zondag 16 juli 2017

Sweet memories

Eigenlijk was ik gewoon een beetje aan het prutsen en experimenteren met van alles en nog wat. Uiteindelijk ontstond toch nog deze pagina. 
Een foto uit de oude doos, nou ja, zo'n 12 jaar geleden en ik heb hem bewerkt als een jaren 70 foto, waar we toen zo van moesten huilen omdat alle kleur uit je foto's geleidelijk aan verdween. 
Nu is het hip!! 
De foto heb ik geprint op vellum, en op gewoon glossy fotopapier, deze twee liggen over elkaar heen. Het geeft een heel apart effect wat je op mijn blog niet goed ziet natuurlijk maar ik vind het echt gaaf. 
Dit kaartje had ik al laten zien, het enige wat ik er aan toegevoegd heb zijn wat glaskraaltjes en de pocket heb ik afgesloten met de fuse.
Op dit kaartje heb ik met de nieuwe star mask stencil van Scr@p en stempel inkt op vellum een pocketcard gemaakt. Ook daar weer wat glaskraaltjes en senquins aan toegevoegd en nog wat kleine blaadjes die ik nog over had. Ook deze pocket gesloten met de Fuse. 
Dit is de bewuste foto misschien kun je het een klein beetje zien dat hij op vellum is geprint. 
Het woord hello heb ik met de Stick&peel mask van Scr@p getekend en daarna ingekleurd met een watervaste zwarte stift. Ik was er niet van overtuigd dat ik het mooi vond maar heb het toch zo gelaten op advies van mijn vriendin. 
Ook hier heb ik de star mask stencil gebruikt met gelatos deze keer, een ander probeersel, werkte niet echt lekker maar het resultaat vind ik wel leuk. 
De tekst heb ik gemaakt met de silhouette, wat een gedoe!!! Ohhh, ik ben er bijna de hele dag mee bezig geweest en als ik heel eerlijk ben zou ik nu weer opnieuw het wiel uit moeten vinden, ik vind dat print&cut heel leuk, zeker voor deze teksten maar ik moet er echt mijn draai  nog in vinden en hopen dat het straks wat vlotter gaat. 
Wel heel blij dat ik mijn eigen handschrift weer heb als font en dat kan ik dus ook in de Silhouette cameo gebruiken, zowel om te printen als om uit te snijden, hoe leuk is dat?? 
Ook dit kaartje heb ik afgewerkt met wat kleine blaadjes en glaskraaltjes en de fuse.

Al met al vind ik het een leuke pocketpagina geworden en wie weet doen jullie wat ideetjes op met mijn experimenten. 
Misschien heeft iemand ook nog tips voor mij waar ik kan kijken naar goede filmpjes met uitleg voor de print/cut functie van de silhouette. 
Ik hou me aanbevolen.
Dit zijn de gebruikte materialen 


Bedankt weer voor het kijken, 
liefs,
Marjo(scrap)liijn. 

Geen opmerkingen: