maandag 11 oktober 2010

I'm short, but I'm healthy.

Eva op haar 19e verjaardag. En eindelijk heeft ze een winkeltje gevonden waar ze erg leuke jurkjes kan kopen die haar passen. Eva is namelijk niet zo groot. 1.56 en uitgegroeid dus daar moet ze het mee doen. Lang heeft ze daar moeite mee gehad maar na een fase van compenseren met hoge hakken komen nu zelfs de platte laarzen ook in haar garderobe voor. En het staat haar geweldig. In de envelop zit een persoonlijk briefje voor haar met wat herinneringen aan haar verjaardag en een boodschap dat ze gewoon mag zijn wie ze is. En uiteraard dat ik haar geweldig vind zoals ze is.

De lay out is gemaakt n.a.v. de blinde scrap die Annemiek weer op het Scrapfeverforum had geplaatst.
De titel vond ik in een nummer van Alanis Morisette, Het is een regel uit de song, Hand in my pocket.
Dat was een opdracht bij Scrapping the music getipt door Jo!
Dank je wel daarvoor.

Ik vond het helemaal geweldig om aan deze lay out te werken, alles klopte bij elkaar. Het borduren was een werkje en zo ook het uitsnijden en alles weer passend maken maar heerlijk om te doen. Het papier paste bij de foto de titel ook en zo ook de sketch. Zelden ben ik zelf zo tevreden over een lay out.
De bloem en de titel zijn gemaakt met een Tim Holtz die van Sizzix, voor het borduren heb ik een mal gebruikt van Bazzil, zo mooi en leuk om te doen. Het blaadjeslint heb ik door het kant heen geregen.
Verder was het veel knippen distressen met inkt en een distresser, wat glaze art en goed de beschrijving lezen van de blinde scrap. Maar dat omschrijft Annemiek zo goed dat het bijna vanzelf gaat.
Ik heb wel het een en ander gedraaid.
Weer een pronkstukje voor Eva's album.
 
Bedankt weer voor het kijken en jullie lieve berichtjes.
 
Groetjes (Marjo) Lijn.

zaterdag 9 oktober 2010

Nog een boxcard.

Deze keer voor een vriendinnetje van Sarah die deze week jarig is.
In het doosje zit nu een haarfroezel, ik weet nooit hoe die dingen heten dus ik heb ze maar een naam gegeven.
Deze keer weer eens gebruik gemaakt van mijn nestabillitie's. Die kwam ik tegen bij de verhuizing van mijn scrapplek, ik was ze bijna vergeten.
Het papier is van cloud9design.
Verder een magnoliastempeltje ingekleurd met mijn derwentpotloden.
Ook het feeën stafje is van magnolia. 
Alle randjes bewerkt met een oud bruin stempelkussentje, ik vind het toch zo kaal zonder.
Wat blaadjes en bloemetjes gestanst met een sizzix die en een randje gemaakt met  de MS  randpons. In de hartjes van de bloemetjes zijn dew drops geplakt, en langs het randje boven wat flower soft.
De vleugeltjes en het sterretje op het stafje zijn ook nog bewerkt met stickles.
Aan de zijkant zit een tag verwerkt met daarop een wens voor de jarige job.

Het afdrukje heb ik na het kleuren nog bewerkt met een derwent burnisher potlood, het is niet goed te zien maar daar krijgt het een prachtige glans van.
Sarah vind hem prachtig  en ik ben blij met het resultaat.
Jullie weer bedankt voor het kijken en de lieve berichtjes.

Groetjes (Marjo) Lijn.

maandag 4 oktober 2010

kraamkadokaartje

Eindelijk is het me gelukt om weer eens heerlijk te scrappen. Ik ben begonnen met de "blinde Scrap" maar die mag ik uiteraard nog niet laten zien dus nog even geduld. 
Naar aanleiding van de leuke WCMday op het  Scrapfeverforum heb ik gekozen voor het kaartje van Tamara, de andere volgen nog maar deze vond ik zeer geschikt om als klein kraamkadootje te maken. Aangezien onze buren een baby hebben gekregen kwam dit ideetje me goed van pas. Ik heb hem zelf pas nog gemaakt maar Tamara had ook een gekantelde versie laten zien en daar was ik direct verliefd op.
In het doosje moet nog een paar babysokjes maar aangezien de winkels nog dicht zijn moet dat even wachten tot vanmiddag.

