donderdag 11 april 2024

Snowmen Tilda

Afgelopen weekend ben ik weer eens aan de slag gegaan met het maken van Tilda poppen. 
Van Ank kreeg ik een prachtige kaart, nogmaals dank Ank!
Ik had op haar blog de Tilda poppen op kaarten voorbij zien komen en was op slag weer verliefd. jaren geleden heb ik er ook een aantal gemaakt. 
Ik was zelfs zo verliefd dat ik bij Bol.com meteen weer 2 nieuwe boeken heb besteld met patronen! jaaaa, dit is ook zo leuk om te doen. 
Stofjes en zo heb ik meer dan genoeg dus voorlopig heb ik aan de leuke patronen genoeg. 
Dit popje is zelfs van een oud kussensloop gemaakt, helaas zo versleten dat de stof zelfs scheurde waardoor ik een creatieve oplossing moest bedenken om dat te verdoezelen 
(en nou vertel ik het nog).
Ik maakte er dus een schijfje van dezelfde stof onder en dat heb ik met een lijmpistool vast gelijmd. 
Zo zie je er niets van en ik vind het zelfs wel grappig, net of er sneeuw onder de voeten ligt. 
deze kerst mok staat op mijn hobbykamer, gewoon gezellig, kijk eens hoe klein dat popje is? 
Schattig toch. 
Er ging wel meer mis bij nummer 1, de kop is te hoekerig ondanks dat hij netjes rond is gestikt, het sjaaltje lukte maar niet, dit is de 2e, dat neusje was ook nog een ding, ook nummer 2 maar ja,
nu hou ik er des temeer van!
Mijn eigen mislukkeling. 
Nummer 2 is iets groter, ook op de 1e foto en hier onder te zien, en ging al een stuk beter. 
Uiteindelijk wil ik me wagen aan de 2 kerstmannen met accessoires, hopelijk gaat dat lukken voor kerst.
Ank nogmaals dank voor de enorm inspiratie!  
Ik geniet van jou Tilda kaarten!
Vooral degene die hier staat te pronken. 
De kaart kreeg ik dus van Ank.

Bedankt voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

8 opmerkingen:

GerJanne zei

Wat een enige poppen. Zo grappig dat je meteen 2 boeken bestelde. Waar een kaart al niet aanleiding voor kan zijn! Je kunt ook goed verdoezelen...ben benieuwd wat er nog meer volgt!

!neke zei

Ze zijn echt heel leuk !!!
En ze passen juist zo leuk bij elkaar door hun kleine verschillen.
groeten Ineke

karin zei

Die zijn leuk! Alvast mooie decoraties voor volgende kerst.
Prachtig gemaakt.
Groetjes,
Karin

Doris knippenenplakken zei

Ze zijn super leuk , zo mooi gemaakt!
Fijn weekend, groetjes Doris

Marjan zei

Wat leuk dat je geinspireerd werd door Anks Tilda's en wat zijn ze leuk jouw popjes! Gek dat het niet goed lukt het kopje rond te krijgen, heb er wel kleine knipjes in gemaakt tot de naad? Ik vind ze zo samen met die mok en Anks mooie kaart heel gezellig staan! Fijn weekend!

Marjolijn van Elsberg zei

Yep, knopjes gemaakt. Bij popje 2 is het wel goed gegaan.

Kitty zei

Wat een superleuke sneeuwmannen! "Embrace imperfection", zo zeggen ze dat toch? ;)

Crea Astrid zei

Wat een super leuke/grappige sneeuwpoppen heb je gemaakt. Ik zie dat de kop van de 2e inderdaad mooier/beter is gelukt, maar de 1e heeft toch ook wel iets grappigs over zich heen. Grappig stelletje sneeuwpoppen zo.
Staat gezellig zo met de mok erbij.

Groetjes, Astrid.