Posts tonen met het label Art-journal. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Art-journal. Alle posts tonen

vrijdag 27 december 2024

Art journal pagina kerst 2024

Guus is vertrokken, zoals ieder jaar is hij ineens niet meer te vinden.
Meestal laat hij netjes zijn kerstkostuum achter maar zelfs dat is weg, en Gijsje is ook vertrokken, Zelfs wormpje zie ik niet meer. 
Ach, waarschijnlijk komen ze volgend jaar weer gewoon terug. 
Ik heb er wel vertrouwen in.

Ondertussen ben ik begonnen met Art journaling. Ik had het al eens vaker gedaan maar nu ben ik toch wel van plan om er lekker in te gaan spelen, van tekenen tot borduren tot leuke paginaatjes maken met alle Dies die ik heb.
Deze kerstpagina kreeg links een opening waar een tag in verborgen zit. 
Daar kan ik een kort verslagje van onze kerst dit jaar op maken. 
Op de rechterpagina maakte ik een kerstboompje van papier uit een dummy, de randjes heb ik geïnkt met distress ink.
In het raampje is een boompje geborduurd, daarvoor gebruikte ik een patroontje van 
Søstrene Grene
De achtergrond heb ik gemaakt met een woordenboek tekst stempel van Stampin'Up!
Verder nog wat aankleding met takjes en stempels en links boven in de hoek heb ik een stukje geplakt met de sneeuwster. Het is cream pasta dat flexibel blijft als je het in een mould giet.
Aan de zijkant van het boompje waar de pagina wat dikker is door de vele laagjes heb ik een lintje geplakt.

Verder ben ik al druk met het opruimen van mijn hobbykamer, een steeds terugkomende activiteit. 
Alle kerstspullen zijn in ieder geval op mijn hobbykamer alweer opgeruimd. Ook wel weer lekker rustig. 

Nog een paar dagen en dat is het oud&nieuw, ik zie er vreselijk tegenop want hier recht voor de deur in de haven heeft de gemeente bedacht om 2 vuurwerkshows te geven. Er mag geen eigen vuurwerk meer afgestoken worden in Tilburg en er zijn dus op 2 plekken en omliggende gemeentes shows. Met uiteraard daaromheen een hoop zgn. muziek snoeihard en mijn ervaring is dat met activiteiten hier de bezoekers vinden dat ze hun fietsen bij ons voor de deur neer mogen zetten. 
En dat dus om 7 uur en om 12 uur 's nachts. En vanaf nu ieder jaar opnieuw. 
Aan de bewoners is uiteraard niets gevraagd. 
Maar goed, ik kan er niets aan veranderen dus zal het moeten ondergaan. 
Weggaan is geen optie want in de nacht op pad met oud&nieuw is ook niets voor mij. 
En waar ga je dan naartoe??? 
De kinderen hebben voortaan hun eigen plekjes om het te vieren met vrienden. 

En wat wel leuk is, ik zie weer een nieuwe volger op mijn blog, schijnbaar werkt het dus weer!!!
Welkom Suzanne!
Leuk dat je hier met regelmaat een kijkje komt nemen. 

Ook de anderen bedankt voor jullie bezoekjes natuurlijk. Misschien ga ik binnenkort eens iets verloten onder al mijn volgers want dat zijn er nu bijna 250!!
Nog 2 te gaan want ik volg mezelf ook maar dat tel ik natuurlijk niet mee, haha. 

Als het zover is laat ik het weten in een berichtje.
Voor nu nog een fijne avond,
liefs,
Marjolijn. 

woensdag 18 december 2024

Guus kreeg alweer erg leuke post! en nog meer...