Het doosje is gemaakt van Designpaier van Sassafras de Indie lijn en de bloem van een restje Prima Marketing.

De bloem heb ik gemaakt met mijn nieuwe Die van Tim Holtz waar ik reuze blij mee ben! De randjes zijn geinkt en gekruld met een satestokje, daarna nog wat roze stickles aangebracht. Een mooie braad en wat bedeltjes en klaar.

In de flap van het kaartje heb ik met een ronde pons een stukje uitgeponst en er een Tag in gedaan met uiteraard een felicitatie erop.
Dat vond ik een leuke ontdekking van mezelf!
Nu maar hopen dat de buren het ook leuk vinden.  
Wat denken jullie?

Groetjes weer,
(Marjo) Lijn.

vrijdag 1 oktober 2010

Kabouter Christoffel

Weer een nieuwe ATC swap. Deze keer had Sandra het thema gekozen en het was Kinderliedjes/rijmpjes.
Mijn versje komt uit een heel oud kinderboek van Lea Smulders,
"En toch,...................zijn er kabouters".
Ik had het als klein kind maar was het boek kwijt en heb er jaren naar gezocht.
Uiteindelijk kwam ik het in 2002 tegen op een internetboekenwinkeltje in tweede hands boeken. Ik heb geen moment getwijfeld en het meteen gekocht. Eva was al weer te groot voor een kabouterboek maar omdat ik er zo lang naar op zoek was geweest en de jeugdherinneringen steeds meer boven kwamen kon ik het niet laten.
Een klein jaartje later kon ik er toch nog uit voor gaan lezen want toen kwam onze kleine Sarah.
De wonderen zijn dus echt de wereld nog niet uit.
 
Ik heb het plaatje dat bij het versje stond gescand en uitgeprint, daarna ingekleurd met Derwent potloden. De pantoffel heb ik met carbonpapier op krimpie getekend en ook weer ingekleurd en toen uitgeknipt en gekrompen. Ik ben er heel blij mee, doet mij toch weer denken aan mijn eigen kindertijd. 
Hier nog een foto van de ATC's die ik heb geruild, ik vind ze weer superleuk, allemaal.
En ze zijn zo verschillend en leuk allemaal. Op weer naar de volgende swap, deze keer wordt het thema, Rozen, gekozen door Daniella.

Groetjes weer en bedankt voor het kijken.
(Marjo) Lijn. 

zaterdag 25 september 2010

mini kerstcadeautje.


Bij "Kaarten maken met Tiets" kon je een digistempel downloaden van pollycraft. Je moet dan wel meedoen aan de wedstrijd anders krijg je nooit meer een digistempel. Omdat ik maar erg weinig tijd ter beschikking had en ook nog eens lekker ziek werd heb ik mijn digi verwerkt op een kaart die ik al had gemaakt, zonder stempelafdrukje. Samen met het idee van Raffaella om waxinelichtjes in het doosje te doen is het een heel geslaagd idee geworden vind ik zelf. Hier nog een detailfoto.
En, kun je haar nog vinden? Tussen al dat zwart en wit. Ze is wel lief he! De randen van haar muts, jas en schoenen heb ik bewerkt met de Snowpen die volgens mij ooit in een kaartenkit van Scrapfever zat.
De leuke stempel links met de kerstgroet is van Sandra, die kreeg je ook gratis. Heel erg leuk zijn de teksten en uiteraard leuk om te verwerken zo. Mijn minikerstcadeautjes komen wel weer klaar dit jaar.

Verder loop ik enorm achter met alles wat ik wil en moet doen, dat heeft uiteraard te maken met de grote verhuizing binnenshuis van mijn knutsel/scrapplekje. Ik ga definitief van de zolder naar beneden verhuizen. Ik word een beetje somber op die zolder zonder uitzicht.
en omdat ik straks ook miniworkshopjes wil gaan geven aan huis is het wel zo makkelijk als niet iedereen naar boven hoeft.
Nog even geduld dus eer er weer wat nieuws te bewonderen is van mijn hand.

Lieve groetjes (Marjo)Lijn.