maandag 7 februari 2011

You are free to

Zien jullie dat voorjaarszonnetje, oh wat kan ik daar van genieten. snel even buiten mijn foto's gemaakt.
Het is een minialbumpje. Een opdracht van de Scrapheap, de 6e challenge van dit jaar. Met een voorbeeld. Ik heb het album echter niet van cardstock gemaakt maar van stof. En ik vond het superleuk om te maken.
Sarah's 8e verjaardags foto zit er in.
Verder alleen maar lekker gekliederd met stempelinkt, embossingpoeder, distressinkt, de heatttool, de hotfix. Naald en draad, met de hand en met de machine.
De bigshot en die's. Oh wat is scrappen toch leuk!!!!!
Dit is de voorkant van het album, bestaande uit vier stukjes greyboard die ik heb aangekleed met een cremekleurige katoen.
Daarna de stof gestempeld mat Bruine stazon inkt en een stempelset die ik nog ooit heb gehad in een kit van de creattentie. Ik was hem al vergeten maar er zitten zo'n mooie stempels in.
De bloem is van Prima, de lintjes zijn van de action. Het kant is van her en der, ik heb een doos vol en weet echt niet meer waar vandaan.

De titel vond ik wel toepasselijk voor een klein lief opgroeiend meisje.
Die is er op geplakt met kleine adornit letterstickertjes.
Het vogeltje is geëmbost, ik geloof een malletje van M. Design maar weet het niet zeker. Daarna met disteresssinkt bewerkt en aangekleed met hotfix strasssteentjes, ik was vergeten wat een priegelwerk dat is.
Mmmmm ik zie nu dat zijn snaveltje niet helemaal goed zit, dat moet ik maar even herstellen.
Zo ziet het album eruit als het opengevouwd is.
De foto heb ik bewerkt met distressinkt aan de randen nadat ik hem met een fotofiguurschaartje heb uitgeknipt.
Toen ik aan Sarah vroeg wat wil jij voor je verjaardag zei ze meteen heel enthousiast.
Nou, Een zacht gekookt sop eitje, een witte boterham, een beschuitje met hagelslag en een glaasje jus d'orange!
Ik verwachtte uiteraard een hele lijst met cadeautjes te horen maar neen, dit was het. Dus zo gezegd zo gedaan, en kijk eens naar die blije snuit!!!!
Haar eerste echte ontbijt op bed!
Aan de linkerkant heb ik met een rolletje tape met cijfers haar leeftijd geplakt.
8 Jaar.Verder de foto aangekleed met bloemetjes en een klokje dat ik ook nog ergens tegenkwam.
Ik denk van H. Swapp.
Deze keer dus geen album van haar feestje, toen had ik geen tijd om foto's te maken met al dat geknutstel.
Maar ik denk dat ze dit later ook wel een leuke herinnering vindt.

Nu weer verder met mijn magnoliaproject. Dat wordt ook heel leuk.

Bedankt weer voor het kijken,
Lieve groetjes Marjo(Lijn)

16 opmerkingen:

jacqueline zei

Wat een geweldig gaaf albumpje is het geworden zeg....te gek.
Wat een leuke technieken en ellementen heb erin gemaakt, heerlijk om naar te kijken.
En die foto..........te lief gewoon, wat word ze trouwens al groot.

Groetjes Jacqueline

Irm zei

Een super album!!! En wat mooi met die stofjes ook.Inspirerend hoor!Een dikke 10 ;)
Groetjes, Irm

Annelies zei

Jeetje, wat een origineel album!

hilde janbroers zei

gaaf!!! echt supermooi!

Scrappiness zei

Wat een supergaaf bummetje zeg, leuk al die uitklapflapjes en dat eronder dan de foto verschijnt. Gaaf ook om het van stof te maken, dat maakt het heel bijzonder. Mooie embellies gebruikt en wat heerlijk zo´n tevreden meiske.

Anja zei

Heey Marjolijn, Wat is het een prachtig boekje geworden!! Dat wordt vast een winnaar, want ik vind 'm helemaal super!! Zo'n goed idee om het van stof te doen. En al die leuke details!!
Sarah zal er erg blij mee zijn!

Unknown zei

wauw, wat een kunstwerkje zeg! super mooi.

Lilian zei

Het is een SUPER boekje geworden Marjolijn....leuke dingetjes om te bekijken....leuke foto van Sarah, ze glunderd helemaal....

Leuk voor haar....later.

lieve groet Lilian

Danielle zei

gaaaahaaaf!! echt super leuk en mooi gemaakt, en ik hou zo van stofjes, ik vind dit echt helemaal een geweldig boekje..
liefs
ps. vanavond stuur ik je even een mailtje terug.

Yvonne zei

wat een prachtig boekje is het geworden zeg!!Lieve groet yvon

Sandra zei

Weer een prachtig kunstwerk!!! Zo leuk met al die flapjes en wat heb je er weer een hoop technieken op los gelaten!

Maja Rijkers zei

Wat een super leuk boekje heb je er van gemaakt! Zo'n leuk idee om hem van stof te maken. En alles wat je er bij gemaakt hebt (met allerlei technieken). Top!!!!

Karin zei

wat een prachtig album, zoveel mooie details.

Cora Hoekstra zei

Marjolijn wat een mooi albumpje. Allemaal leuke dingentjes, je blijft kijken en als stalend middelount, een zo blije dochter.

Marjo zei

Echt supermooi. En inderdaad wat een blij gezicht, super.
Groetjes Marjo

Ellen zei

oh wat leuk en wat heb je er veel in verwerkt.
8 alweer wat gaat dat snel .
jij bent ook van alle markten thuis he.