Guus wordt dit jaar echt in de watten gelegd, vriendjes per post, leuke kerstpost en gisteren viel er weer een envelop in de bus met post voor Guus. En kijk eens, er zat een sjaaltje in voor hem omdat hij het zo  koud had, zo komt hij de winter hier wel door. En, het is niet eens koud. haha. het komt natuurlijk omdat hij maar een beetje stil zit dit jaar, hij moet eens een schopje onder zijn billen krijgen denk ik. 
Wat actiever worden dan krijgt Guus het wel warm. 
Misschien moet ik hem zelf eens naar beneden verhuizen, zou hij dat accepteren? 
De dames elf, nog steeds zonder naam en Gijsje zijn er vandoor, geen idee waar die uithangen, ze hebben elkaar wel gevonden denk ik. 
Guus vond Gijsje wel leuk maar die dame, daar heeft hij het echt niet op. 
Nou ja, vandaag even rust voor Guus.
En alweer iets leuks in mijn advent kalender. Op de foto niet goed te zien, ik laat morgen nog wel een betere zien maar er zitten leuke brads in die je als knopje kunt gebruiken op een laatje of zo. Heel gaaf.
Inmiddels heb ik al dat kleine spul in een potje verzameld en op mijn hobbytafel staan, mijn  Daan potje noem ik het. Haha, allemaal van Daan gekregen en voor de hobby. Zo vergeet ik het niet te gebruiken, vaak verdwijnt dat soort spul bij mij in de kast, of ik vind het zonde om te gebruiken, erg hè. Nou niet meer, ik ga alles gebruiken vanaf nu.  
Even wat fotootjes van waar ik nu mee bezig ben. 
Al jaren heb ik spullen gekocht van E.C.D. om een Art journal te maken maar ik kwam er steeds maar niet toe. Nu ik niet meer in het D.T. zit en dus kan maken wat ik wil kreeg ik ineens zin om met de ART journal spullen aan de slag te gegaan. Gewoon lekker fröbelen, geen doel, lekker maken wat ik leuk vind. En hoho, denk nu niet dat ik het D.T. niet leuk vond of het Planner of Cute&whimsical team, ik vind juist alles leuk en dat wordt chaos in mijn hoofd. Nu hoef ik niet meer na te denken of iets wel of niet kan of ik iets wel of niet kan laten zien, ik ben gewoon lekker aan het fröbelen en al mis ik het team enorm dit bevalt me goed. Die druk leg ik mezelf op hoor want ik heb nog nooit eerder in zo'n leuk team gezeten maar toch was het voor mij niet genoeg hobby meer. 
Dit boompje zag ik vorig jaar denk ik van Darja, zo leuk. Daar ben ik maar eens mee begonnen en ik zie wel hoe de pagina verder wordt. Ik laat het jullie vast nog zien. 
Op de zijkant die ik wat dikker gemaakt heb vanwege het boompje plakte ik een stukje van het leuke lint dat ik van Daan kreeg. 

Nou genoeg voor vandaag. Ik val jullie maar lastig met al mijn dagelijkse perikelen. 
Vandaag komt een vriendin een beetje fröbelen en dan gaan we vanavond bij een andere vriendin eten, onze maandelijkse afspraak, heel gezellig altijd. 

Ook voor jullie een fijne dag,
liefs,
Marjolijn. 

zondag 19 mei 2024

Stories&Memories

Deze post maakte ik al even geleden.
Dit is een Art journal pagina. Niet voor mijn eigen Art journal (jammer genoeg)
Een collegaatje uit het Designteam van Elizabeth Craft Designs is afgelopen vrijdag getrouwd en Jilldis had het idee opgepakt om voor haar een Art journal te vullen met van alle teamleden een pagina er in. 
Nu had ik natuurlijk heel veel last van mijn pols en ik wilde dus niets beloven maar het is me gelukt al ben ik er ruim een week mee bezig geweest. Stiekem vond ik dit zo ontzettend leuk om te doen, ik denk dat ik dat Art journalen toch eens wat meer op ga pakken, ja ja, op mijn gemakje.....
In de pagina heb ik allerlei dingetjes verwerkt. 
Een vintage envelopje, zelf gemaakt met daar in een briefje met een persoonlijke wens voor het bruidspaar. Wat tagjes die een laagje vellum kregen met daarop een stempel die ik bewerkt heb met embossingpoeder. Nog 2 envelopjes, 1 met een theezakje er in waar een labeltje aan zit met een tekst er op waar ze misschien iets mee kan doen. Een envelopje van Vellum met een stempel er op, niet goed te zien op deze foto. Een paperclip met een vlindermeisje en een paar hartjes die ik met een eyelet aan elkaar heb bevestigd. 
Alles gaat natuurlijk in een pocket. Hier zie je het meisje met de vlinder goed, het is heel fragiel maar daarom heb ik het zowel aan de voor als aan de achterkant een paar laagjes embossingpoeder gegeven waardoor het best stevig is geworden. 

