maandag 25 juli 2022

Notecard

Het is al weer even geleden dat ik iets gepost heb op mijn blog maar,...... dat wil niet zeggen dat ik stil zit. 
Op de achtergrond wordt er hier heel hard gewerkt, over een paar weken ga ik spammen!!!

Voor vandaag deze notecard, voor het ECD Blog!
Met al het nieuws dat er is en gaat komen vergeten we soms al die ontzettend leuke Dies en stempelsets die we al hebben. Deze week maakte ik een notecard voor in een pocket op een pagina. Zo bedacht ik dat ook die leuk is om te laten zien,. Vaak zie je niet de details omdat er op een hele pagina zoveel te zien is. Dus voor deze keer, een notecard en hoe ik hem gemaakt heb. 
Ik hoop dat jullie dat ook leuk vinden. 

De voorkant
En de achterkant

Superhandig voor wat extra journaling en die foto kan er alsnog in geplakt worden. 
De gebruikte materialen
Maak de stansjes met de juiste Dies, onderaan staat een materialen lijst. 
Stans uit soft finish cardstock een gebruik de gladde kant!
Snijdt een blanco kaartje van 3x4" of 10x7,5 cm
Stempel op de voorkant van het polaroid frame de stempels notecard en de pin, (note-pieces)
Strooi er transparante embossingpoeder over heen en verhit dat met de heattool, dan blijft de stempel mooi zwart en hij krijgt wat glans en volume.
Het andere kaartje krijgt de stempel met de lijntjes, die heb ik niet geëmbost.
Bewerk het polaroidframe met distressinkt en een stencil uit de serie van de planner. 
stencil is uit set 2 en bewerkt met distressinkt, de kleuren speckled egg en faded jeans.
Het kaartje met de notitielintjes kreeg aan de voorkant ook wat distressinkt, speckled egg. 
Daarvoor heb ik de stencil schuin gelegd. 
Als er straks een foto in zit zie je dat niet meer natuurlijk maar voor nu vond ik het een leuk effect. 
De kant met de lijntjes kreeg in het midden speckled egg en de randen zijn met faded jeans bewerkt.
Het kleine pijltje is ook met faded jeans bewerkt , de overige onderdelen met crackling campfire maar je kunt natuurlijk je eigen bijpassende kleuren gebruiken voor zo'n kaartje. 
De buitenste randen van het polaroid frame kregen een laagje dubbelzijdige tape 3mm.
LET OP!
De rest niet lijmen want dan gaat het mini tagje er niet meer in. 
Schuif de pijl onder de rand door, aan de achterkant zit hij dan al vast met de tape.
Plak dan het kaartje met de lijntjes er achter zo dat de ruitjes aan de voorkant in het frame zitten.
Het tweede pijltje plak je over het andere pijltje heen. 
Ik heb met lijm gewerkt zodat je nog een beetje kunt schuiven als het niet helemaal op de juiste plek zit. 
Plak aan de voorkant het cameraatje in de rechterhoek maar zo dat er geen lijm op de opening komt.
Het tagje schuif je er los in, daar kun je later eventueel nog een datum op stempelen o.i.d.
Zo kun je dus van je Dies een leuke notecard maken voor in je planner.

Gebruikte materialen van E.C.D.


Ik hoop dat jullie dit weer een beetje extra inspiratie geeft om eens anders naar je dies te kijken en vooral om je oude sets er eens bij te pakken want ze zijn allemaal zo leuk!!!
Gewoon gebruiken dus!

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjo(scrap)lijn. 

2 opmerkingen:

Je@net zei

Super leuk en nu al benieuwd naar je spam ;o)

Els zei

Deze note card is super leuk en heel fijn om te zien en te lezen hoe je deze gemaakt hebt. Dankjewel voor de uitleg. Heel mooi!!
Groetjes, Els