donderdag 1 augustus 2024

Opruimen!!!!

Afgelopen dinsdag heb ik een radicaal besluit genomen. Ik was er al veel langer over aan het nadenken maar nu heb ik de knoop doorgehakt zoals ze dat dan zeggen.
Ik ben gestopt met het maken van D.T. werk voor E.C.D.
En niet omdat ik het niet meer leuk vind want ik vind het geweldig!
Maar ik vind nog zoveel meer geweldig!
En aangezien mijn energie level niet meer is wat het is geweest bedacht ik me dat ik eigenlijk alleen nog maar wil doen wat ik leuk vind, op het moment dat ik het leuk vind en met de spullen die ik op dat moment leuk vind, E.C.D. of iets anders.
En zo gezegd, zo gedaan dus.
Ik zal het vast gaan missen en soms ook denken waarom heb ik hier ook alweer voor gekozen want dat ben ik ook!

Voor nu ben ik dus aan het ruimen, ruimen, ruimen, mijn hobbykamer anders aan het inrichten. 
Heel veel weg doen, ik denk bijvoorbeeld aan al die dozen met restjes papier en uit gestanste figuurtjes.
Nee het gaat niet de prullenbak in want er is altijd wel een hobbyclub o.i.d. die daar nog wat leuks mee kunnen. 

Dat is dus de reden dat ik al een paar dagen een beetje onzichtbaar ben in Blogland.
Ook geen bezoekjes hier en daar want als ik eenmaal achter die P.C. zit slokt het mijn tijd op. 
Jullie weten nu dus waar ik mee bezig ben en ik kom snel weer terug. 
Of ik op alle berichtjes die ik gemist heb dan zal reageren dat beloof ik niet maar ik pak de draad dan weer gewoon op en ik hoop dat jullie dan ook weer gezellig bij mij komen kijken. 
Voor nu, fijne dagen, geniet van de zon of van de regen en

Oh het plaatje plukt ik van Internet. 
Mijn hobbykamer puilt net zo uit als deze bezemkast. 

tot snel!

Liefs,
Marjolijn. 

17 opmerkingen:

Angela zei

Hoi Marjolijn,
Ik zou dit bericht ook geschreven kunnen hebben. Alleen met dit verschil dat ik die beslissing nog niet genomen heb..... ben (nog) niet zo moedig.
Je hebt groot gelijk. Freubelen met materialen waar jij op dat moment mee wilt werken en niemand omdat er iets af moet.
Succes met het opruimen en we zien je vanzelf weer verschijnen.
Ik ben zelf trouwens ook niet zo actief in blogland..... het slokt inderdaad heel veel tijd op.

!neke zei

Denk een goede beslissing , maakt ook ruimte in je hoofd !!!!
Succes met ruimen !!!!
groeten Ineke

femke zei

Heey Marjolijn,

jammer om te moeten stoppen met wat je leuk vind maar je gezondheid gaat toch echt voor. Dat is ook een van de redenen dat ik juist in een DT zit zonder die strenge deadlines en inderdaad er is meer hobby leuks dan alleen ECD.
Hopelijk geeft het je wat meer rust.

Groetjes Femke

Ellen zei

Een goed besluit heb je genomen vind ik…doen wat je leuk vindt en die hobbykast…bij mij is het nog erger en kan niet eens meer aan mn bureau zitten. 🙈 mijn probleem is dat ik niets weg kan gooien maar heel veel gebruik ik nooit meer 🤷‍♀️
Je vorige creatie is ook een beauty, prachtig gedaan!
Succes met de klus!

Claudia's kaartjes zei

Oh, ja kan mij inbeelden dat het geen makkelijke keuze is. Jammer!! Maar je moet inderdaad iets doen waar je je goed bij voelt.
Veel suc6 met het opruimen van je hobbykamer.

