vrijdag 1 september 2023

Birthday calender September (prompt gilding flakes)

En dan is het ineens September!!!! Dit jaar vliegt voorbij, ik heb het idee dat ik de kerstboom nog maar net heb opgeruimd en hij kan al bijna weer van zolder komen. Maar eerst nog een paar leuke maanden, September, een prachtige maand, niet alleen omdat het dan eindelijk herfst wordt maar dan is ook mijn oudste dochter jarig. 
Zij houdt van Turkoois en zilver, tegenwoordig ook goud dus het moest iets worden met die kleuren. Uiteraard wilde ik ook deze maand de Prompt van E.C.D. weer gebruiken. 
Gebruik gilding flakes is de opdracht. Dat kwam dus goed uit.
Het is niet makkelijk om iets dat glimt goed op de foto te krijgen, hopelijk is het een beetje te zien. 
Deze prachtige stempel (Grunge van S.L.) heb ik al een paar jaar in huis en ik had hem nog nooit gebruikt, shame on me!
Op de een of andere manier vond ik hem hier wel heel mooi bij passen De schubben kregen een laagje gilding flakes. Ook heb ik op de randen van de pagina en zo hier en daar nog een detail uit de stempel wat flakes gegeven. 
Voor het kalenderblad gebruikte ik de pagina uit de set van de Summerschool van Annette. Ook de slit heb ik hiervoor gebruikt. Zo had ik een inkeping waar het blad in kon. Dat is overigens gewoon een strook DCP papier waarop  ik heb gestempeld. Daarna is het met distressink bewerkt.  
Hier wat foto's als hij uit de planner is.
Het papier is uit Book 4 Reminiscence van Esther, prachtig Turkoois, Met evergreen bough Archival ink heb ik de achtergrond gestempeld. Het zeepaardje heb ik op DCP gestempeld met dezelfde inkt en daarna uitgeknipt. 
Aan het kalenderblad heb ik nog een bedeltje van een zeester gehangen. Ik dacht dat ik nog een zeepaardje had, vast wel, ergens, maar eigenlijk vind ik dit achteraf net zo leuk.

Persoonlijk vind ik dit wel een van de mooiste pagina's in mijn kalender, misschien wel omdat ik stiekem ook erg van turkoois tinten houd. 
Ik ben er weer blij mee. 
Veel verjaardagen in September dus ik moet kaartjes gaan maken......😄

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

6 opmerkingen:

Hobby Hoogland zei

Een prachtige pagina heb je gemaakt en een prachtige kleur , de glimmer zie je goed.
Je pompoen slinger is ook leuk geworden.
fijn weekend .
Groetjes Marjan.

Scraptastisch zei

Wat heb je september weer mooi gemaakt en het zeepaardje met de gilding flakes en is wel te zien dat het een mooi glimmertje heeft ...zelf heb ik dit nog nooit gebruikt. Het kalenderblad heb je mooi bijpassend gemaakt met zee thema stempels en het is een heel mooi geheel zo!
Je pompoen slingertje vind ik ook heel gaaf met de lichtjes erin! Succes met je verjaardagskaarten Marjolein!
xx Gerie

GerJanne zei

Wat leuk! In september is onze oudste zoon jarig. En turkoois is mijn lievelingskleur.... je snapt dat ik het een geweldig mooie pagina vind. En zo leuk met die bedel erbij. Succes met kaartjes maken!!

GerJanne zei

Eh.... heb je goedkeuring aan staan? Dit typ ik om even te checken.

Els zei

helaas een jaar vliegt weer voorbij, maar je hebt van deze negende maand weer een mooie pagina gemaakt. Leuk met de slit erin. Mooie kleuren ook.
Groetjes, Els

Marjan zei

Ik houd ook erg van turkoois, dit is weer een supermooie pagina, jij bent echt goed in deze stijl!