zondag 14 februari 2010

scarborough fair

Op het Scrappersanonimous forum werd ik uitgedaagd voor een Personal challenge. de opdracht was, Maak een layout met een foto van jezelf en laat een (stuk van) je favoriete songtekst terugkomen... De tekst moet minimaal de grootte hebben van een refrein, dus niet één regel.
Van Klaske. Ik heb de hele tekst gebruikt.
Ik ben erg weg van Ierse muziek traditionele folk en dit is een van mijn favoriete nummers. Omdat het een traditional is is niet meer bekend van wie het originele lied is. Honderden artiesten hebben het uitgevoerd. Mij ontroert het nog steeds en ik vind vooral de versie van Simon & Carfunkel en die van Celtic Woman helemaal geweldig.
Er moest een foto van mezelf bij en daar bleef ik maar mee stoeien, het paste niet in mijn optie. Uiteindelijk heb ik de foto omgezet naar sepia en gewoon op een correspondentiekaartje uitgeprint. Nu stoort het mij niet meer zo maar mooi kan ik het niet vinden. Verder heb ik er wat symbolen van Ierland bij geplakt, zoals de zwaan het klaverblad en de gouden harp.
Ik vond het wel een erg leuke opdracht. Het is mijn grote droom om ooit nog naar Ierland op vakantie te gaan maar omdat ik niet goed durf te reizen en vliegen al helemaal niet mijn ding is vrees ik dat dat niet gaat lukken.

Ik ben weer erg benieuwd naar jullie reactie's en bedankt alvast voor het kijken.
Liefs Marjolijn.

8 opmerkingen:

Chantal zei

En toch vind ik hem helemaal kloppen hoor, mooi gedaan. Waar ik me over verbaas is dat de tekst op het achtergrondvel geprint is. Of je hebt een printer die A3 kan printen of je hebt ergens een kniplijn verstopt? Maar kortom je persoonlijke uitdaging is zeer geslaagd.

Scrappiness zei

Ik heb dezelfde vraag als Chantal haha!! En verder vind ik het een ontzettend mooi lootje, leuk met alle Ierse symbolen en ook het lettertype helemaal in stijl. En wat de foto betreft....ik wilde ook nooit mezelf op de foto zien. Toen las ik een tip van een scrapper; neem eens een foto van 5 of 10 jaar geleden, jeeeeeeeeeeeee wat zag je er nog goed uit toen! Neem deze foto waar je ontevreden over bent over vijf jaar weer eens in de hand en wat zul je dan zeggen?!...

Ellen zei

Ik vind hem super!! Hij klopt gewoon helemaal!!
Hele mooie details!

Astrid Zwaan zei

Moeilijke opdracht Marjolijn, om over jezelf te scrappen....ik denk dat ik er zelf ook heel veel moeite mee zou hebben!!!
Jij heb dit heel mooi voor elkaar gekregen, super foto van jezelf en nog wel met je nieuwste kapsel.

Anoniem zei

Marjolijn....het lootje is weer helemaal super....en idd alle details kloppen zo mooi bij elkaar....en je foto is erg mooi (knappe meid hoor)helemaal te gek dus.....

lieve groet Lilian

Maja Rijkers zei

Hij is mooi hoor Marjolijn. Toepasselijk lettertype. Ik heb dezelfde vraag als Chantal en Jolanda !!

Bea zei

Ondanks de moeilijke opdracht heb je het toch heel goed gedaan ? Je foto is niets op aan te merken toch je ziet er lekker pittig uit hoor !
Mooie tekst zo op de layout met de leuke ierse details ! En ik hoop voor je dat je toch eens de moed krijgt om er heen te reizen en wat zal je dan genieten !!!!
liefs Bea

Eefje Bouweriks zei

Ik vind m erg mooi geworden,

Gr.
Eefje