donderdag 11 november 2010

Kersthuisje

En weer een leuk item gemaakt met de scrapkit, helaas nog steeds geen lay out maar misschien ga ik met deze foto's wel een lay out maken.
Het huisje is gemaakt met een templatemal van Joy, ook verkrijgbaar bij Scrapfever. 
Hij werkt hetzelfde als de mal uit de kit van het taartpuntje. Ik heb hier wel het dakje rondom met 1" vergroot omdat ik graag een randje wilde maken met een pons en ik vind een overhangend dakje ook leuker.
De boompjes zijn gemaakt met de die van Marianne design. Het hekje met een sizzix die en de vogeltje met de cricut, Serenade cartridge. Sinds ik mijn gypsy heb ben ik weer opnieuw verliefd op mijn cricut.
Alle randen zijn bewerkt met distressinkt, alle details bewerkt met (distress) embossingpoeder.
De plaksteentjes op de boom komen van het kruitvat.
Het bolletjeslint zat ook in de kit van SF.
Ik ben er best wel even mee bezig geweest want steeds vond ik het huisje niet af. Ik zou er nog wel een heleboel bij willen doen maar vond het ook wel weer goed genoeg zo. "Less is more" zeggen ze weleens.

 
Dit vind ik zo leuk om te doen, lekker freubelen.
Hier nog een foto van alles wat ik tot nu toe gemaakt heb met de scrapkit.
Op naar het volgende ideetje.


Bedankt weer voor het kijken en tot het volgende projectje.
Liefs Marjo(Lijn)

woensdag 10 november 2010

3 Kingbox

Een 3 King box, is hij niet leuk!!!!
En zo leuk om te maken, de template kun je hier downloaden.

Ik heb hem gemaakt van craftpapier, dat heb ik op A4 formaat gesneden zodat ik het patroon direct op het papier kon printen.
Even een beetje knippen en rillen en dan kan de lol beginnen. Ik heb hem aagekleed met het papier uit de Scrapkit van Scrapfever. Echoparker, alleen het muziekpapier (ook van EP) zit niet in de kit.
Daarna rondom jutelint en een reep EP die bewerkt is met de EK randpons die ik tijdens het Scrapheapweekend cadeau kreeg van Carla!!! Hij is zo mooi!!!!!!
De plaksteentjes vond ik gisteren in het schap bij het kruitvat.
De stempels zijn uiteraard van Magnolia en al oudjes maar oh zo leuk voor dit project. Ze hebben allemaal een manteltje aan van organza stof.
De kroontjes zitten met een stukje foamtape op de hoofdjes geplakt. Het kroontje is overigens ook van Magnolia.




 
Langs de rand van de kroon van het doosje heb ik wat bolletjeslint geplakt. De magnoliaafdrukjes zijn overigens ingekleurd met derwentpotloden maar niet met terpentine bewerkt, ik heb deze keer eens gewerkt met het blenderpotlood, ook van derwent. Dat gaat dus prima en verwerkt de kleuren heel mooi door elkaar.
Verder heb ik alles met distressinkt  bewerkt en heel veel stickles gebruikt.
Al dat goud en glitter hoort natuurlijk bij 3 Koningen zingen. Ik ga er zeker nog een maken. Erg leuk om te doen en met een kleine aanpassing ook weer voor van alles bruikbaar!


Dank jullie wel weer voor het kijken en jullie lieve BBtjes, dat vind ik altijd zo leuk om te lezen, daar word ik echt vrolijk van.
Liefs Marjo(Lijn)

dinsdag 9 november 2010

Kerstkaartje??? en ATC's

Ik vond het zo leuk om een echt brandend kaarsje in de waxinelichtkaart te maken dus ik heb hem een beetje aangepast en uiteraard een kaarsje op batterijen er in gezet. Het papier komt weer uit de scrapkit van Scrapfever. De achtergrond is bewerkt met een embos mal van de Cuttle bug.
De boompjes zijn gemaakt met een creatable stans van Marianne design. De stempel, zooooo leuk, van de Action. Er zijn er heel veel verschillende.
Randpons van MS.Verder de sneeuwpen weer lekker dik gebruikt en daar wat magic dust overheen gestrooid.
Het wordt al aardig kerstig hier in huis!
Ze staan allemaal nog geshowd in de kamer. Nu kan ik er zelf nog even van genieten.