Hier een foto van de tags met vellum.
De achterkant van het envelopje met een wax seal er op.
De pocket links. De randjes die er uit kwamen met het stansen heb ik een kleurtje gegeven en net onder de inkeping er weer op geplakt. Buiten dat het een heel leuk effect geeft worden de randen ook wat steviger. 
Hier nog een overzicht van de pagina en de label die gemaakt is van zelfdrogende klei waar ik in gestempeld heb, met een laagje distress ink komt de tekst weer goed naar voren.

Alles is gemaakt met producten van E.C.D. uit zowel de Art journal, de Everyday elements als de Planner collectie.

Omdat het uit heel veel sets komt ga ik ze niet allemaal vermelden maar als je er meer over wilt weten mag je het altijd vragen. 

Inmiddels gaat het met mijn pols weer best goed, eigenlijk heb ik (bijna) geen klachten meer.
Ik kan dus aan een inhaalslag beginnen maar laat het haken nog even links liggen, dat lijkt mij een beter idee. 

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn.

donderdag 28 maart 2024

Born to create..

Een albumpje in een envelopje.
Het envelopje kreeg kleur met tea dye distress ink en de randjes kregen een randje sorched timber, daarmee heb ik ook de stempels geplaatst. 
Het albumpje is gemaakt uit 1 vel.
Onderaan dit bericht laat ik wat stappen zien. 
In het albumpje allerlei flapjes en tagjes en mini envelopjes voor leuke tekstjes of fotootjes. 
Ook de buitenkant kreeg wat stempeltjes.
Hier zie je ook de tagjes en de envelopjes.
En de andere kant van dat alles.
Als het albumpje in elkaar gevouwen is past het prima in de envelop. 
Dit was zo leuk om te maken. 

Het is misschien niet goed te zien maar dit is een héél klein albumpje, het is maar 2 x 2,5" en past daarom dus prima in het envelopje uit de Art-journal collectie.
Voor wie het leuk vindt hieronder een kleine beschrijving van het albumpje. 
6x6" designpapier.
Horizontaal rillen op 1 en 3,5 "
Verticaal rillen op 2 en 4 "
Alle randen kregen een kleurtje distress ink tea dye
Snijdt op de rand van 1" de 2 buitenste stukjes weg. 
De onderste vakken worden schuin ingesneden.
Geef ook die randjes een beetje tea dye ink, Alles aan beide kanten.
Niet echt goed te zien en ik heb vergeten om wat foto's te maken maar je vouwt nu de bovenste flapjes naar boven en lijmt ze vast met een dun lijntje lijm 
Uit de reststukjes heb ik een rondje van ongeveer, 1" geponst en een aantal reinforcers waar ik eyelets mee maakte.
Daarmee maak je de sluiting van het albumpje.
1 brad komt op het midden van de pagina onder, ik heb de pootjes een beetje korter geknipt, dat was achteraf niet nodig geweest.
Het andere bradje komt in het flapje boven. 
Het touwtje voor de sluiting heb ik gemaakt van Hemp cord en gekleurd met de distress ink. 
Aan de binnenkant plak ik het andere restje dat netjes is afgerond met een hoekpons. 
Verder zal het wel duidelijk zijn hoe het in elkaar zit en dan begint het leukste werk. Het vullen en aankleden van het albumpje. 
Ik heb voor dit albumpje alleen E.C.D. producten gebruikt maar wel uit diverse collecties. 
Voornamelijk uit de Art-journal collectie en de planner collectie.
Het papier is uit de Cute&Whimsical collectie Pretty Pastels.

