zaterdag 15 mei 2021

Sometimes i need a little magic.......

Ohhhh, dat huishouden.....het is me toch wat!!
Er komt nooit een einde aan en als je net klaar bent met de was komt je dochter vragen of die ene broek, die ze vergeten had in de wasmand te doen, nog uitgewassen kan worden.
Als moeder doe je dat dan maar want ja, ze heeft verder ook niets in haar kast waar ze fatsoenlijk mee over straat kan, hihihi......
Maar serieus even terug naar dat huishouden. het slokt zoveel tijd op en.....is het nou allemaal wel noodzakelijk wat ik dagelijks, wekelijks, maandelijks doe.
Ik kreeg de opdracht om eens een schema te maken van wat ik nou belangrijk vind in het huishouden. 
Dus met pen en papier ging ik lijstjes maken, ik schrok er werkelijk van, hoeveel tijd ik besteed aan dat huishouden. En... dan laat ik al een heleboel want een hoop heb ik al over boord gegooid. 
Maar dat schema, dat ga ik eens verwerken in mijn Planner. 
Het geeft me inzicht en misschien kan ik hier en daar toch nog iets schrappen of wat minder vaak doen om iets meer rust en balans te vinden.
En dus ook meer tijd voor mijn hobby........
Met het prachtige papier van Esther 
Reminiscence book 2 ben ik dus heerlijk aan de slag gegaan.
De basis maakte ik met Planner essentials 4,
De randjes kregen een likje distressinkt maar verder heb ik daar niets aan gedaan. 
 Met sidekickessentials 8 maakte ik een pocket waar een mini-boekje in kon.
Dat heb ik aan de randen met tape vast geplakt zodat er nog een ticket achter kan.
Op de linker hoek nog een stempel uit de CS134 retro label sayings set.
Daaronder maakte ik met de Puzzle page uit de nieuwe Artjournal collectie een trifold page.
Ook die plakte ik alleen aan de randjes vast.
Hij is aangekleed met een "note for myself"
But first coffee!
Daarvoor gebruikte ik de dies uit de sidekickessentials 4
Ernaast de stempel van de vulpen CS216 art journal chick die als een pijltje verwijst naar de coffee cup.
Ingekleurd met de watercolor palette
In de pocket maakte ik een mini-boekje met voor elke dag een pagina, de dagen van de week maakte ik met de sidekick essentials 3 set.
En dan de tags, gemaakt met planner essentials 26
een smalle, waar ik nog een randje af moest snijden aan beide kanten en een brede. 
Op de kleine tag plakte ik Mary Poppins en op de grote tag Bert, deze dies zijn uit een set "the park"
van Tim Holtz. 
Mary Poppins staat voor mij voor magic en Bert voor een beetje hulp als dat nodig is. 
De tekst schreef ik met een malletje, nee, mijn handschrift is echt niet zo mooi!!! 
Het miniboekje kreeg op elke pagina een stempel uit de set CS130 bullet journaling 3
De pagina is afgewerkt met reinforsers, eerst de grote uit planner essentials set 22 
Planner pocket 3 Top Loading en daar nog een sterretje op uit de 
Nu moet ik alles nog invullen maar jullie zijn vast niet geïnteresseerd in mijn huishoudschema hihi en anders...... hoor ik het graag. 

Eerlijk, dit fröbelen was veel leuker dan dat huishouden maar stiekem geniet ik er wel enorm van als mijn huis lekker schoon is en aan kant. 
Misschien moet ik toch eens op zoek naar een beetje "Magic" of een hulp in de huishouding? 

Dit zijn de producten van E.C.D. die ik voor deze pagina heb gebruikt:

3 opmerkingen:

Chantal zei

WAt een prachtige pagina, heel erg leuk gedaan.
Groetjes Chantal S

Je@net zei

Ziet er super gaaf uit, Marjolijn!
En het huishouden gaat hier idd een stuk vlotter nu de jeugd uitgevlogen is ;o)

Els zei

Wat een pracht pagina's heb je gemaakt en leuke details zijn er te bewonderen.
Zo kan je je dagelijkse werkzaamheden goed beschrijven.
Wij zijn met ons tweetjes en dan scheelt een stuk, maar die broek van je dochter is voor mij een herkenbare herinner.
Groetjes, Els