zaterdag 3 oktober 2015

Halloween mini album (W.C.M.D.)

Deze keer een kleine mini uit 1 vel cardstock, speciaal gemaakt voor World Card Making Day met een patroon uit het blad Esprit scrapbooking.
Straks komen er de foto's in van Sarah's Halloween feestje in, dan heeft ze daar een leuke herinnering aan.
Het is bewerkt met allemaal restjes van haar Heksen album (inmiddels alweer bijna 3 jaar geleden),pfff wat vliegt de tijd. Tja, dat heb je met Heksen natuurlijk.
De tekst, pompoentjes en het huisje heb ik uitgesneden met de cricut deze keer, alles is bewerkt met zwarte en clear embossingpoeder.
In de pockets zitten kaartjes daar komen straks de foto's op.
De andere kant van de kaartjes heb ik bewerkt met een uitgesneden portretrandje, ook met de cricut gemaakt. Hiervoor gebruikte ik de cartridge Happy Hauntings.
en hier ging het even fout, ik wilde een paar leuke mastappeltjes maken met de DIE van Tim holtz, tattered pinecones, maar oh wat was dat een lastig klusje, ik heb ze al veel vaker gemaakt maar nu lukte het steeds maar niet. Uiteindelijk is het er een geworden gescheurd en niet echt mooi maar ach. Ik denk dat het komt omdat ik met designpapier heb gewerkt want de lijm uit het lijmpistool houdt er niet op, het liet steeds los, uiteindelijk met andere lijm is het toch nog gelukt maar echt blij ben ik er niet mee. Verder wat bedels en fibers om het geheel wat meer body te geven.
En zo ziet mijn werkplekje er uit na het maken van deze mini. Of de kamer ontploft is!! haha en nu moet ik alles opruimen want de volgende opdracht waar ik mee aan de slag wil op deze W.C.M.D. is die van Cissy.
Nieuwsgierig kijk dan even hier!
Maar!!! hieronder kun je zien hoe je het album maakt.
1 vel cardstock, de maten staan op het creatijd forum.
Zo vouw je het album in elkaar, de randjes van het pocket lijm je met een heel dun randje stevige lijm. Ik heb het groene flesje van Tombo gebruikt.
Let Op!!!
Voordat je het designpapier op het middelste pocket plakt aan de buitenkant bevestig je (in het designpapier) een bradje op de plaats waar de sluiting en de pocket elkaar raken, op de foto onderaan kun je zien wat ik bedoel, mijn bradje is in de vorm van een spookje.
Daar draai je straks het lintje omheen zodat je album mooi gesloten blijft. In het flapje van de sluiting heb ik een eye-letje verwerkt en eerst een lintje door het gatje gedaan voor ik die vastgezet heb, dan zit je lintje meteen goed vast.
Ook is het handig om dan alvast met een cirkelpons een inkeping te maken zodat je straks je kaartjes beter in en uit de pockets kunt halen, zie foto 4 hier boven.
Je vouwt het album van links naar rechts in elkaar en dan houd je rechts een flapje over om er overheen te slaan als sluiting.
Ik heb alle flapjes bewerkt en een vorm gegeven.
Als je dat het gedaan ga je het album aankleden met designpapier.
Ik heb veel plezier beleefd aan het maken van deze mini en ga hem zeker nog eens maken.
als jullie hem ook gaan maken hoop ik dat jullie er net zoveel plezier aan beleven.
Esprit scrapbooking , bedankt voor de leuke inspiratie!
 
En jullie weer bedankt voor het kijken,
liefs,
Marjo(scrap)lijn. 


1 opmerking:

... van Sara zei

Een heel leuk boekje, dat echt voor eender welk onderwerp gebruikt kan worden! Ik ga er zeker eentje maken voor wat trotse oma's hier ;) Wordt vervolgd!