met color burst heb ik ook de bladeren bewerkt en ze daarna ingesmeerd met mod podge waardoor ze wat steviger en glanzend worden.
De bloemetjes heb ik gemaakt van baby-doekjes waar ik de rommel mee opgeruimd had die ik met de color burst had gemaakt. Ze lijken net van vilt gemaakt wat heel grappig is maar daarover straks meer.
6002-0839 Mixed Up Mask stencil - Ruit
6002-0832 Mixed Up Mask stencil - Marrakech
6002-0837 Mixed Up Mask stencil - Scherven 
 De datum in het album heb gemaakt met de leuke stansen sets van Scr@p
6002-0942 Stans kit Days of the Week en 6002-0461 months

6004-0016 Stansen en Stempels Scrabble en 6002-5001 Scr@p Peel & Stick stencil Hello 
 De klipjes en pijltjes maakte ik met deze set van Scr@p
6002-0914 Stans kit Beautiful
 De tekst maakte ik met het stencil alfabet.
6002-0842 Scr@p stencil - Alfabet
 Nu wat meer over de  foto's, alle kunstwerken waren gemaakt uit natuurlijke producten of dingen die gevonden waren in de natuur. De vrouw links zag er prachtig uit maar als je wat dichterbij keek was haar jurk volledig bekleed met plastic poepzakjes met inhoud!! Volgens mij was het peperkoek of van steeds dezelfde hond maar smakelijk zag het er niet uit. 
De steenmannetjes wezen de weg tijdens de route, deze steenmannetjes waren echter niet van stenen gebouwd maar met vilten bollen, prachtig zijn ze.
Op de foto boven hangen portretten van 3 vrouwen die in het prille begin van de 2e wereldoorlog op 1e pinksterdag zijn gedood in de bossen hier. 
Met dit monument worden ze herinnert, het maakte diepe indruk op me. 
Het kunstwerk in het midden was opgebouwd uit vleugels gemaakt van lange grassoorten en een masker van gips, het mooie was dat het bewoog door de wind wat het een heel bijzonder effect gaf. Wij vonden dit het mooiste kunstwerk dat we gezien hebben. 
Ook de ogen vond ik erg mooi en op de 1e foto staat nog een werkstuk dat verwanten heet, grote cocons die tegen bomen stonden of in de bomen hingen, heel creepy alsof er zo iets uit kon komen,
ik moest even aan Aliëns denken, brrr.
Om het boekje te sluiten maakte ik een gleufje in de pagina waar de andere pagina weer in kan schuiven. 
Geen toeters of bellen dus. 
Het is een heel klein albumpje ongeveer 10x10 cm maar ik ben er toch weer even mee bezig geweest. 

Een erg leuke nieuwe stencil dus weer van Scr@p om wat vaker een albumpje te maken. 

Bedankt weer voor het kijken,
liefs,
Marjo(scrap)lijn. 

3 opmerkingen:

Danielle zei

Wat een prachtig bummetje ♡♡

Manel zei

Supermooi

Scrappiness zei

Dit vind ik echt een supergaaf album! Een heel leuk model en wat heb je schitterend gebruik gemaakt van de masks. Is color burst net zoiets als bister? Dat heb ik ook nog ergens. Leuk de kunstroute en prachtige kunst, wij zijn een aantal keren in Hummelo geweest, daar doen ze ook elk jaar iets dergelijks.