vrijdag 21 januari 2022

Planner 2022 Januari

Nieuw jaar, nieuwe planner,
tot nu toe gaat het volgens schema.
Het liefst werk ik met de Planner Essentials van E.C.D. 
Mijn favoriete planner, lekker groot maar niet te groot en je kunt er alles in kwijt. Het leuke van deze planner is dat je er ook praktisch alles van de sidekick planner in kunt gebruiken al moet je dan hier en daar wel een beetje de boel aanpassen. Dat gaat echter prima en ik zal aangeven waar ik dat gedaan heb.
Hier heb ik een schutblad gemaakt van Vellum zodat de eerste pagina niet kan beschadigen met het steeds weer openen van de planner. Het geeft meteen een mooi zicht op de voorpagina, een beetje diffuus en geheimzinnig.
Voor de voorpagina heb ik de supergave nieuwe set van Esther gebruikt. De iris shutter is zo ontzettend leuk en dus eigenlijk een set voor de sidekick maar zoals je ziet ook erg bruikbaar in de Planner Essentials (voortaan P.E.) Je plakt hem gewoon op een basis pagina, leuk toch?
Achter de iris shutter heb ik een randje uit ook een Sidekick set (voortaan S.K.) geplakt.
Het woordje december is er gewoon afgeknipt en zo dus bruikbaar voor elke maand. Je zou er zelfs nog de juiste maand naast kunnen plakken, dat moet ik dan maar onthouden voor de volgende keer. 
Met wat stempels heb ik het craft papier een beetje opgeleukt. 
De wegwijzer op deze pagina staat symbolisch voor de veranderingen die er momenteel allemaal plaatsvinden in mijn leven. ik weet nog niet welke kant het allemaal opgaat dus ze zijn blanco.
En als je de Iris opendraait komt er dus een van die mooie meisjes tevoorschijn. Lief toch? 
Het papier is overigens van Craft&You ,Frozen paper heet het, een Pools merk, ik vind het prachtig en dat lichte ijzige blauw past goed bij de winter. 
Dit papier heb ik voor de hele maand januari gebruikt.
Waar ik ook zo blij van word is deze gave set, wel voor de P.E. 
Met alle vakjes is hij heel geschikt om te gebruiken voor een advent kalender maar ook erg leuk voor een maandoverzicht natuurlijk.
Ik heb achter elk vakje tot nu toe een paar woorden geschreven die iets zeggen over die dag. 
Je kunt er natuurlijk ook leuke fotootjes achter plakken.
Week 1 en 2, Heel veel pockets en tagjes waar dus ook lekker veel tekst en foto's op verwerkt kunnen worden.
Het gestempelde weekoverzichtje is ook weer uit een S.K. set, er is er ook een voor de P.E. maar in de pocket paste dit beter en vind ik het leuker. 
Week 3&4, Nog veel open ruimte en daar kan best nog iets aan veranderen maar voorlopig is het dit.
Op de rechterpagina is ook weer een set uit de S.K. collectie gebruikt , de rand met gaatjes heb ik er af gesneden en nu op een P.E. pagina geplakt
Een envelopje voor wat kleine dingetjes en een tagje dat weer achter de S.K. pagina geschoven kan worden, misschien komen er nog wat meer tagjes achter. 
En dan is januari al weer zo goed als voorbij. 
Ook al lijkt het of de wereld nog steeds stil staat, de tijd vliegt voorbij. 
Het zou zo fijn zijn als we aan het einde van de maand ook weer eens positieve berichten gaan ontvangen, dat we weer lekker naar buiten kunnen, misschien weer naar de bioscoop of het theater voor wie dat leuk vindt, ergens een kopje koffie drinken of weer uit eten. 
Dan hebben we weer zoveel meer om in onze planners te verwerken, ik kijk er naar uit. 

Bedankt weer voor je bezoekje,
liefs,
Marjo(scrap)lijn. 

1 opmerking:

Els zei

Mooie pagina's heb je gemaakt en leuk met de iris shutter.
Groetjes, Els