donderdag 2 februari 2017

Geel (yellow)

Van Kitty kreeg ik via het Creatijd forum een personal challenge, de opdracht was,

Marjolijn, wat maak je toch altijd veel werk van je creaties, het ziet er allemaal even prachtig uit en meestal hebben ze een romantische/vintage ‘touch’. Deze uitdaging is voor jou:

Er zijn kleuren waar niet veel mensen zich aan wagen. We zien veel blauw, roze-rood, bruin-beige… sommige kleuren zitten duidelijk in het verdomhoekje  
Daarom is uitdaging nr 1:
Gebruik GEEL als hoofdkleur.

Onze geliefden en onze huisdieren zijn vaak een dankbaar scraponderwerp. Ook bloemen en bomen doen het altijd goed. Maar deze keer is dat verboden terrein, uitdaging nr 2:
Gebruik foto’s waar GEEN MENSEN, DIEREN OF PLANTEN op staan.

Als je kiest voor een kaart of andere creatie waar geen foto's aan te pas komen: geen bloemetjespapier, -stansjes enz., geen stempels van dieren/mensen/planten, geen roosjes of andere bloemetjes enz.

Veel succes en vooral heel veel plezier!

Nou, daar schrok ik even van, van alle kleuren die er zijn wordt het GEEL!!!!
Ik vind het een lelijke kleur. Alhoewel toen ik even ging denken dacht ik, er hangt wel een gele blouse in mijn kast, wel okergeel maar dat is ook geel!
Door mijn reactie ontstond er dus een heel gesprek op het forum maar werd tegelijkertijd het onderwerp van mijn opdracht geboren!
Dus zie hier mijn personal challenge!!!

Geen stansjes gebruiken heb ik maar uitgelegd als geen bloemen stansen gebruiken want zonder mijn stansen ben ik nergens, ik had ook kunnen smokkelen en de silhouette gebruiken maar ach dat maakt eigenlijk geen verschil
Hier de journaling die er bij staat en schrik niet, ooit was GEEL dus wel mijn favoriete kleur, dat was ik compleet vergeten.

De journaling is misschien slecht te lezen dus ook even zo.

Geel, niet mijn favoriete kleur! Maar als ik er goed over nadenk heb ik ooit mijn huis helemaal geel gehad, reed ik ooit in een gele Fiat en had ik een gele lievelingstrui!
Ook smaak veranderd dus, al heb ik nog steeds een gele blouse.

Dit was de sketch die ik moest gebruiken ik heb hem heel trouw gevolgd al heb ik het bloemetje (Kitty ;)) maar vervangen door een roset, hihi.

Wat was dat lang geleden een lay out maken van 12x12" maar weer zo leuk om te doen.

Dankjewel Kitty voor de leuke opdracht, ik ga eens een opdracht verzinnen voor de volgende op het lijstje.

Bedankt weer voor het kijken,
liefs,
Marjo(scrap)lijn.

2 opmerkingen:

Kitty zei

Haha, ja er stond idd wel een bloem op de sketch :) Ik begreep al dat het een hele uitdaging voor je was, en hij heeft ook heel wat stof doen opwaaien, veel onverwerkte trauma's ;) borrelden naar boven. Je hebt er een prachtige layout mee gemaakt, goed gedaan Marjolijn, chapeau!

marlies zei

Jee wat een uitdaging, maar toch iets heel moois gemaakt ! super knap !