dinsdag 1 augustus 2017

Tea-time....

Na 6 jaar was hij wel een beetje gedateerd en in mijn opruimwoede was hij bijna naar de kringloopwinkel verhuisd.
Toen kreeg ik ineens een idee, pimpen dacht ik. Lekker kliederen met gesso zwart en wit, structuurpasta, acrylverf, masks, gilding wax, stempels en stansjes!! Heel blij ben ik nu met mijn "nieuwe" klokje. 
Wat is het toch leuk om te experimenteren met de nieuwe spullen van scr@p want ze zijn echt niet alleen geschikt om pocket pagina's mee te maken.
Eerst heb ik de gehele klok ingesmeerd met zwarte gesso, daarna met acrylverf, toen bewerkt met de nieuwe masked stencil van de Mixed Up producten.
Daarna alles heel dun ingesmeerd met gilding wax.
Onder aan dit bericht zal ik de gebruikte materialen laten zien. 
Tea-time, de lettertjes heb ik gemaakt met het leuke nieuwe typewriter alfabet setje van scr@p.
Op de achterkant van een stukje craft papier heb ik dubbelzijdige foam-tape geplakt en dat heb ik gestanst met het handige stansje dat erbij zit.
Voordeel is dat de stansjes in het papier blijven zitten zodat je ze makkelijk kunt bewerken. Eerst heb ik het reepje ingesmeerd met gilding wax, heel dun, goed uitwrijven dus!
Daarna heb ik de lettertjes er op gestempeld met stazon black, dat hecht beter op de gilding wax.
En ik ben er nog overheen gegaan met een structuurstempel, ook nieuw van Joy! het lijken net echte knopjes zo. 
De cijferplaat heb ik gestanst en bewerkt met witte gesso, acrlverf en gilding wax en de leuke cijfertjes mask van DDBD. 
De wijzers heb ik bewerkt met acrylverf. 
Zo zag het klokje er eerst uit, toen heel leuk maar inmiddels vond ik het tijd worden voor iets anders. 


Uit de scr@p serie heb ik deze producten gebruikt.
Daarnaast heb ik gewerkt met Gesso, wit en zwart, structuurpasta een mask art mal met cijfers en gilding wax.
Allemaal producten van DDBD.

Het is nog steeds vakantie hier, jammer genoeg niet echt lekker weer om te gaan zwemmen of zonnen maar dat biedt natuurlijk wel meer mogelijkheden om te fröbelen. 
Ik ben met nog meer dingen bezig.
Je ziet het vast wel weer verschijnen. 

Bedankt weer voor het kijken,
liefs,
Marjo(scrap)lijn. 

2 opmerkingen:

... van Sara zei

Wat een transformatie! Ik vind de geupdate versie van het klokje véél beter. Gelukkig had je hem niet weggedaan. Leuk dat je die spulletjes zo divers kan gebruiken.
Dat gilding wax lijkt wel iets leuk, want het lijkt wel echt metaal!

Scrappiness zei

Wauw wat een metamorfose zeg! Echt geweldig. Zo zie je maar dat we niks mogen weggooien hahah!!