woensdag 12 januari 2022

Iris shutter cards

Eindelijk ben ik eens toegekomen aan een berichtje op mijn blog.
Als ik al energie heb gebruik ik dat liever om dingen te maken dan om ze te laten zien, maar deze Iris-shutter cards wilde ik toch wel  delen met jullie want ohhhhh .......wat heeft Esther toch weer een super leuke set gecreëerd voor de E.C.D. side-kick planner. 

Het leuke van deze set is dat hij zowel in de personal planner, in de sidekick planner op een kaart en zelfs op de camera-kit van E.C.D. te gebruiken is. 
Volop mogelijkheden dus en wat is hij leuk!!!
Ik heb al een pagina gemaakt voor mijn nieuwe planner van 2022 en nu ook deze 2 kaarten. 
Alvast voor Valentijnsdag. 
Het designpapier heb ik opgedoken in mijn bak met restjes en mijn gigantische voorraad.
Links is van Graphic45 en rechts is van My mind's eye, ik weet niet eens of dat merk nog bestaat.

Van de stempels die ik gebruikt heb weet ik niet eens meer de merknaam maar wat zijn ze leuk en met schaamrood op mijn wangen beken ik nu dat ik ze voor de eerste keer heb gebruikt. Waarschijnlijk zijn ze al ruim 5 jaar in mijn bezit.
Als je de shutter opendraait komt er een leuke tekst tevoorschijn maar een andere afbeelding kan natuurlijk ook of een mooi fotootje!
Hier wat meer in detail
En nog een.

Bij de blauwe kaart heb ik ook een dome van Tim Holtz gebruikt om er een shaker card van te maken.
Achter de dome heb ik een klein stukje, iets groter dan de dome, transparante sheet geplakt. 
Dan komt de vulling niet in de iris en blijft hij soepel werken. 
Dit dus.

In het begin is het een klusje en denk je, dat lukt me nooit maar met de uitleg van Esther kom je er zeker uit.
Hier vindt je een filmpje op you-tube van haar.

Alleen al leuk om te kijken en dat muziekje voor haar kanaal, heerlijk!

Nou, hopelijk heb ik je toch weer een beetje geïnspireerd en gaan je ook lekker aan de slag met de 


Bedankt voor je bezoekje en lieve groet,
Marjo(scrap)lijn.

Geen opmerkingen: