woensdag 13 mei 2020

We'll meet again.....

Op het blog van Elizabethcraftdesign zag ik een prachtige Tag gemaakt door Katelyn Grosart met een superduidelijke beschrijving erbij. Ik ben direct aan de slag gegaan , zo enthousiast werd ik er van. dit is mijn uitwerking geworden. Ik ben er blij mee en de vriendin waar ik hem voor gemaakt heb gelukkig ook. 

Katelyn, dankjewel voor de inspiratie!!




Wil je deze tag ook maken, kijk dan even bij Katelyn op haar blog of bij het Elizabeth craft design blog

Bedankt voor je bezoekje,
liefs,
Marjo(scrap)lijn. 

zondag 10 mei 2020

Mothers day

Het is alweer bijna half Mei,

en dat betekent, Moederdag, het zal ook vast een andere worden dan normaal, geen fietstochtjes, lekker eten buiten de deur, misschien mogen we weer op bezoek bij oma, dat zou toch wel heel erg fijn zijn. 
Hoe het ook zal gaan, het wordt een gedenkwaardige dag dit jaar. al is het alleen al omdat we waarschijnlijk allemaal stilstaan dit jaar bij wat echt belangrijk is. 
Familie, geliefden en vrienden.
We waarderen ons werk weer wat meer en staan extra stil bij het feit dat we het, excuseer mij, 
zo verdomd goed hebben in ons kleine kikkerlandje. 

Hopelijk kunnen we Corana Covid 19 een klein beetje achter ons laten, 
zijn we nog gezond en zijn we blij dat we deze dag met familie mogen vieren. 
Voor deze bijzondere dag heb ik weer een pocketpagina gemaakt in mijn planner, deze keer heb ik het papier helemaal zelf ontworpen, nou ja, ik heb eindelijk mijn gelliplate ontdekt. 
Dat ik die nooit echt eerder heb gebruikt , daar snap ik nu niets meer van. 
Met 2 kleurtjes acrylverf en wat zwaarder laserprint papier, stempels en stencils ben ik heerlijk aan het kliederen geweest.
Ook ben ik aan de slag gegaan met de acrylverf van ECD en wat is het allemaal heerlijk speelgoed.
Voor de opening in de pocket heb ik een stans gebruikt uit de P.E.set 21 note pieces. 
Je kunt natuurlijk elke willekeurige stans gebruiken die past om wat te variëren in je pagina's.
Het doorkijkje laat alvast wat zien van de inhoud, dat maakt het net wat spannender om te kijken. 
Het papier heb ik dus bewerkt met acrylverf van Amsterdam, kleuren, geelgroen en roodviolet en kijk eens wat een diversiteit dat oplevert. Ik stond er helemaal versteld van. 
In de pocket heb ik 3 tags gemaakt en ook die zijn bewerkt met stempels, de create is uit eigen collectie net als het lieve stickertje op de middelste pagina, gekregen van mijn vriendin.
De rest is allemaal van ECD en ik zal onder mijn bericht vermelden welke sets ik gebruikt heb. 
De tekst op de middelste tag heb ik geschreven met een lettersjabloon, ook uit eigen collectie. 
Op de linker tag zit een pocket, eigenlijk is het een lossen pocket waar de tag in zit, ik heb die gemaakt van een vel beschermpapier dat ik in een oud fotoalbum had zitten. 
Door de tags heb ik een bakerstwine touwtje gedaan en dat bij elkaar gebonden met een opgerold stukje papier.
Dit is de achterkant van de pocketpagina, ik vind hem zo mooi dat ik er niets overheen geplakt heb, nadat ik het papier had gestanst heb ik de stencil met de spring flower mandala eroverheen gelegd en ben ik met distressinkt er overheen gegaan. 

Ik heb weer met veel plezier gewerkt aan deze pagina en hopelijk jullie ook een beetje geïnspireerd.
Dit zijn de producten die ik heb gebruikt .

Dies
Planner Essentials 04
Planner Essentials 07
Planner Essentials 21 note pieces
Planner Essentials 17 Filmstrip numbers
Planner Essentials 22 planner pocket 3
Planner Essentials 23 retro alphabet trio
Planner Essentials 26 tags&toppers
Planner Essentials Months
Planner Essentials 

Stempels 
CS119 reminders
CS120 family
CS121 remember
CS122 moods
CS146 background stamps 2
CS147 background stamps 3
CS167 first sights of spring
CS169 floral girls
CS170 words and layers

Stencils
SO 32 storytelling
SO 33 spring flower mandala
SO 34 dot dot dot

watercolors Elizabeth craft design

Dankjewel weer voor je bezoekje en ook voor jullie een hele fijne Moederdag in goede gezondheid en met familie hoop ik.

liefs,
Marjo(scrap)lijn.

donderdag 16 april 2020

Pasen

Pasen is inmiddels alweer achter de rug, ik heb deels gewerkt en daarom vergeten om mijn paastraktaties te posten maar dat kan natuurlijk alsnog,

Voor de kinderen had ik deze traktatie gemaakt, gewoon gezellig op het bord bij de paasbrunch.

