maandag 19 juni 2017

Naar de kust.......

Voor de Blog-hop maakte ik dit leuke mini-albumpje.

Het liefst ging ik er weer wonen, aan de kust!
Heerlijk de rust maar tegelijkertijd de kracht van de zee. De wind, de zoute lucht, het eindeloze strand, heerlijk. Het zal wel niet meer gebeuren maar ik denk vaak met heimwee aan de tijd dat ik er stage liep en dagelijks naar het strand ging om er te wandelen of te zwemmen, heerlijke tijd was dat.
Deze keer gingen we dus niet alleen naar Domburg maar ook even naar Vlissingen, de stad waar ik als jong meisje van 15 een half jaar mocht werken en wonen.
Ik wilde de plek waar ik woonde graag aan Sarah laten zien maar dat werd een teleurstelling, het internaat is weg en ik herkende maar weinig van de omgeving.
Pas aan het strand kwamen de herinneringen terug.
Wel een dagje dat zeer de moeite waard was om er een mini-albumpje van te maken.
Als basis heb ik het superleuke SCR@P stencil gebruikt.
Onderaan dit bericht heb ik een materialenlijst gemaakt.
Van de buitenste twee heb ik pockets gemaakt door ze met hele dunne tape vast te plakken, daarin heb ik SCR@P kaartjes verwerkt, deze heb ik gestanst en daarna heb ik er een iets groter kaartje achter geplakt voor de stevigheid. Die heb ik gemaakt door langs de mal te tekenen en ze dan uit te knippen. Tussen de kaartjes heb ik een touwtje verwerkt. Onderaan kun je de kaartjes wat beter bekijken.
Ook op de flapjes kun je leuke dingen verwerken, zelfs mini fotootjes.
Foto's maken is uit den boze maar het strand heeft ook op Sarah een bijzonder effect.
En kijk eens... Wat een Natural beauty!!!

Links het windvaantje van de gevangenistoren in Vlissingen.
Ja je ziet het goed, het is een zeemeerminnetje.
De meeuwen blijven gewoon zitten , zij vinden het schijnbaar wel leuk om op de foto vastgelegd te worden.
En dan Sarah, hihi, ik krijg haar zelfs zo gek dat ze wat sprongetjes maakt!
Zo'n dagje naar zee werkt als een mini-vakantie, ik kom er helemaal weer even bij.
Zo ver rijden is het niet.
Rechts het standbeeld als eerbetoon aan de moedige redder van schipbreukelingen.
En dan Domburg, daar hebben we lekker geluncht op een terrasje.
We reden langs deze prachtige molen en gelukkig stonden we net stil  bij een stoplicht zodat ik deze foto kon maken.
Aan de achterkant staat wat journaling maar mijn verschrikkelijk handschrift zal wel niet goed te lezen zijn. Op het rechter  kaartje heb ik eerst met hele lichte grijze inkt de stempel verwerkt.
Zo vouw je het boekje in elkaar.
Het albumpje zit dicht gebonden met een touwtje waar ik een ankertje aan verwerkt heb.
Het ankertje heb ik verstevigd door het dubbel te maken met een stukje extra stevig kraft.
Heel veel foto's maar ik hoop dat jullie er van genieten en dat jullie ideetjes opdoen zo.
6002/0827 Scr@p Stencil - Mini album
6002/0914 Stans kit Beautiful /6410/0449 Scr@p stempel - sterren
Buiten deze producten heb ik heel veel Noortjes! gebruikt en een zomerse stempel-set van Joy.
Hopelijk heb ik jullie hiermee geïnspireerd om ook eens dit mini-albumpje gaat maken.
Er komen nog veel meer superleukegave nieuwe spullen voor SCR@P deze maand.

Neem dus vooral overal een kijkje en laat een reactie achter.
Nu mag je naar het blog van,


Bedankt weer voor je bezoekje en heel veel plezier verder met de bloghop!!!
liefs,
Marjo(scrap)lijn.

26 opmerkingen:

miriam_workshop zei

vele jaren naar Walcheren op vakantie geweest, waan me even terug met jou mooie mapje <3. Groetjes Miriam

Betha Horsmeier-Bouter zei

Wat een super mooi mapje, echt één van mijn favoriete thema's. Groetjes Betha

ayten mallo zei

wat een gaaf albumpje!!!
ik ben ook gek op de kust maar dan noordwijk.....
groetjes ayten

stieneke zei

Prachtig gedaan, alles klopt ook wat de kleuren betreft.
Gr Stieneke.

Jolanda's Hobby Kaarten Studio zei

Van harte gefeliciteerd marjolijn en wat een leuk project is dit. Zo komen wel in de vakantiesfeer. Groetjes Jolanda

Anoniem zei

supermooi groetjes van liesbeth

Willemien de Jong Haasnoot zei

De kust waar ik vandaan kom wat een mooie creaties maak je daarmee zeker na te volgen

Wilma van Bergen zei

Wauw! Weer zo'n geweldig albumpje, super mooi.

Cards en Box bij Lady M zei

Alweer een heel mooi album erg mooi ik hou er van groetjes maartje

Ingrid@64 zei

Wat gaaf gemaakt en snap je helemaal woon zelf al 32 jaar aan de overkant van Vlissingen,Breskens dus en inderdaad de rust ruimte de zee in alle seizoenen zou ik voor geen goud willen missen.

Gr Ingrid

roelie zei

super mooi album gemaakt je wil zo naar het strand en de zee

gr roelie

Marly zei

Geweldig mooi Marjolijn, dit is ook mij favoriete thema! Leuke herinnering van die dag!

Angelique zei

Prachtig mini-album heb je van het heerlijke dagje uit met je dochter gemaakt. Het plezier spat ervan af.
groetjes Angelique

Unknown zei

Wauw wat leuk je uitwerking van een zee thema! Zo veel mogelijkheden heeft het thema. Hop naar nummer 4

Maryann Laursen zei

What an outstanding album to remind you of a wonderful day here. It really looks awesome and you made it sooo beautiful. Stunning work well done.

Anastasia zei

Jeetje die is leuk geworden zeg dat je van de twee buitenste flapjes mapjes gemaakt heb vindt ik een leuk idee 😏

creatiefpaultje zei

Superleuk gedaan, echt een vakantie album, maar dan van 1 dag!

Jacqueline Muller zei

Heel leuk gedaan. Vooral de omslag is echt een kunstwerk geworden. :)

Chantal zei

Tof

Unknown zei

Wow, je kunt je liefde voor het strand en de zee wel heel goed weergeven. Mooi hoor

Monique Mulders Mo 1109 zei

Gewoon geweldig

Silvia zei

Super mooi album! En leuk zo dichtgeplakt zodat je e wat inschuift. Xxx

Claudia zei

Wat een geweldige manier om zo je mini vakantie vast te leggen. Mooie spulletjes en kleuren. Krijg er ook zin in om naar de zee te gaan hihi

Anita zei

Prachtig Marjolijn.
Leuk het sprongetje van Sarah.
Echt weer een boekje waarvan je zo ziet dat jij het gemaakt.
Met zoveel liefde,geduld en details.
Groetjes Anita

Betha Horsmeier-Bouter zei

Wat een prachtig boekje! Groetjes Betha

Scrappiness zei

Schitterend dit album! Mooi afgewerkt met veel gevoel voor detail, hoe doe je het toch elke keer weer. Wat heerlijk zo'n dagje en wat hebben jullie veel gedaan, echt alles er uit gehaald, fijn hoor!!!