Het was weer heerlijk prutsen, ik heb er van genoten. 

Bedankt weer voor je bezoekje en alle lieve reacties die jullie sturen, dat vergeet ik eigenlijk altijd te zeggen maar het is zo leuk om al die reacties te lezen. 
XOX
liefs,
Marjolijn. 

dinsdag 26 maart 2024

Happy Easter (slidercard)

Vandaag maakte ik deze slider card. Nou ja, stiekem was ik er gisteren al mee begonnen maar toen was ik niet helemaal tevreden en ben ik er mee gestopt. 
Ik wilde een soort van stolp maken maar wat ik ook deed het bleef op een ei lijken. 
Ach ja, het werd dus een stolp, in de vorm van, je raad het al, een ei. 
Eigenlijk had ik gewoon eens zin om lekker zomaar te fröbelen. 
Niet met in mijn achterhoofd de gedachte, ik moet eigenlijk dit gebruiken of oh dat is niet van die collectie, gewoon lekker spelen met wat ik zoal heb. 
En wat denk je? Uiteindelijk werd het toch allemaal E.C.D. en 1 stempeltje van Tim Holtz omdat ik die van E.C.D. die ik heb niet vond passen. haha.
De stolp kreeg een laagje embossing poeder, 3 laagjes zelfs al zie je het niet goed op de foto.
Ook de vogeltjes kregen een laagje embossing poeder.
Onder de stolp, nog een vogelhuisje in de regenton want die vind ik zo leuk!
En de kippetjes, ik heb ze al heel lang maar had ze nog nooit gebruikt, erg hè.
Op de slider heb ik het stempeltje van Tim gebruikt.

Uit bijna alle collecties van E.C.D. heb ik wel iets gebruikt. 
Teveel om op te noemen maar vragen mag altijd. 
Het was heerlijk spelen met al dat moois.

En nu ga ik weer een rondje bloggen, kijken wat jullie allemaal hebben gedaan de afgelopen dagen. 

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

zondag 2 april 2023

Make today count. (Art-journal)

Eindelijk heb ik de nieuwe Art-journal collectie kunnen bemachtigen en wat is hij leuk!!!
Ook erg leuk om mee te werken in de planner(s) wat ik zeker ga doen.
Voor de 1e pagina's he ik echter uitsluitend spulletjes uit de nieuwe collectie gebruikt.
Het envelopje vind ik zo schattig, het zit los op de pagina dus je kunt het er uit halen. Met de cardholder van de Flip-Flop card heb ik een opening in de pagina gesneden zodat het envelopje op zijn plek blijft zitten. 
Op de pen heb ik met de Mask-techniek eerst de tekst "my story" gestempeld en daarna pas de vulpen.
Het envelopje kreeg een klittenband stickertje als sluiting.  
Rechts een pocket gemaakt met 2 cards er in.
Alles is bewerkt met distressinkt Frayed burlap en kreeg een randje goud met Gilding wax. 
Verder alleen een stukje jute op de pagina's gebruikt.
Het slotje heb ik eerst een bruin kleurtje gegeven met early espresso van Stampin'Up! 
Dat is een heel mooie echt donkere bruine kleur. 
Daarna heb ik het slotje met een 3d embossingmal van Tim Holtz bewerkt.
Na het embossen kreeg het met versamark en clear embossingpoeder wat laagjes. 
Zo heb ik ook het sleuteltje bewerkt, dat is nu net een echt sleuteltje.😍
Ook de 2 kleine "schroefjes" heb ik zo gemaakt. 
Het zijn rondjes uit de reinforcments die ik met de 3d embossingmal heb bewerkt. een heel gepruts maar dan heb je ook wat. Ik dacht dat ik nog van deze brads had maar kon ze niet vinden dus een oplossing bedacht. 

