woensdag 2 november 2022

Designer Planner (blanco)

Zo ontzettend leuk!!! E.C.D. heeft een blanco planner gemaakt die je zelf kunt bewerken. Hoe je dat doet? Dat is aan jou, er zijn zoveel technieken en ideeën.
Ik heb er dit van gemaakt en ben er zelf erg tevreden over. 
Een heel persoonlijke planner dus.
Deze planner is voor mijn December day-by-day dit jaar.
Ik heb er een shaker in verwerkt met het jaartal.
Hij kreeg een mooi gouden randje!!
En in de shaker, sterretjes en cijfertjes van Glow in the dark materiaal. 
Zo leuk!!!
Links is de planner zoals hij er voor bewerking uit ziet.
Dit zijn de producten die ik heb gebruikt om de planner geheel naar mijn idee te bewerken. 
Ik zal hieronder een lijstje plaatsen met de producten.

En dit is wat ik heb gedaan!
Eerst heb ik de planner bewerkt met de Amsterdam clear gesso, dan heeft hij een betere hechtlaag.
Met de stencil en texture-paste heb ik de linkerbovenhoek bewerkt. 
Langs de rand heb ik de holly blaadjes op geplakt, dit heb ik met boekbinderslijm gedaan. 
In de rechterhoek onder heb ik een "lapje" geplakt dat ik al eerder gemaakt had. Wat je daar doet kun je zien in dit filmpje
Daar heb ik met een bijpassende mal van de shaker een gat in gemaakt.
Eerst heb ik op de achtergrond van het stukje waar de shaker komt de cijfertjes geplakt, deze zijn uit greyboard en glow in the dark folie gestanst.
Voordat ik de folie er op geplakt heb is dat stukje eerst bewerkt met black gesso, daarna de glow in the dark cijfers over de al bewerkte cijfers geplakt, de folie heeft een plaklaagje meer ik heb er wat extra lijm op gedaan, tacky glue.
Wat glow in the dark sterretjes erbij gelegd en de shaker geplaatst, ook die kreeg een extra laagje lijm.
Achter de lap cream-paste heb ik de uit gestanste tekst "December day by day" gelijmd met boekbinderslijm.
Als alles echt goed vast zit, controleer dat goed!!!, krijgt het geheel een laag black gesso. 
Laat dat ruim een half uurtje drogen en dan begint de grootste lol. 
Heerlijk smeren met hele dunne laagjes guilding wax, ik gebruikte diverse kleuren. Dat geeft een heel mooi effect.
Gebruikte producten.

ECD planner blanco
ECD stencil, (nieuwe collectie)
sidekick planner set. polaroid style no 21
December days sidekick set
Stamperia texture impression
Boekbinderslijm
Shaker
Glow in the dark folie
Glow in the dark stars
Amsterdam clear gesso
Black gesso
Texture paste
Cream paste
Diverse kleuren guilding wax

Ik hoop dat jullie hier een ideetje opgedaan hebben wat je kunt doen met de planner. 
Bedankt voor je bezoekje,
liefs,
Marjolijn. 

8 opmerkingen:

Els zei

wouw Marjolijn wat heb je deze planners prachtig gepimpt.
Het guilding wax geeft een heel mooi resultaat.
Groetjes, Els

Je@net zei

Wauw....dit is zo gaaf, Marjolijn. Super mooi gemaakt!

Anoniem zei

Prachtig met een goede uitleg. Ik krijg gelijk zin om een bestelling te plaatsen veel plezier met het maken van de inhoud. Anneke

Jolanda Etman zei

Zo gaaf geworden

Anoniem zei

Wauw supermooi. En wat een goede mooie uitleg en met welk materiaal je hebt gewerkt. Supergaaf

ionabunny zei

Gorgeous result. What a beautiful journal. Hugz

Anoniem zei

Wat heb je dit prachtig gedaan!

Kitty zei

Wauw dat ziet er weer supergaaf uit! Maar ehhhh, 2022...???