zaterdag 2 september 2023

Booklets Cathy's Garden

Bij toeval kwam ik op een YouTube kanaal van Cathy's Garden. 
Alleen al de manier waarop ze de dingen vertelde maakte mij enthousiast, en ze maakt zo'n leuke kleine vintage projectjes, ik was op slag verliefd.
Het zijn ook heerlijke workshopjes die je goed kunt volgen en dan lekker zelf aan de slag.
Meteen bedacht ik hoe leuk zou dit zijn met producten van E.C.D. dus ik ben in mijn kast gedoken, heb alles bij elkaar gezocht, papier, stempels, tickets & tabs en ben aan de slag gegaan.
Dit is voorlopig het resultaat, 2 schattige kleine boekjes waarvan ik alleen de basis zelf geknipt en geponst heb. Uiteraard met het mooie papier van Esther.
Dit schattige meisje staat toch te leuk op de ticket? En zeg nou zelf, dit is toch echt een superleuk extraatje bij een cadeautje voor een vriendin.
En deze met de bloemetjes, eigenlijk een "lelietje van Dalen" (dankjewel Kitty) maar ik vond geel beter bij de achtergrond passen, vandaar dat ze een kleurtje kregen.

Ik heb gekleurd met mijn oude Derwent soft potloden en de doezelaar weer eens gebruikt, dat was ook heerlijk ontspannen.
Het kantje is er op gelijmd en de randjes aan de zijkant heb ik met een scheurliniaal bewerkt. 
Nog wat pareltjes en klaar zijn de boekjes. 
Oh ja, het papier binnen in kreeg een kleurtje met koffie en ik heb het erin genaaid, mijn nietmachine was niet groot genoeg.
Ik hoefde dus geen nietjes weg te werken zoals Cathy doet maar heb het randje wel over de draad aan de buitenkant geplakt. Ze heeft ook een F.B. pagina en Pinterest, ga maar eens kijken, zo leuk!
Oh en dit was voor  #Tagmetuesday 
Even een uitstapje dus naar een erg leuk filmpje.

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

9 opmerkingen:

Els zei

Wat een super leuke en schattige boekjes zijn dit.
Groetjes, Els

alma.heijenk@gmail.com zei

oh, wat heb je iets leuks gemaakt!!!
ken cathy niet maar ga wel kijken.
gr Alma

GerJanne zei

Oh jee wat is dit weer leuk. Ik moet denken aan het blog van Maia. Ken je haar?
hetvalkennest.blogpost.com
Zij maakt ook van dit soort mooie dingen.
En je vraag over dat papier: het was van Lawn Fawn, niet van MD. Het weggeven van papier, daar ben ik nog niet aan toegekomen. Ik speel we met de gedachte, want al zou ik nog 50 jaar leven, volgens mij is het papier dan nog niet op ;-)

Marjolijn van Elsberg zei

Herkenbaar, mijn papier staat on de erfenis,🤣😂

Marjan zei

Ook weer zo'n mooi projectje, prachtig gedaan en erg mooi resultaat! Ik denk dat dat naaien mooier is dan nieten, dus mooie oplossing! Ik ken haar niet, ga eens kijken dadelijk.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Leuk he dat je tegenwoordig overal inspiratie op kunt doen. Jij hebt er meteen vaart in gezet en twee schattige boekjes gemaakt. Heel mooi zien ze eruit en zeker leuk om cadeau te geven of te krijgen.
Lieve groetjes Miranda

Kitty zei

Wat een schattig boekje. Ik ga die Cathy eens opzoeken enne, die bloemetjes... dat zijn geen sneeuwklokjes maar lelietjes van Dalen, ook wit (eigenlijk) ;)

Marjolijn van Elsberg zei

Oh ja, natuurlijk, ik twijfelde nog zijn het niet die bloemetjes die ze in Frankrijk op 1 mei geven voor geluk, en ja hoor. Wat dom van mij. Haha.

Elly zei

Wat een mooie creaties maak jij, welkom op mijn blog, en zo ben ik weer hier terecht gekomen, ik ga je zeker volgen.
Veel beterschap met je nek.
GroeTjes Elly