vrijdag 28 januari 2011

Spring! en nog een kaartje.

Met de cardkit van Scrapfever en de sketch van de Scrapheap voor de 5e challenge en voor het Derwentblog  ook een challenge heb ik dit kleine mini lay outje gemaakt voor Sarah's kamertje. Een mooi Ikea lijstje er omheen en kijk eens wat leuk!
De tekst op het briefje doet me voortaan aan Coca Cola denken, heel de tijd had ik het melodietje van de Coca Cola kerstreclame in mijn hoofd, jullie kennen het vast! "Holidays are coming" en ineens dacht ik Butterflies are coming. Daar heb ik maar meteen gebruik van gemaakt.
 De afbeeldinkjes zijn ingekleurd met derwent potloden.
De vlinder achter Tilda is gemaakt met de creatable van Marianne design.
Het papier, de bloemetjes en de pareltjes komen uit de laatste cardkit van SF.
Ik heb alle delen zwarte randjes gegeven zoda het er net wat meer uitspringt.
Ik vond het steeds niet dat maar met de zwarte randjes was ik tevreden.
Dat vrolijke papier vind ik enorm moeilijk om mee te werken. tja, ieder zijn ding.
Hier nog een foto zonder lijstje
Ook nog een vouwkaartje gemaakt met de kit.
Het modelletje heb ik ooit gezien in een boekje van Marianne design.
Voor de buitenkant heb ik weer gebruik gemaakt van mijn Inshape mallen van Crealies.
Ook dit papier is afkomstig uit de cardkit van SF maar heb ik een beetje bewerkt met vintage photo distressinkt zodat het wat meer shabby lijkt.
Dit is de binnenkant.
Als je hem helemaal openvouwt zie je duidelijk de rillijnen.
Neem een stuk cardstock van 6x6".
Ril de diagonale lijnen en in het midden de verticale lijn.
Ril nu op een afstand van 1,5 "op de hoeken tot aan de diagonale lijn .
Vouw de kaart volgens voorbeeld met berg en dalvouwen.
Het hartje heb ik gemaakt met de minienveloptemplate uit de SF scrapkit. Leuk he.
De pin is ook zelfgemaakt maar niet door mij. Die kreeg ik van Daniëlle.
Het strikje heb ik er omheen gedaan.
Het lieveheersbeestje heb ik uitgeknipt uit een labeltje van de cardkit en met glossy accents bewerkt.
Weer een bijzonder kaartje dat ik al beloofd heb aan degene die mij de beste tip gaf om mijn spullen eens goed te ordenen. Dé tip zit er nog niet bij maar die van Carla vond ik toch wel handig.
Ik heb namelijk een hele doos met voorgemaakte doosjes kaartjes dingetjes noem maar op, maar toen ik dit voorbeeldje zocht kon ik het nergens vinden, weer een avond tijd verspild.
Uiteindelijk toch gevonden gelukkig.
Carla's tip om foto's te maken en het dus digitaal op te slaan is toch wel een idee.
Dat ga ik nu dus maar eens doen.
Carla, het kaartje komt naar jou.

Bedankt weer voor het kijken allemaal,
Liefs Marjo(Lijn)

17 opmerkingen:

NicoleJ zei

wat een prachtig schilderijtje heb je gemaakt! Dat zal vast heel leuk staan op Sarah's kamer.

Anja zei

Hey Marjolijn, ondanks het feit dat jij vrolijk papier moeilijk vindt, maak je er toch maar mooi hele prachtige dingen mee!!!
Liefs, Anja

Thea zei

Whow Marjolijn, dit heb je prachtig gedaan...hier zal je dochter vast blij mee zijn.

bedankt voor je deelname aan Derwent...

Groetjes Thea

hilde janbroers zei

geweldig leuke kaartjes!!!

Astrid Zwaan zei

Gaaf Marjolijn, ik ben eigenlijk een beetje jaloers hoe jij toch elke keer weer van die onwijs gave kleine dingen kunt maken.....

Unknown zei

Prachtige kaarten Marjolijn!! En wat een leuk idee die vlindervleugels achter Tilda!! Groetjes, Frea

Marjo zei

Hoi Marjolijn. Prachtig hoor wat je hebt gemaakt. De vouwkaart ga ik ook eens proberen. Groetjes Marjo (lein).

Sandra zei

Wat een kunstwerkjes heb je weer gemaakt! Kan me voorstellen dat je ze inlijst!! ;-)
Groetjes, Sandra

Unknown zei

wat een leuk idee die vlinder achter tilda. geeft een heel leuk effect!

Samira zei

Wat een gave kaarten !!
Ik vind het idee van die vlinder achter een magnolia echt helemaal super, dat idee wil ik wel eens van je lenen :)
en je vouwkaart is ook heel mooi geworden, gefeliciteerd Carla !!

Nicole zei

Wat een ontzettend leuk schilderijtje Marjolijn. En wat een gave Tilda is dat geworden, met die vlinder erachter. Leuk dat je meedoet met de Derwent-challenge.

P.S. Je andere kaartje is trouwens ook heel leuk, hoor!

Danielle zei

ik vind je lo-tje echt zo leuk! en ook omdat het geen gewone LO is, dat je er weer compleet iets anders van hebt gemaakt, top. wat vond sarah ervan? je kaartje is super!! wel ziet ie er ingewikkeld uit, veeel te moeilijk voor mij hihi maar hij is super.
liefs daan\
ps kom jij ook de 5e??? dat zou ik wel heel leuk vinden!

Scrappiness zei

Wat een prachtige kunstwerkjes heb je weer gemaakt. Zoals gewoonlijk met heel veel oog voor detail. Heel gaaf de vlinder achter de magnolia, hoe kom je er weer op. En het uitvouwkaartje ziet er aan de buitenkant bedrieglijk eenvoudig uit. Wat een verrassing van binnen, geweldig als je zoiets mag ontvangen.

jacqueline zei

Wat een ontzettende leuke kaarten weer!
Het schilderij kaartje is ook super lief, en je vouwkaart vind ik echt heel bijzonder en mooi om te zien, vind het trouwens geweldig hoe prachtig jij de inshape mallen gebruikt.

Groetjes Jacqueline

Tinie zei

Een compleet schilderij!! Prachtig gemaakt!
Succes met de challenges!!

Groetjes Tinie

Irm zei

Leuk schilderijtje en wat een mooie kaart.
Groetjes, Irm

Michelle zei

Hoi !

Mn moeder (Irm) had gezegd dat ik even zeker deze blog moest gaan bekijken! Maar je maakt erg mooie kaarten en projectjes hoor! Super leuk!

Kom je ook een kijkje nemen op mijn blog?
Ik ben volger van je geworden:)

Groetjes,
Michelle