vrijdag 19 april 2013

11je

Met heel veel plezier heb ik aan deze lay out gewerkt. Het was een personal challenge die ik kreeg van Jo op het
Scrapfever forum.
Ik daag Marjolijn uit
Maak een lekkere romantische layout met een elfje als thema.
Ik wil graag vleugels zien en zo mogelijk zelfs met echte veertjes,
Ter inspiratie krijg je deze digitale layout
http://www.scrapfever.nl/catalog/phpBB2/album_pic.php?pic_id=30449 je mag zelf weten of en hoe je die wil gebruiken.
Dat vond ik natuurlijk een superleuk uitdaging, vooral omdat Sarah afgelopen week met haar klas een liedje heeft gezongen voor de Anton Pieckprijs van de Efteling met de titel Elfje.
En Sarah was het Elfje en zong de solo.
Alleen, ik had alleen het filmpje en dus geen foto.
Geen punt dacht ik, Sarah wil vast nog wel even poseren als Elfje maar, neen hoor, dat doet ze dus niet!!!!
Ik heb haar nog net niet met geld om gekocht (dan was het waarschijnlijk wel gelukt) maar ik heb wel diverse chantagepraktijken op haar uitgeprobeerd, helaas of juist heel fijn!!!! zonder resultaat!
Afijn, ik heb dus maar een foto van Sarah's eerste elfjesoptreden gebruikt, toen was ze nog maar 4!!!
De foto is heel slecht en ik heb hem sepia gemaakt maar ach als ik dat kleine elfje daar zie, wetende dat ze met haar eigen choreographie op Eftelingmuziek een dansje doet over het hele podium dan nog smelt ik.
Hier heb ik de elf van de Tim Holtz klok gebruikt, gemaakt van grungepaper en geëmbost met embossing poeder en distresspoeder Antique linnen.
Ook het vogelkooitje is daarmee bewerkt.
Het envelopje is zelfgemaakt en daarin zit de journaling met het hele verhaal wat een beetje neerkomt op wat hier boven staat.
De achtergrond is designpapier van Fancypants Sweet spring. Dat ligt hier al jaren in de kast, ik vond het te mooi om in te knippen!
Met een Mask en gesso heb ik de voegen aan gebracht en daar heb ik Diamond dust in gestrooid.
De elfjes zijn stempeltjes (ik weet niet meer welk merk) die ik op aquarelpapier heb gestempeld en ingekleurd met distressinkt.
De rozetten zijn met de T.H. stans gemaakt, ook daar heb ik het hoofdje van het elfje gestempeld en bewerkt met glossy accents, daar heb ik ook een paar druppels van op de lay out verspreidt.
Ook hier weer de klok met daarin de foto van Sarah en een elfje op de rand, links de titel,
11je.
Zelf noemde ze het toen vlinderelfje.
Ook de bloemen zijn zelfgemaakt met dank aan de tutorial van Paulien van den Bosch.
 
Ik ben weer heel blij met deze mooie herinnering,
 
Jo, bedankt voor de challenge en jullie bedankt voor het kijken, dit lange verhaal en jullie lieve reactie's.
 
liefs,
Marjo(scrap)lijn.

18 opmerkingen:

Paulien van den Bosch zei

Hoi Marjolijn, Wat een schattige LO. En wat een leuke challenge!
Ik vind je bloemen erg mooi geworden. Enne.... ik moest lachen om je dochter. Standvastig dametje!!!!

Unknown zei

Wat een mooie LO Marjolijn. Ik vind de details ook heel erg leuk gedaan. Dat getal 11 uit de klok, het elfje met glossy accents is ook super mooi geworden.
De kleuren zijn sprookjesachtig!
Volgens mij is deze challenge prachtig geslaagd.
Ik vind het elke keer weer een feestje om te zien wat je hebt gemaakt.

Anita zei

Wat een prachtig lootje om naar te kijken.
Leuk hoe je het stukje klok hebt gebruikt en de "bakstenen"hebt gestempeld.
De zelfgemaakte bloemen passen perfect bij het geheel.
En dan het lieve elfje (de echte dan hè)zo schattig en ik snap toch wel dat ze dat nu niet meer wil :-))
Volgens mijn is jouw challenge super geslaagt.

groetjes Anita

Unknown zei

wat een super mooie Lo
lekker veel op te zien en veel verschillende technieken
ik moest ook een beetje lachen om het verhaal van je dochter
misschien krijg je haar nog een keer zo ver

groetjes Mariska

Scrappiness zei

Wow hij is echt supergaaf geworden! Een 10 met een griffel voor je uitwerking van deze opdracht :) Wat een schattig elfje is het stempeltje. En wat een leuke dingen heb je gebruikt op je lo, de diamond dust, de bloemen (van babydoekjes toch) etc. En inderdaad, goed hoor dat Sarah zo standvastig is. Hopelijk houdt ze dat vast tijdens het volwassen worden.

Unknown zei

Hoi Marjolijn, wat een super mooie layout zeg! Geweldig gedaan, al die details, ik bleef kijken! Groetjes Frea

gré zei

heel erg mooi gedaan

groetjes gré

Je@net zei

Gave lo, Marjolijn, heel leuk gedaan! Mooi al die verschillende techniekjes.

Kitty zei

Marjolijn het is een geweldige layout en een prachtig verhaal. Iedereen die dit leest zal wel een beetje smelten.

Unknown zei

Mooie lo Marjolijn! en hoe je dat stukje klok gebruikt hebt om het kooitje aan op te hangen! Super idee!

Lida zei

Wat is dat een super mooi
layout die je heb gemaakt!!!

groetjes Lida

M@ureen zei

Wow wat een kunstwerkje is het geworden Marjolijn, mooi!!!

Greetz,
Maureen.

Laura zei

mooi lo, niet helemaal zoals ik een layout zou maken maar toch heel mooi!!

Vind de muur links op pagina erg gaaf, heb je dat zelf gemaakt erop???

Groetjes Laura

Rianne zei

Knap om van een challenge zoiets moois te maken!

Hij is supergoed gelukt!

Toch jammer dat je haar niet hebt over kunnen halen nogmaals te poseren haha

Blinnie zei

Geweldig mooi Marjolijn! Inderdaad hartstikke leuk om op die manier aan een challenge mee te doen (heb ik eigenlijk nog nooit gedaan); je krijgt dan waarschijnlijk toch een lo die je normaal zo gauw niet zou maken, toch?
Ik vind hem erg geslaagd.
Groetjes, Belinda

Anneke Wijers zei

'Fantastisch' mooi wat je daar hebt gemaakt!

Het kan zijn dat het even duurt voor je de code krijgt
en dan kun je alsnog op het oranje vak klikken.
Heel erg bedankt voor je steun alvast!!!

Irm zei

Erg leuk,Marjolijn...en je ziet...omkooppraktijken werken niet altijd! Zal de leeftijd wel zijn :)
Maar t is weer een toppertje hoor!
Groetjes, Irm

bmartes zei

Heerlijk zo'n lekker eigenwijs meisje! Die komt er wel!
Het is een leuke, lieve elfjeslayout geworden...
Liefs,
Arja