 Voor de bewoners had ik deze leuke paashaasjes gevouwd van servetten, daarin zat een klein paaseitje maar daar heb ik geen foto van. 
en uiteraard ook voor de collega's lekkere paaseitjes,
in deze zelfgemaakte aangeklede cadeau-tas.
Ik geloof dat het gewaardeerd is want toen ik kwam werken in de avond was er niets meer van te vinden, hihi.

Bedankt weer voor je bezoekje,

liefs,
Marjo(scrap)lijn. 

dinsdag 7 april 2020

Hoppy Easter

Pasen komt steeds dichter bij, al zal het geen gewoon Paasfeest worden. 
Geen gezellige familie paasbrunch dit jaar. We zullen het met ons eigen gezinnetje moeten doen. 
Het doet me wel stil staan bij het idee dat we alles zo vanzelfsprekend vinden, niemand had kunnen bedenken dat we nu in zo'n vreemde situatie zouden zitten.
Nog steeds maken we er het beste van en probeer ik lekker door te fröbelen. 
Van een vel designpapier dat ik nog had liggen heb ik deze pagina gestanst, de rest is allemaal gestanst uit wit cardstock en gekleurd met mijn Stampin'Up! inktjes.
De haasjes vind ik zo leuk, ik kon ze niet weerstaan en heb ze uiteindelijk dus toch maar gekocht. 
Ik word er echt vrolijk van.
De tekst heb ik gemaakt met het retro Alphabeth gemaakt. (P.E.23)
Het papier heb ik eerst bewerkt met 3 kleuren inkt en daarna met een mask (burlap-DDBD) en  Distress texture pase (crackle) bewerkt. Daaroverheen heb ik distress embossingglaze (cracked pistachio) gesrooid en verhit met de heattool. Het geeft een heel leuk glazig crackle effect al is dat lastig te zien op de foto.
Pas daarna heb ik de letters eruit gestanst. 
Verder de pagina afgemaakt met wat tekstjes een datum, stempel en inktspetters, dat maakt het net iets pittiger.
Ik gebruikte voor deze pagina ook nog. P.E.6, months en filmstrip numbers.

Ik wens jullie allemaal hele fijne mooie paasdagen en hopelijk kunnen we weer een beetje naar buiten allemaal. 
Ban een beetje extra lief voor elkaar in deze nog steeds moeilijke tijden,

#Stayhome
#Staysafe
#Staystrong

liefs,
Marjo(scrap)lijn. 

woensdag 1 april 2020

Good Food.......

Kortgeleden heb ik ook deze super gave Turquoise planner mogen ontvangen.
Ik heb voor nu even besloten om daar mijn recepten in te bewaren.
Aangezien ik totaal verliefd ben op alle kleurtjes van de planners is het twijfelachtig of dit mijn receptenplanner blijft want ik had er eigenlijk een andere bestemming voor. 
Maar voor nu even....
Voor de pagina heb ik natuurlijk gebruik gemaakt van deze superleuke P.E. set 19 recipe book.
Ik heb het van zwart papier gestanst, daar kan ik leuk op schrijven met een witte pen. 
De achterzijde is gestanst uit craft-papier en heb ik eerst om getekend en toen er achter geplakt. 
Bij het handvat van de klopper heb ik een pocket gemaakt. 
Op de achterkant heb ik het recept geprint.
Op de tags staat het boodschappenlijstje en een ingrediëntenlijstje.
Wat details.
Het designpapier is van Graphic45, het lag al even in mijn mooie papier doos , ik was al eens begonnen aan een vorm van een receptenboekje maar was er niet tevreden over. 
Dit is vele malen leuker. En er kunnen veel meer recepten in. 
Nog meer details!
En zo ziet de planner er nu uit. Aan een mini kettinkje de spatel en de deegroller gehangen.
Er zullen vast nog heel veel recepten volgen en natuurlijk ga ik die dan met jullie delen.

Gebruikte materialen:

Planner Essentials 2, 19 recipe book, 24 photo frame pages and 26 tags&toppers
23 alphabeth trio

#Stayhome
#Staysafe
#Staystrong,

liefs,
Marjo(scrap)lijn.