Ook mijn laatste ATC voor de Rozen swap bij Scrapfever.

Ik was op zoek naar teksten over rozen, eigenlijk een songtekst. Een Ierse traditional "the last rose", maar toen ik deze beschrijving over de symboliek van de roos tegenkwam ben ik daar wat mee gaan spelen en heb er mijn eigen achtergrondstempeltje van gemaakt. Vond hem zo toepasselijk. De rozen stempel heb ik er gewoon overheen gestempeld en ingekleurd met distressinkt. Het roosje is gemaakt met speciale hele lichte klei en een pushmold, de roosjes en blaadjes zijn bewerkt met glimmermist en magic dust.  

En hier de ATC's die ik in ruil heb gekregen!

Mijn map begint al bol te staan, misschien tijd voor een nieuwe map!

Bedankt weer voor het kijken
Groetjes
Marjol(Lijn).

woensdag 3 november 2010

Vogelvoederhuisje.

Afgelopen weekend heb ik dit vogelvoederhuisje aangekleed. Het huisje en het vogeltje zijn van de Action afkomstig en spotgoedkoop!
Het papier is uit de SFkit van Oktober.

Het huisje is bespoten met glimmermist. de kleur weet ik niet meer.
Met Liqued pearls heb ik de randjes bewerkt.
Langs het hartje heb ik een kantje verwerkt.
Tilda is ingekleurd met derwent potloden, ze zit op een stukje van een bloementak van Prima.
 Deze bloemen zijn gemaakt met een bloemenstans van TH, ik weet niet hoe hij heet maar hoop dat hij inmiddels in bestelling is. Ik MOET hem hebben! Wat een leuke stans is dat en wat kun je er prachtige bloemen mee maken.
Kijk die Tilda eens stardust wegblazen. Wat een liefje is het toch.
 En hier nog een detailfotootje van het vogeltje.
Ik ben er heel tevreden mee.

Lieve groetjes Marjo(Lijn)

dinsdag 2 november 2010

I love christmas.

Na een ongelooflijk heerlijk scrapweekend met een heleboel scrapmaatjes van de Scrapheap heb ik nu eindelijk tijd om even wat te laten zien wat ik al gemaakt had.
Verder nog geen tijd gehad om dingen af te werken. Maar dat komt wel weer.

Ik heb er inmiddels al drie gemaakt! Een is al weer afgegeven en ik heb vergeten er een foto van te maken. Helemaal blij ben ik met de Joy Craft Mal uit de scrapfever kit!
Heerlijk om mee te knutselen en voor allerlei doeleinden geschikt. Ik heb hier een leuk kerstdoosje gemaakt, alvast voor onder de kerstboom.
Het doosje is gemaakt van Cardstock en als je de mal een beetje handig neerlegt kun je uit 1 vel twee doosjes maken.
Daarna is het doosje aangekleedt met het designpapier uit de kit.
Aan de onderkant heb ik weer gebruik gemaakt van mijn gewonnen Crealiesrandje, daar ben ik ook zo blij mee.
De tekst heb ik gemaakt met de alphabethstempeltjes die ook in de kit zitten. Ik laat het blokje gewoon aan elkaar zitten en stempel dan steeds het hele alphabeth. Dat werkt beter dan met losse stempeltjes vind ik. Daarna knip ik ze uit en in dit geval heb ik ze opgeplakt met stukjes foamtape.
Verder het doosje bewerkt met dingen uit de kit en uit eigen voorraad.
Boven op de deksel heb ik een bloem gemaakt die eerst gestempeld en uitgeknipt is. Een heleboel handwerk dus.
Het labeltje is van krimpie!


Ik heb inmiddels ook al twee van deze doosjes gemaakt voor kinderfeestjes waar Sarah naar toe mag. Een is al weg, de andere zal ik proberen nog te fotgraeren. het is een beetje druk hier op het moment.
Hij is zo leuk, neem maar eens een kijkje daar!

Bedankt weer voor het kijken, en jullie lieve reactie's

Lieve groetjes Marjo(Lijn)