maandag 29 mei 2023

Just a note (Blogbericht Mei E.C.D.)

Voor dit blogbericht heb ik de nieuwste collecties gebruikt van de Floral collection en van Esther, de Planner collectie, de sidekick zelfs dus daar ben ik erg blij mee omdat ik mijn jaaroverzicht dit jaar maak in mijn sidekick planner en wat is dit weer een super leuke aanvulling. 
Voor deze kaart ben ik begonnen met het maken van de bloemen, wat zijn ze fantastisch mooi!!!
Om de bloemen te maken heb ik wat filmpjes gekeken van Karen en ik heb ooit een make&take gedaan bij Anita, met al die tips en het juiste gereedschap is het goed te doen. Mijn advies is dus, kijk wat filmpjes en neem er de tijd voor, het is leuk om deze prachtige bloemen te maken en mooie dingen maken kost nou eenmaal wat tijd.
Deze bloem is ontworpen door Joseph Nguyen.
Eenmaal klaar met de bloemen wilde ik daar een slim line card mee maken.
De basis heb ik gemaakt van DCP papier, in de lengte dubbel gevouwen 8,75"x 3,75"
De randen zijn geïnkt met Distress oxide inkt Frayed Burlap en ze kregen een randje Walnut stain. 
Dat heb ik ook zo gedaan met het designpapier uit het nieuwe reminiscence book van Esther.
8,5"x 3,5"
en met de tweede laag, ook uit het book 6, die ik gestanst heb met de slimline background 1 Die van Joset.
Die zit in de kerst set maar is ook zeer bruikbaar voor gewone kaarten, echt een prachtige achtergrond.
Links is een stukje ingescheurd en de randen van de 1e laag zijn gedistressed, daarna zijn ze op elkaar gestikt.
Op de basiskaart is een stukje roze kant geplakt achter het gescheurde gedeelte.
Op deze foto zie je dat wat beter.
Daarna ben ik alles een plekje gaan geven tot ik tevreden was en is alles vast gelijmd.
Natuurlijk moest er ook nog een sentiment op, daarvoor heb ik de nieuwe stempelset uit de Florals collectie gebruikt en een Die uit de window overlay set P.E.36 (zie foto 1) 

Gebruikte artikelen

Basis DCP papier 200 gram kan ook 
Florals 21
Florals 2045 Elegant leaves
Stamps ECD Florals 

Ik vond het heerlijk om aan deze kaart te werken, weer eens wat anders dan anders.
Vroeger maakte ik ook vaak "vintage" kaarten, een beetje terug in de tijd dus.
Hopelijk hebben jullie wat inspiratie opgedaan. 

Tot een volgende keer weer,
liefs,
Marjolijn. 

1 opmerking:

alma.heijenk@gmail.com zei

erg mooi geworden deze slim line card. de bloemen zijn prachtig!!
gr Alma