woensdag 28 februari 2024

Birthdaycalender (memorydex) !!!EN TOEN!!!

Ik geloof dat ik er een nieuwe verslaving bij heb, wat is het toch leuk om met die Memorydex te werken!!
En het idee van een verjaardagskalender daar ben ik ook zo blij mee. Waarschijnlijk heb ik eindelijk iets gevonden dat gaat werken voor mij. 
Omdat ik vanmorgen ineens een ingeving kreeg ben ik al bezig geweest met een kaartje voor September. 

HELEMAAL LEZEN!😅😁
Dat moet ik waarschijnlijk even toelichten. Oké, hier komt mijn gedachtegang. 
Ik wil eigenlijk ook wel andere rolodex kaartjes maken, mmmmm, maar hoe, oh ja ik heb die pons gekocht, waar zal ik die eens voor gebruiken want een gewoon kaartje, dat is zo gewoon. Heb ik geen leuke ECD dingen die passen. Oh licht!💡 De bus, zou dat passen, maar ja, waarom een bus???
Oh ik heb ook nog de camera!!! Oh ja, Eva, die is begonnen aan een opleiding fotografie!! Oh leuk maak ik haar verjaardagskaartje met de foto camera. Dus, zo gezegd, zo gedaan. En wonder boven boven past het nog ook!!!
Ik ben he-le-maal blij! 
Van de pagina maakte ik een hoesje, daar kan dan het kaartje in.
Met de pons maakte ik dus in de onderkant de gaatjes zodat hij in de rolodex past.
Nog een reden dat het goed is dat ik opnieuw begonnen ben met deze kalender want zeg nou zelf, die camera op zijn kop had niet gekund. 
De achterkant kreeg ook nog wat details, daar kan eventueel nog een foto op geplaatst. 
Op de achterkant van het kaartje komen de N.A.W. gegevens van Eva. 
En zo staat het in mijn memorydex, ietsepietsie breder dan de rand maar het past en dat is dus  super!!!
Hij wordt steeds leuker mijn verjaardagskalender.
Oh dit geeft ineens weer zoveel ideetjes.
En toen! Paste het toch niet. Leuk als het staat maar het kaartje moet er wel doorheen kunnen draaien natuurlijk! Daar had ik dus even niet aan gedacht. maar ik ben niet voor één gat te vangen en heb het dus weer opgelost. Gelukkig was de lijm nog niet volledig uitgehard en kon ik heel voorzichtig het geheel nog los halen. Ik heb aan beide zijkanten een mm. er af gesneden en er weer ronde hoekjes aan gemaakt. De stitch lijnen heb ik ook weer voorzichtig aangebracht met de mal van de camera. Zelfde techniek als met de vlinder in mijn vorige bericht. en nu past het wel! Net, maar het past. 
pffff opluchting en voortaan eerst goed nadenken maar!
Het kaartje mag dus eigenlijk niet breder zijn dan 10,5 cm maar met een beetje duwen werkt 11,4 mm ook nog! 
die fout zal ik niet snel meer maken. (of wel?)
Voor dit kaartje gebruikte ik producten uit de E.C.D. Planner Essentials collectie.

K001 Camera insert kit
DSP Book 4 reminiscence

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn.

16 opmerkingen:

alma.heijenk@gmail.com zei

oh Marjolijn wat is dit LEUK!!!!

Groetjes Alma

Josje zei

Super leuk ! Maar het was even een uitdaging😉

!neke zei

Wat leuk !!!!
Snap dat je eraan verslaafd gaat raken.....
Leuk je verhaal erbij !
groeten Ineke

Je@net zei

Wow...wat super gaaf gedaan!

Marjolein zei

Haha, wat leuk hoe je beschrijft hoe je tot dit kaartje bent gekomen! En wat een goed idee zo. Erg mooi uitgewerkt. Groetjes Marjolein

Annie H zei

Wat een tof projectje, love it. Ja eerst denken en dan doen, kan niet verbeterd worden 😜 maar al doende leert men kan ook natuurlijk. Zoiets hebben we allemaal al wel eens voor maar het resultaat is wel schittetend !!
Groetjes, Annie

KarinsArtScrap zei

super gaaf Marjolijn..........gr karin

Doris knippenenplakken zei

Wow...super leuk idee schitterende creatie weer voor je memorydex.
Groetjes Doris

Elly zei

Hahaha wat is dit herkenbaar, dat had ik ook, ik heb nl al een aantal jaar deze memorydex als verjaarskalender, en als ik wel op tijd in mijn hobbyhok zit zie ik precies wie er jarig zijn, voor wie ik iets maak dan.
Je hebt een prachtige uitvoering gemaakt!
groetjes Elly

Trudy zei

Wow wat heb je dit super mooi gemaakt! Heel origineel!
Groetjes Trudy

Marjan zei

Waar je al brainstormend al niet opkomt, ik vind het echt heel mooi!

karin zei

Even een karweitje om het kaartje passend te maken, maar wat is die mooi!
Prachtig gemaakt.
Groetjes,
Karin

GerJanne zei

Wat ontzettend leuk! Ik kan me helemaal voorstellen dat je er plezier in hebt en nog meer krijgt. En ik moest eerlijk gezegd wel lachen hoor! Heb ik het hele bericht gelezen en toen paste het niet 🤣
Maar inventief van je om het aan te passen!

Hobby Hoogland zei

Wat een prachtige camera heb je gemaakt , en probleem goed opgelost.
groetjes Marjan.

Elizabeth zei

Heerlijk als het ene idee na het andere komt! En ik vind dit zò leuk...

Kitty zei

Hahaha, je bent niet alleen reuze creatief in het maken van kunstwerkjes, maar ook in het bedenken van oplossingen! Superleuk kaartje weer Marjolijn!