Creatieve Groetjes Claudia

Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls
Girlz Rebel Challenge
Girlz Creative Fun Art of Scrap

Trijntje zei

Succes met het opruimen.ik denk dat wij als kaarten makers en scrappers allemaal veel spullen hebben. Als je al jaren bezig bent.. verzamel je veel. En wegdoen is soms lastig..et is goed om af en toe op te ruimen. Ik wil straks ook weer bezig. Maar wij zijn in de zomer veel onderweg.. leuk om in een dt te zitten maar het geeft ook verplichtingen... vooral als je dat zo gaat ervaren is het verstandig om er mee te stoppen. Je kan nu maken wat je wil en wanneer met welke materialen.. het is hobby. Succes. Groeten Trijntje

Sigrid1972 zei

Heel begrijpelijk Marjolijn. Kiezen voor jezelf is uiteindelijk de beste beslissing, al voelt het nog niet zo misschien. Succes met opruimen en tot je volgende creatie!!!
Groetjes, Sigrid

Elizabeth zei

Ik snapte er in eerste instantie niets van, want was is DT en wat is ECD...
Totdat ik rechts op je blog een logo zag, en daar heb ik maar weer even op zitten googelen.
Dus ik denk dat je kaarten ontwierp, of maakte je voorbeelden..., of...
In elk geval ben je er druk mee geweest en is het je op dit moment teveel i.c.m. andere dingen.
Gelukkig ga je geen dingen weggooien, want oh... ik dacht al... jammer jammer jammer...
Maar wat zal het heerlijk aanvoelen nu je deze beslissing hebt genomen en je hobbykamer door bent gegaan!

Anoniem zei

Herkenbaar hoor! Je verbinden aan een merk is natuurlijk erg leuk, maar er is zoveel meer. Ik snap dat helemaal! En ook al ben je geen Dt lid meer, je blijft er vast vaak mee werken en daarbij ook met andere merken. Komt helemaal goed met dat opruimen en succes daarmee!

Anoniem zei

Hier Marjan, zit ik een heel verhaal te typen...zie ik het niet terug. Misschien spam? Maar kwam erop neer dat ik jou heel goed begrijp en succes wens met opruimen!

GerJanne zei

Nou dat is slim! En zeker om die restjes en uigestanste figuurtjes weg te geven! Stoppen met DT werk is altijd spannend, maar van veel mensen hoor ik dat het ook een soort rust geeft! Succes verder en bij mij reageer je alleen maar op de laatste hoor. Ik ben soms niet bij te houden....

Anja v K@@rten zei

Hoi Marjolijn,
Wat stoer dat je deze beslissing hebt kunnen maken. Dit zal zeker niet makkelijk voor je zijn geweest.
Maar wat je zelf al schreef, dingen doen die je echt leuk vind wordt een hobby genoemd! ;-) En ik weet zeker dat jij je eerst even een tijdje ontheemd zal voelen maar daarna komt de inspiratie, de rust en het genieten weer volop terug!
Ik weet nog dat bij mij het stoppen van het Crealies DT en het verdwijnen van de druk en het moeten een ware verademing was. Ondanks dat ik het met veel plezier en inzet gedaan had!
Dus Marjolijn; Strakjes weer lekker verder met het genieten van onze hobby!!!
Creatieve groetjes en succes met het sorteren en opruimen!
XXX Anja

Angélique zei

Als j8j je er goed bij voelt is het een goede beslissing.
Succes met opruimen, alleen al dat gedeelte van je verhaal zou ik al moeilijk genoeg vinden.

Hobby Hoogland zei

Soms moet je een beslissing nemen die jou ten goede is.
Dus denk een goede keuze.
Veel succes met opruimen , en straks weer met goede wil zoetjes aan beginnen.
We zien het wel wanneer je weer iets op je blog zet.
Ik ruim ook hier en daar wat op en gaat dan naar mensen met een beperking die er heel blij mee zijn.
groetjes Marjan.

KarinsArtScrap zei

succes met opruimen en we zien je vanzelf wel weer verschijnen Marjolijn ........gr karin

Kitty zei

Oooo, wat dapper! Kun je niet een beetje van die opruiminspiratie deze kant op sturen? Het puilt hier ook uit... ;)

Elly zei

Super herkenbaar! Ik heb er heel veel rust van gekregen door niks meer verplicht te maken voor een DT team, en het is zo fijn om gewoon met je eigen spulletjes te werken en niet alles hoeven bij te houden wat je gebruikt en zo allemaal. Ik heb deze beslissing een paar x gemaakt, want ergens miste ik de uitdaging weer wel, maar die fase is nu helemaal voorbij.
Nu eerst lekker alles opruimen en ordenen en ik weet zeker dat je je dan heel happy gaat voelen.
Succes en we zien je wel weer verschijnen, ja achter de pc zitten iedereen bezoeken in blogland slokt enorm veel tijd op, sinds ik mijn nieuwe baan heb kom ik er zeer slecht aan toe
Groetjes Elly XXX