Nu ga ik weer verder met de planner!

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn.

zaterdag 11 maart 2023

Art journal day 15&16

Alweer 16 dagen van de vastenperiode zijn voorbij, het gaat best goed al zondig ik zo hier en daar. 
Over het algemeen haal ik de meeste doelen wel op een dag, sommige gaan beter dan de anderen. Je zou denken dat het eten het grootste probleem zou zijn maar dat valt eigenlijk reuze mee en begint zelfs al meer een patroon te worden. Ik ben dan ook al behoorlijk wat afgevallen, yessss, of ik mijn gewenste gewicht ga halen weet ik niet maar het gaat echt de goede kant op, daar ben ik heel blij mee en ik merk het aan alles. Het meer bewegen is wat lastiger, de koude lucht buiten maakt het moeilijk ademen tijdens het wandelen en het lukt me nog steeds niet om als een slak te wandelen, dat zou ik van de Ergo juist wel moeten doen maar ja, ik heb mijn hele leven rondgerend en nu dat niet meer gaat is dat toch een dingetje. Ik begin in mijn oude tempo en na een paar honderd meter moet ik al minderen, zeker als ik met iemand samen loop en ook nog gezellig aan het kletsen ben, dat gaat dus echt niet meer. Maar ik ben buiten en geniet er van, de dagen dat ik wel ga. Het moelijkste is om geen geld uit te geven aan hobby spullen. Tja, dan moet je ook niet naar een beurs gaan natuurlijk maar dat was ook voor een vriendin natuurlijk ( ik moet mezelf toch een excuus aanpraten) Het is allemaal ook zo verdomde leuk wat er op de markt komt. Maar hey, ik heb niet eens tijd om het allemaal te gebruiken hihi. Maar goed, een puntje om nog meer op te letten dus. Zolang ik niet over mijn "mezelfopgelegde" budget ga ben ik tevreden. 
Oh ja, en horeca, ik zou 40 dagen niet naar de horeca gaan, maar ja, als dochter lief vraagt om een kopje koffie te gaan drinken in de stad zeg ik geen nee natuurlijk. Quality time met de kinderen is een van mijn doelen. ;) Natuurlijk wil zij dan ook iets lekkers bij de koffie, en alleen eten is niet gezellig dus doet moeders maar mee. En het was heerlijk, bij Anne&Max een
"scone with clotted cream and lemon curd"
gegeten en van genoten, wat is dat lekker!!
De verpakking van het bestek heb ik op de pagina verwerkt. 
Nu even over deze 2 pagina's, ik ben weer in mijn doosje met allerlei niet gebruikte dingetjes gedoken en ik heb zelfs een paar pagina's uit mijn planners waar toch geen foto's op zaten en waar ik niet zo tevreden over was aan stukken gescheurd, geknipt en daar onderdelen van op deze pagina gebruikt. De tagjes in de bestekhouder zijn daar een onderdeel van. 
En dan deze lieve dame, een flower fairy. ik weet al niet meer wie het was maar iemand tipte me met 
deze pagina en wat werd ik daar vrolijk van!! 
Ik heb dus een paar van die vrolijke feetjes uitgeprint en deze heb ik hier in een shaker verwerkt met de borduurring uit de "Craftlover"set van E.C.D.
De shaker heb ik gemaakt met een verpakking van een stempel-set. 
Het zakje heb ik geseald met (ikweetnietmeerhoedatapparaatjeheet) en dat werkt prima. Daar wat shaker materiaal in en klaar. Ik was op zoek naar Domes, Shaker blisters van 6,5 cm oftewel 2,5" maar die kon ik niet vinden dus ik moest zelf aan de slag.
Inmiddels heb ik ze gevonden maar (nog) niet gekocht, goed hè!!!
Dit werkt ook prima en is niet zo dik in mij Art journal. 

Nou dat was even een update vandaag.
Nu weer verder ;)
Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn
Scraplijn